https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/plzen-si-vyjasni-dopravni-priority
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Plzeň si vyjasní dopravní priority

8.11.2004 | PLZEŇ | Právo | Ivan Blažek |
Ještě do konce tohoto měsíce má být hotová studie, která rozhodne, jak bude Plzeň čelit nárůstu dopravy ve směru sever-jih. Hlavní varianty jsou dvě: takzvaný západní obchvat nebo průtah městem. Doposud existuje jediná možnost a tou je jízda přes střed města po přetížené Klatovské a Karlovarské třídě.
 
"Věříme, že studie dá prioritu vnějšímu okruhu, který se nám zdá výhodnější," řekl Právu ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr.

Okruh je málo

Podle něho má tato čtyřproudová komunikace - navázala by na kruhovou křižovatku na Borských polích, obešla městské části Radčice, Vinice, Lochotín a vyústila na karlovarské výpadovce - několik plusů. "Z hlediska výkupů bude průchodnější než průtah městem, tím pádem ji bude možné realizovat dříve a obchvat i lépe stáhne tranzitní dopravu," podotkl Švagr.

Plzeňský primátor Jiří Šneberger (ODS) se ale domnívá, že samotný západní okruh městu nepomůže. "Lidé, kteří se potřebují dostat třeba z Lochotína na Bory, určitě nepojedou po západním okruhu, protože by si najeli nějakých sedm kilometrů. Proto je třeba vybudovat i průtah souběžný s Klatovskou třídou," upozornil primátor, podle něhož by tato komunikace měla jen dva pruhy.

Vedla by od kruhové křižovatky v Sukově ulici podél škodováckého areálu a u lékařské fakulty by se napojila na Karlovarskou třídu. "Potřebujeme obchvat i průtah, jedno bez druhého nic neřeší," zdůraznil Šneberger, který doufá, že by obě silnice mohly být hotové v roce 2010.

Třetí cesta

Švagr žádné termíny odhadovat nechtěl. "To, že by se mohly stavět souběžně, je ale prakticky vyloučeno, alespoň pokud by se v obou případech jednalo o komunikace za státní peníze," poznamenal. To ale zřejmě není příliš pravděpodobné. Podle krajského radního pro dopravu Pavla Stelzera (zvolen za ODA) by stát měl hradit jen západní okruh. "Průtah městem je věcí radnice," podotkl Stelzer. Obě varianty jsou podle něj zhruba stejně drahé. "Každá z nich přijde zhruba na 2,2 miliardy korun," doplnil.

Stelzer upozornil, že by kraj mohl financovat třetí střední cestu, o které se zatím příliš nemluvilo - průtah vedoucí přímo přes areál Škodovky.


reklama

 
Ivan Blažek

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist