https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/plzen-chce-pripravit-dalsi-bic-na-kamiony
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Plzeň chce připravit další bič na kamióny

11.3.2004 | PLZEŇ | Právo | Ivan Blažek |
Nepřetržitý provoz světelné signalizace na celém průtahu městem. To je další z řady opatření, kterými chce plzeňská radnice z města vymýtit kamióny - ty se v ulicích stále objevují navzdory již čtvrt roku fungujícímu provizornímu obchvatu.
 
Jejich čas přichází většinou v noci, tedy právě v čase, kdy na většině zdejších semaforů zatím neškodně bliká oranžová.
Už dříve se vedení města dohodlo s policií na častějších kontrolách, poslední zmiňovaný krok má ale řadu oponentů - podle nich přinese více škody než užitku.

Ať je to nonstop

"Budu apelovat na to, aby signalizace po celém průtahu městem fungovala po celých čtyřiadvacet hodin," oznámil plzeňský primátor Jiří Šneberger (ODS) a dodal na vysvětlenou: "Podle odhadů, které máme k dispozici, nevyužívá v noci osmdesát procent kamiónů obchvat a opět projíždějí městem. A lidé vPlzni mají vřadě případů pocit, že se vůbec nic nezměnilo." Primátor se chce kvůli tomuto kroku setkat s policisty. "Zatím mám informace, že by tomu nebránili, pokusíme se to prosadit co nejdříve," řekl Právu. "A jestli někdo říká, že šikanujeme kamióny, tak je mi to úplně jedno," podotkl.

Absolutně špatně

Nové opatření se ale zdaleka nedotkne jen hochů z kamiónů. "Je to absolutně špatně," podotkl šéf jedné z místních taxikářských firem Antonín Mleziva.
"Přes noc mají být semafory vklidu. Takto se protáhnou jízdy, pasažéři zaplatí víc a navíc to není ekologické. Na každé křižovatce brzdit, stát a zase se rozjíždět," podotkl.
S tím souhlasí i policejní důstojník, který si nepřál být jmenovaný: "Podobná opatření jsou k ničemu. Kamión rozjíždějící se na světlech nadělá podstatně větší hluk, než když jen projíždí."
Na možnost těchto negativních dopadů upozornil i předseda dopravní komise rady města Plzně a radní za ODS Martin Pytlík. "Zvláště markantní to bude vkopci na Rokycanské třídě. Je ale otázka, jak to všechno dopadne. Třeba to kamióny opravdu odradí."
Jeden z plzeňských autodopravců Josef Karlík je však poměrně skeptický. "Na řidiče navyklé jezdit přes město to asi moc nezapůsobí. Policejní kontroly nebo dokonce vážení kamiónů by nepochybně pomohlo víc."

Patnáct světel

Primátor připustil, že zapnutá světla mohou přinést i záporné efekty. "Já jsem ale přesvědčený, že značná část kamiónů z Plzně skutečně zmizí. Zkusíme to zkušebně zavést na několik dnů a pak uvidíme," dodal. Na celém tranzitním průtahu krajskou metropolí figuruje dohromady patnáct světelně řízených křižovatek, z nichž tři - U Pietasu, u Prazdroje a u Škodovky - fungují nepřetržitě. Naopak světla na křížení ulic Rokycanská - Revoluční jsou už dlouhá léta vyřazená z provozu.
"Ostatní semafory se vsoučasné době ve všední dny většinou vypínají mezi jedenáctou vnoci a pátou ráno. O víkendech jejich provoz začíná o něco později a končí dříve, někde už vosm večer," sdělil Jan Grohmann z plzeňské Správy veřejného statku, která má semafory na starosti.
reklama

 
Ivan Blažek

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist