https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/otrokovice-maji-sve-prvni-pristaviste
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Otrokovice mají své první přístaviště

28.2.2008 | OTROKOVICE | Právo | Aleš Fuksa |
Příznivci vodních sportů z Otrokovicka a Zlínska mají od poloviny února možnost ukotvit svoji loď v nově vybudovaném přístavišti na levém břehu Moravy v lokalitě Bahňák. Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR) tímto krokem splnilo první část svého letošního úkolu, kterým je zprovoznění celkem šesti nových přístavišť na Baťově kanále.
 
„Doposud v Otrokovicích chybělo přistávací místo a kvalitní zázemí například v podobě možnosti spouštění plavidel na vodu. To vše nyní řeší nové přístaviště, které vzniklo ve čtvrti Bahňák,“ uvedl ředitel ŘVC ČR Miroslav Šefara.

Přístaviště poslouží výletním lodím pro výstup a nástup cestujících, vyvazování plavidel a jejich spouštění na vodu. Deska mola je ve třech výškových úrovních vůči hladině řeky, zajištěn je i bezbariérový přístup. Podle Šefary tak ředitelství dává jasně najevo, že rozvoj Baťova kanálu pro rekreační plavbu patří k hlavním letošním úkolům Ředitelství vodních cest ČR. „Otrokovické přístaviště je prvním ze šesti, která by měla být letos zprovozněna,“ potvrdil Šefara.

Stavbu financoval Státní fond dopravní infrastruktury. Náklady dosáhly deseti miliónů korun. Ještě do konce dubna přibudou ke stávajícím stavbám na Baťově kanálu přístav v Hodoníně a přístaviště Rohatec-Kolonie.

Podél Baťova kanálu vyroste cyklostezka

Pozadu nezůstává ani otrokovická radnice, jejíž zastupitelé v tomto týdnu přistoupili na spolupráci při realizaci projektu cyklostezky podél Baťova kanálu. Na stavbě sedmikilometrového úseku téměř třímetrové cyklistické cesty vedoucí podél Baťova kanálu mezi Otrokovicemi a Babicemi se budou Otrokovice podílet s Napajedly, Spytihněví a Babicemi.

„Schválením smlouvy o spolupráci docílíme toho, že jednotlivé úseky budou partnerské obce tohoto projektu samy přihlašovat v rámci výzev operačních programů Evropské unie. Jednotlivé úseky však budou prezentovány jako součást celého integrovaného projektu cyklostezky podél Baťova kanálu,“ vysvětlil místostarosta města a náměstek hejtmana Zlínského kraje Stanislav Mišák (ČSSD).
Připravovaná cyklostezka by se tak mohla stát součástí úseku vedoucího od Nedakonic až po Kroměříž. „Náklady projektu dosáhnou částky až pětačtyřiceti miliónů korun. Samostatný otrokovický projekt počítá s vybudováním necelých tří kilometrů nové trasy v nákladech téměř třináct miliónů korun,“ potvrdil Mišák. Zároveň radnice přemýšlí o vybudování páteřní cyklotrasy mezi Otrokovicemi a Vizovicemi.

reklama

 
Aleš Fuksa

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist