https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/pardubickou-zonu-skrti-hlukove-limity
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Pardubickou zónu škrtí hlukové limity

31.10.2008 | PARDUBICE | Právo | Zdeněk Seiner |
Patnáct hektarů pozemků má pro současné i budoucí investory město Pardubice připraveno v průmyslové zóně ve Starých Čívicích. Zbytečně a marně. Přísnější hlukové normy neumožní růst dopravy na příjezdové silnici I/2 od Pardubic, hygienici tedy škrtnou každý pokus o investici.
 
„Investoři, kteří počítali s rozvojem, jsou zklamáni. Nepoškozuje to jenom investory. Máme v průmyslové zóně ještě pozemky, ale nemůžeme je prodat a přicházíme o peníze,“ řekl náměstek pardubického primátora Michal Koláček (SPP).

Hlukové limity se ministerskou vyhláškou změnily v roce 2006, v současnosti je proto pardubická městská zóna svým provozem směrem na Svítkov na samé hraně trpělivosti hygieniků.

Hledají řešení

„Zóna je pro další rozvoj prakticky uzavřena, dokud nebude přeložka silnice I/2. Momentálně to vypadá tak, že by se mělo zahájit se stavbou až v roce 2014,“ řekl Právu náměstek pardubického primátora Alexandr Krejčíř (ODS).

Pardubičtí radní hledají dočasná a provizorní řešení. „Existují obrusné vrstvy vozovek na principu směsi s pryží, které jsou schopny o zhruba osm až třináct decibelů snížit hluk z vozidel,“ poznamenal Jaroslav Deml (ODS), primátor Pardubic.

Řešení okamžité, leč efektem možná sporné, bylo využito pro japonskou společnost JTEKT Automotive Czech Republic. Aby dostala povolení k rozšíření výroby, zavázala se, že část kamiónů bude posílat ze zóny na druhou stranu než na Pardubice, tedy oklikou přes Přelouč.

„Jde v průměru o 2,5 kamiónu denně. Ke kontrole má sloužit kamerový systém, který bude obsluhovat městská policie,“ slíbil Koláček.

O další pozemky k současně využívaným projevily zájem podle pardubických radních společnosti Kayaba, Panasonic Matsushita a VTECT. Už delší čas se město Pardubice snaží jednat především s investory, kteří minimálně zatíží životní prostředí a mají prakticky nulové požadavky na dopravu.

reklama

 
Zdeněk Seiner

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist