https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/pod-letnou-se-bude-razit-i-pristi-rok?ids%5Bxad66b74f1ddd810bf4784a3a15e642f1%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Pod Letnou se bude razit i příští rok

14.5.2009 | PRAHA | Právo | Petr Janiš |
Původní harmonogram změnily propady půdy ve Stromovce, ražba tunelu měla skončit v srpnu.
 
Původní časový harmonogram stavby tunelu vnitřního městského okruhu mezi Malovankou a Pelc-Tyrolkou stanovil, že ražby na Letné skončí letos v srpnu.

Dva loňské propady půdy ve Stromovce, kde se znovu razí, znamená půlroční prodloužení termínu.
Další komplikace mohou přinést celkové zpoždění stavby. Zprovoznění tunelu se předpokládá v listopadu 2011. „Pokud nebudou další zdržení, je termín reálný,“ řekl včera Právu František Polák, mluvčí Metrostavu, který obrovskou stavbu realizuje.

Nejproblematičtějším a veřejností velice citlivě posuzovaným místem je Stromovka. Ražba, která zde postupuje od Vltavy, se pomalu rozeběhla asi před měsícem. Podle Poláka pokračuje rychlostí asi metr za den. K bývalé Šlechtově restauraci zbývá 120 metrů čili asi 120 dní.

Stavebníci slíbili, že do konce května přenechají zahradníkům louku, z níž od loňského října pouštěli do země betonové injektáže. Snažili se jimi preventivně zabránit dalšímu propadnutí země. Šlo by ve Stromovce již o třetí případ. Nad raziči jsou podle něho asi dva metry nekvalitní břidlice a nad nimi štěrkopísek promísený s vodou. „Prozatím se to ale chová, jak se to chovat má,“ řekl Právu Polák s tím, že si stavbaři pomáhají i betonovými injektážemi zespodu. Podle okolností za den pokročí o jeden až dva osmdesáticentimetrové záběry.

Razit se ale začne postupně i z Letenské pláně. Nyní je v severní tunelové troubě hotovo přes 1300 metrů, v jižní asi 1250 metrů.

U Hradčanské Metrostav chystá práce na novém východu z metra, který by respektoval budoucí rychlodráhu Praha–Kladno. Řídit se tím bude i rekonstrukce mostu nad Buštěhradskou dráhou ve Svatovítské ulici, která spojuje Prašný most a Vítězné náměstí. Podle Poláka most musí být kvůli budoucí rychlodráze, jež má být rovněž zahloubena do terénu, založen o osm metrů níž než současný.

Od plánované proměny Buštěhradské dráhy na rychlodráhu se odvíjí i představy architektů, kteří by chtěli ulevit Dejvicím novou silnicí paralelní s kolejemi. Plánuje se skoro kilometr dvouproudé silnice, která by odvedla automobilovou dopravu pryč od Vítězného náměstí.

Na Evropskou třídu by se napojila až za hotelem Diplomat a od zástavby by ji oddělil zelený pás. Součástí městského okruhu ale není.

Pokud nebudou další zdržení, je termín reálný František Polák, mluvčí Metrostavu
reklama

 
Petr Janiš

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Zajímalo by mě... - 14. 5. 2009 - Dana

Zajímalo by mě, jak to tenkrát opravdu bylo s těmi propady zeminy ve Stromovce.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist