Právo: Petice žádá vytlačení vlaků a autobusů na okraj Chrudimi
19.2.2008 | CHRUDIM | Právo | Zdeněk Seiner |
První letošní petice občanů Chrudimi (na radnici se zde po řadu let sejde nejvíce peticí z Pardubického kraje) kritizuje zatížení ulice Čs. armády dopravou a požaduje přesun autobusového nádraží a omezení železniční dopravy.
„Lidé podepsaní pod peticí si stěžuji na smog z nadměrné koncentrace zplodin jak z autobusových motorů, tak motorů naftových lokomotiv na železnici,“ shrnul pro Právo text petice Jan Čechlovský (ODS), starosta Chrudimi. Rada města použila při odpovědi na petici poměrně jednoduchý klíč: město by rádo problém vyřešilo, ale majetkoprávní poměry a zákony mu to zatím neumožňují.
„Město má zájem na řešení problému, který nezpochybňujeme. Ale už 5. ledna 2006 byla městem podána žaloba o určení vlastnictví pozemků pod autobusovým nádražím a soud musí nejdříve rozhodnout, jestli patří nám nebo ČSAD Bus jako pohrobkovi bývalé dopravní firmy. Tedy dva roky se soudíme,“ dodal starosta. „Pokud je sebemenší možnost, že to není naše, pak nemůžeme investovat do cizího majetku, nemůžeme rozhodovat o přesunu nebo zrušení nádraží,“ dodal Čechlovský. Požadavek petice vymístění nádraží do průmyslové zóny chrudimští radní ale nepovažují za možný, spíš zvažují, že se autobusové nádraží zmenší a propojí s nádražím vlakovým a městskou hromadnou dopravou co nejdále od bytových domů.
„Autobusových spojů proti minulým létům ubylo. Devatenáct zastávek na autobusovém nádraží odpovídá snad potřebě roku 1988, dnes jich je většina zbytečná. Ovšem bez studie či projektu lze těžko říci, jak by se nechala situace pro všechny uspokojivě řešit. Tedy nejprve musí rozhodnout v náš prospěch soud, pak zadáme studii a vybereme z více variant pro město tu nejvýhodnější,“ vyjádřil se k petici i problému Petr Řezníček (SNK-ED), místostarosta Chrudimi.
„Myslím, že i ČSAD Bus a největší dopravce v regionu Connex jsou nakloněni tomu, aby se to nějak řešilo, ale dokud soud pravomocně nerozhodne o vlastnictví, nikomu se do toho nechce,“ uzavřel starosta Čechlovský
reklama
„Město má zájem na řešení problému, který nezpochybňujeme. Ale už 5. ledna 2006 byla městem podána žaloba o určení vlastnictví pozemků pod autobusovým nádražím a soud musí nejdříve rozhodnout, jestli patří nám nebo ČSAD Bus jako pohrobkovi bývalé dopravní firmy. Tedy dva roky se soudíme,“ dodal starosta. „Pokud je sebemenší možnost, že to není naše, pak nemůžeme investovat do cizího majetku, nemůžeme rozhodovat o přesunu nebo zrušení nádraží,“ dodal Čechlovský. Požadavek petice vymístění nádraží do průmyslové zóny chrudimští radní ale nepovažují za možný, spíš zvažují, že se autobusové nádraží zmenší a propojí s nádražím vlakovým a městskou hromadnou dopravou co nejdále od bytových domů.
„Autobusových spojů proti minulým létům ubylo. Devatenáct zastávek na autobusovém nádraží odpovídá snad potřebě roku 1988, dnes jich je většina zbytečná. Ovšem bez studie či projektu lze těžko říci, jak by se nechala situace pro všechny uspokojivě řešit. Tedy nejprve musí rozhodnout v náš prospěch soud, pak zadáme studii a vybereme z více variant pro město tu nejvýhodnější,“ vyjádřil se k petici i problému Petr Řezníček (SNK-ED), místostarosta Chrudimi.
„Myslím, že i ČSAD Bus a největší dopravce v regionu Connex jsou nakloněni tomu, aby se to nějak řešilo, ale dokud soud pravomocně nerozhodne o vlastnictví, nikomu se do toho nechce,“ uzavřel starosta Čechlovský
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




