Právo: Páteřní cyklostezce mají pomoci milióny z Evropy
16.1.2009 | KARLOVY VARY | Právo | Rudolf Voleman |
Výstavbě páteřní cyklostezky Karlovarským krajem (KK), která má v podstatě lemovat tok Ohře, má v další fázi výstavby pomoci 140 miliónů. Většinu těchto financí chce vedení kraje získat z Evropské unie.
„Krajská rada souhlasí s podáním žádosti o dotace z Regionálního operačního programu (ROP) ve výši 140 miliónů korun,“ uvedl karlovarský hejtman Josef Novotný (ČSSD). „Současně krajská rada doporučuje krajskému zastupitelstvu, aby podání žádosti rovněž podpořilo,“ dodal.
Podle náměstka hejtmana Petra Navrátila (ČSSD) mají být peníze použity na výstavbu tří částí zmiňované páteřní cyklostezky. „Jedná se o dokončení cyklostezky mezi Karlovými Vary a Chebem,“ řekl Navrátil.
„Cyklostezka je smysluplná pouze tehdy, když je dokončena celá,“ dodal s tím, že z obou měst bude cyklostezka nakonec pokračovat až na hranice kraje. Na jedné straně s Ústeckým krajem a na druhé s Bavorskem.
„Pokud peníze z ROP získáme, měla by se stavět především část cyklostezky mezi Chebem a Kynšperkem,“ uvedl Navrátil. Kromě tohoto úseku se jedná také například o část u Královského Poříčí. „Spoluúčast kraje na financování investiční akce je ve výši sedmi a půl procenta,“ připomněl Novotný. „To odpovídá částce ve výši zhruba 10,5 miliónu korun, které kraj použije na stavbu cyklostezky ze svých zdrojů,“ doplnil Navrátil.
Připomínky místních
Podle Novotného ale musí kraj nejdříve celou investiční akci předfinancovat. „Máme na to fond rezerv či například fond budoucnosti,“ uvedl hejtman s tím, že teprve po dostavbě dostane kraj peníze proplacené. „Do roku 2012 budeme takto předfinancovávat stavby podpořené z EU celkem čtyřmi miliardami korun. Z evropských peněz se nám po dostavbě vrátí zpět tři miliardy korun,“ dodal.
Ne všude je ovšem výstavba páteřní cyklostezky podél Ohře vítána bez připomínek. Například v Šemnici u Karlových Varů se místní obyvatelé s chataři stavby obávají. „Na některých místech se snad kvůli tomu budou muset odstřelovat skály,“ uvedl jeden z chatařů. Ochránci přírody mají obavy, že cyklostezka bude znamenat výstavbu betonových břehů, které zničí přirozený charakter Ohře.
reklama
Podle náměstka hejtmana Petra Navrátila (ČSSD) mají být peníze použity na výstavbu tří částí zmiňované páteřní cyklostezky. „Jedná se o dokončení cyklostezky mezi Karlovými Vary a Chebem,“ řekl Navrátil.
„Cyklostezka je smysluplná pouze tehdy, když je dokončena celá,“ dodal s tím, že z obou měst bude cyklostezka nakonec pokračovat až na hranice kraje. Na jedné straně s Ústeckým krajem a na druhé s Bavorskem.
„Pokud peníze z ROP získáme, měla by se stavět především část cyklostezky mezi Chebem a Kynšperkem,“ uvedl Navrátil. Kromě tohoto úseku se jedná také například o část u Královského Poříčí. „Spoluúčast kraje na financování investiční akce je ve výši sedmi a půl procenta,“ připomněl Novotný. „To odpovídá částce ve výši zhruba 10,5 miliónu korun, které kraj použije na stavbu cyklostezky ze svých zdrojů,“ doplnil Navrátil.
Připomínky místních
Podle Novotného ale musí kraj nejdříve celou investiční akci předfinancovat. „Máme na to fond rezerv či například fond budoucnosti,“ uvedl hejtman s tím, že teprve po dostavbě dostane kraj peníze proplacené. „Do roku 2012 budeme takto předfinancovávat stavby podpořené z EU celkem čtyřmi miliardami korun. Z evropských peněz se nám po dostavbě vrátí zpět tři miliardy korun,“ dodal.
Ne všude je ovšem výstavba páteřní cyklostezky podél Ohře vítána bez připomínek. Například v Šemnici u Karlových Varů se místní obyvatelé s chataři stavby obávají. „Na některých místech se snad kvůli tomu budou muset odstřelovat skály,“ uvedl jeden z chatařů. Ochránci přírody mají obavy, že cyklostezka bude znamenat výstavbu betonových břehů, které zničí přirozený charakter Ohře.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




