https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/plavba-z-budejovic-smer-praha-ma-zelenou
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Plavba z Budějovic směr Praha má zelenou

10.4.2008 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Vladimír Vácha |
Vodní cesta pro rekreační plavbu po Vltavě od Českých Budějovic směrem na Prahu se začíná po letech příprav měnit z projektu na skutečnost.
 
Územní rozhodnutí k výstavbě plavební komory na jezu České Vrbné u krajského města nabylo právní moci a Ředitelství vodních cest ČR začne ještě letos s klíčovou stavbou prvního úseku z Budějovic do Hluboké nad Vltavou. „Plavební komora v Českém Vrbném je rozhodující pro splavnění první části. V tomto roce investujeme do stavebních prací kolem 70 miliónů korun. Začneme jak s výstavbou vrbenské komory, tak s prohloubením koryta řeky ve zdrži jezu Hluboká nad Vltavou. Příští rok dokončíme vlastní plavební komoru v Českém Vrbném a úpravu koryta řeky v Českých Budějovicích pod Jiráskovým jezem. Ta bude navazovat na protipovodňovou prohrábku dna řeky, což zabezpečuje Povodí Vltavy. V příštím roce se začne stavět i přístav České Vrbné a přístaviště Lannova loděnice,“ popsal Právu první kroky vznikající rekreační vodní cesty ředitel Ředitelství vodních cest České republiky Miroslav Šefara. Projekt mezi Budějovicemi a Týnem nad Vltavou je rozdělen na tři části a měl by týt hotový v roce 2013, kdy se „jihočeská“ Vltava plavebně napojí na Orlickou přehradní nádrž. Navázat na něj se chystají i České Budějovice. Usilují prostřednictvím regionálního operačního programu o získání několika desítek miliónů korun z evropských fondů ve městě na soutoku řek Malše a Vltavy o vybudování atrakce pro turisty.

„Chceme upravit tok řeky pro veřejnou lodní dopravu i ve městě. Doufám, že peníze, i když nejde o malou částku, v souhrnu kolem 150 miliónů, získáme právě prostřednictvím regionálního operačního programu,“ konstatovala náměstkyně primátora Ivana Popelová (ODS). Podotkla, že nejvýznamnější částí městského projektu je jez a most u Předního mlýna v těsném sousedství historického jádra.

Na jedenáct staveb, které jsou jeho součástí, bylo už vydáno stavební povolení. Nejzajímavější částí má být unikátní sklápěcí most, který spolu s plavební komorou u Předního mlýna a následně u Jiráskova jezu umožní plavbu přes Lannův kanál z Vltavy přes slepé rameno do Malše a zpět.

Turistům by se tak měl při plavbě naskytnout mimo jiné také atraktivní pohled na zbytek českobudějovických historických hradeb.

***

Začneme jak s výstavbou vrbenské komory, tak s prohloubením koryta řeky ve zdrži jezu Hluboká nad Vltavou Miroslav Šefara, ředitel Ředitelství vodních cest ČR

reklama

 
Vladimír Vácha

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist