https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/pardubice-umozni-legalizaci-cerne-stavby
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Pardubice umožní legalizaci černé stavby

21.8.2009 | PARDUBICE | Právo | Zdeněk Seiner |
Po dvouhodinové vzrušené debatě zastupitelé Pardubic v úterý večer zdvihli ruku pro usnesení, které umožňuje dokončení logistického areálu Zelená louka v Semtíně.
 
Stavba v hodnotě nejméně 800 miliónů začala letos na jaře bez územního rozhodnutí, stavebního povolení a částečně i na pozemcích města bez jeho souhlasu.

Právo informovalo o černé stavbě jako první začátkem července, pak se zdvihla vlna mediálního a politického tlaku. Investor, severočeská společnost D+D, poté stavbu týž měsíc zastavil. Teď může společnost usilovat o dodatečné stavební povolení. Pokud pro ně bude mít potřebnou dokumentaci a souhlasná stanoviska, Pardubice pozemek pronajmou a umožní dokončit stavbu na 14 hektarech.

„Každé rozhodnutí, které přijmeme, bude špatné,“ připustil před hlasováním náměstek pardubického primátora Alexandr Krejčíř (ODS). „Jsou země, kde se při neoprávněném vstupu na cizí pozemek střílí,“ pohoršoval se Miroslav Petráň, představitel Sdružení pro Pardubice, které si mimořádné jednání zastupitelstva k tomto bodu vyžádalo. Podle architekta Petráně si lze spočítat, že do areálu bude denně vjíždět 360 kamiónů, pokud by byl splněn slib, že polovina přepravy půjde po železnici, i tak by silnice I/36 byla přeplněna. Předmětem sváru města a D+D je už rok stavba křižovatky na I/36 před vjezdem do logistického parku.
„Ta křižovatka nesnese nárůst dopravy ani o jedno auto,“ potvrdil šéf pardubického stavebního úřadu Jiří Vopršal.

„Nikdy jsme nechtěli stavět na černo, mnohokrát jsme s městem jednali, poprvé přesně před rokem, 20. srpna. Začali jsme stavět, protože jsme byli pod tlakem,“ ujišťoval zastupitele jednatel D+D Petr Dědek. Argumentoval možností 80% přepravy po železnici, 750 novými pracovními místy a tlakem nadnárodních přepravních a obchodních firem, které si zde chtějí zřídit své centrální sklady pro podstatnou část Evropy.

Tlak odpůrců dokončení stavby během jednání postupně chladl. Smířliví a vstřícní zastupitelé dokonce upozorňovali, že se zastupitelstvo vměšuje do kompetencí státní správy.

Jen malá skupina nakonec upozorňovala na to, že je to příklad pro další investory, kteří stejně jako D+D mohou ušetřit čas a možná i peníze.

Za legalizaci a dokončení stavby se pak stavěli nejen zastupitelé z řad občanských demokratů, ale i sociální demokraté, někteří komunisté a zelení.

***

Každé rozhodnutí, které přijmeme, bude špatné Alexandr Krejčíř, náměstek primátora


reklama

 
Zdeněk Seiner

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist