Právo: Plavba z Budějovic směr Praha má zelenou
10.4.2008 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Vladimír Vácha |
Vodní cesta pro rekreační plavbu po Vltavě od Českých Budějovic směrem na Prahu se začíná po letech příprav měnit z projektu na skutečnost.
Územní rozhodnutí k výstavbě plavební komory na jezu České Vrbné u krajského města nabylo právní moci a Ředitelství vodních cest ČR začne ještě letos s klíčovou stavbou prvního úseku z Budějovic do Hluboké nad Vltavou. „Plavební komora v Českém Vrbném je rozhodující pro splavnění první části. V tomto roce investujeme do stavebních prací kolem 70 miliónů korun. Začneme jak s výstavbou vrbenské komory, tak s prohloubením koryta řeky ve zdrži jezu Hluboká nad Vltavou. Příští rok dokončíme vlastní plavební komoru v Českém Vrbném a úpravu koryta řeky v Českých Budějovicích pod Jiráskovým jezem. Ta bude navazovat na protipovodňovou prohrábku dna řeky, což zabezpečuje Povodí Vltavy. V příštím roce se začne stavět i přístav České Vrbné a přístaviště Lannova loděnice,“ popsal Právu první kroky vznikající rekreační vodní cesty ředitel Ředitelství vodních cest České republiky Miroslav Šefara. Projekt mezi Budějovicemi a Týnem nad Vltavou je rozdělen na tři části a měl by týt hotový v roce 2013, kdy se „jihočeská“ Vltava plavebně napojí na Orlickou přehradní nádrž. Navázat na něj se chystají i České Budějovice. Usilují prostřednictvím regionálního operačního programu o získání několika desítek miliónů korun z evropských fondů ve městě na soutoku řek Malše a Vltavy o vybudování atrakce pro turisty.
„Chceme upravit tok řeky pro veřejnou lodní dopravu i ve městě. Doufám, že peníze, i když nejde o malou částku, v souhrnu kolem 150 miliónů, získáme právě prostřednictvím regionálního operačního programu,“ konstatovala náměstkyně primátora Ivana Popelová (ODS). Podotkla, že nejvýznamnější částí městského projektu je jez a most u Předního mlýna v těsném sousedství historického jádra.
Na jedenáct staveb, které jsou jeho součástí, bylo už vydáno stavební povolení. Nejzajímavější částí má být unikátní sklápěcí most, který spolu s plavební komorou u Předního mlýna a následně u Jiráskova jezu umožní plavbu přes Lannův kanál z Vltavy přes slepé rameno do Malše a zpět.
Turistům by se tak měl při plavbě naskytnout mimo jiné také atraktivní pohled na zbytek českobudějovických historických hradeb.
***
Začneme jak s výstavbou vrbenské komory, tak s prohloubením koryta řeky ve zdrži jezu Hluboká nad Vltavou Miroslav Šefara, ředitel Ředitelství vodních cest ČR
reklama
„Chceme upravit tok řeky pro veřejnou lodní dopravu i ve městě. Doufám, že peníze, i když nejde o malou částku, v souhrnu kolem 150 miliónů, získáme právě prostřednictvím regionálního operačního programu,“ konstatovala náměstkyně primátora Ivana Popelová (ODS). Podotkla, že nejvýznamnější částí městského projektu je jez a most u Předního mlýna v těsném sousedství historického jádra.
Na jedenáct staveb, které jsou jeho součástí, bylo už vydáno stavební povolení. Nejzajímavější částí má být unikátní sklápěcí most, který spolu s plavební komorou u Předního mlýna a následně u Jiráskova jezu umožní plavbu přes Lannův kanál z Vltavy přes slepé rameno do Malše a zpět.
Turistům by se tak měl při plavbě naskytnout mimo jiné také atraktivní pohled na zbytek českobudějovických historických hradeb.
***
Začneme jak s výstavbou vrbenské komory, tak s prohloubením koryta řeky ve zdrži jezu Hluboká nad Vltavou Miroslav Šefara, ředitel Ředitelství vodních cest ČR
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




