Právo: Omezí projekty ve prospěch obchvatu Sokolova
10.12.2009 | SOKOLOV | Právo | Martin Polák |
Z miliard na zahlazování důlních škod zbývá pro Sokolovsko 450 miliónů korun. Obce na Sokolovsku zasažené těžbou uhlí se vzdají některých svých projektů, na které by mohly získat část peněz ze zbytku 15 miliard určených na zahlazování důlních škod. Své zájmy potlačí ve prospěch vybudování západního obchvatu Sokolova.
Miliardy z výnosů privatizace na odstranění následků těžby se už pomalu tenčí. Ústecký a Karlovarský kraj se proto nedávno dohodly, kolik do kterého regionu půjde.
„Peníze postupně docházejí a na Sokolovsko by mělo jít přibližně 450 miliónů korun, další na zahlazování důlních škod už nepřijdou,“ řekl Právu předseda Hospodářské a sociální rady Sokolovska Lubomír Suk.
Podle odhadů je to částka, která by měla stačit na dvě ze tří etap plánovaného západního obchvatu Sokolova. „Pokud bychom nevyužili tyto peníze, další bychom jinde velmi těžko sháněli,“ řekl starosta Sokolova Karel Jakobec (ODS). Jakým způsobem se bude financovat poslední část obchvatu, zatím není jasné.
Podle Jakobce existuje mezi obcemi nepsaná dohoda, že radnice své některé plánované projekty stopnou a přednost dostane silniční obchvat.
Ten je pro Sokolovsko důležitý z několika důvodů. Kromě toho, že ulehčí v regionu dopravě, má zajistit dobré spojení s bývalým dolem Medard nedaleko Sokolova. Tam nyní vzniká obří jezero a jeho okolí se má v budoucnu proměnit na rekreační oblast. Právě turistika by měla po utlumení těžby uhlí nabídnout nová pracovní místa. Bez kvalitní infrastruktury se okolí Medardu bude rozvíjet o poznání pomaleji.
„Některých projektů se budeme muset vzdát, odložit je nebo na ně sehnat peníze jinde. Jde například o další část úprav v areálu Bohemie nebo pokračování revitalizace bývalého dolu Gesteinigt,“ uvedl Jakobec.
„Západní obchvat Sokolova je nutný, dohoda o pozastavení některých akcí má smysl,“ řekl Ivan Stefan (US-DEU), starosta Královského Poříčí, které leží na hranici lomu.
O peníze na revitalizaci už nebude žádat ani Sokolovská uhelná, která tak chce podpořit stavbu obchvatu. Mluvčí těžařů Josef Michalský včera nebyl na telefonu k zastižení, ale ČTK před několika dny dohodu potvrdil. „Je to v souladu s našimi dlouhodobými přístupy, vždycky jsme podporovali stavbu infrastruktury, která je nutná pro další rozvoj regionu,“ uvedl Michalský.
Pokud bychom nevyužili tyto peníze, další bychom jinde velmi těžko sháněli Karel Jakobec, starosta Sokolova
reklama
„Peníze postupně docházejí a na Sokolovsko by mělo jít přibližně 450 miliónů korun, další na zahlazování důlních škod už nepřijdou,“ řekl Právu předseda Hospodářské a sociální rady Sokolovska Lubomír Suk.
Podle odhadů je to částka, která by měla stačit na dvě ze tří etap plánovaného západního obchvatu Sokolova. „Pokud bychom nevyužili tyto peníze, další bychom jinde velmi těžko sháněli,“ řekl starosta Sokolova Karel Jakobec (ODS). Jakým způsobem se bude financovat poslední část obchvatu, zatím není jasné.
Podle Jakobce existuje mezi obcemi nepsaná dohoda, že radnice své některé plánované projekty stopnou a přednost dostane silniční obchvat.
Ten je pro Sokolovsko důležitý z několika důvodů. Kromě toho, že ulehčí v regionu dopravě, má zajistit dobré spojení s bývalým dolem Medard nedaleko Sokolova. Tam nyní vzniká obří jezero a jeho okolí se má v budoucnu proměnit na rekreační oblast. Právě turistika by měla po utlumení těžby uhlí nabídnout nová pracovní místa. Bez kvalitní infrastruktury se okolí Medardu bude rozvíjet o poznání pomaleji.
„Některých projektů se budeme muset vzdát, odložit je nebo na ně sehnat peníze jinde. Jde například o další část úprav v areálu Bohemie nebo pokračování revitalizace bývalého dolu Gesteinigt,“ uvedl Jakobec.
„Západní obchvat Sokolova je nutný, dohoda o pozastavení některých akcí má smysl,“ řekl Ivan Stefan (US-DEU), starosta Královského Poříčí, které leží na hranici lomu.
O peníze na revitalizaci už nebude žádat ani Sokolovská uhelná, která tak chce podpořit stavbu obchvatu. Mluvčí těžařů Josef Michalský včera nebyl na telefonu k zastižení, ale ČTK před několika dny dohodu potvrdil. „Je to v souladu s našimi dlouhodobými přístupy, vždycky jsme podporovali stavbu infrastruktury, která je nutná pro další rozvoj regionu,“ uvedl Michalský.
Pokud bychom nevyužili tyto peníze, další bychom jinde velmi těžko sháněli Karel Jakobec, starosta Sokolova
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




