https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/pod-petici-mesto-pro-lidi-je-pres-10-tisic-podpisu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Pod peticí Město pro lidi je přes 10 tisíc podpisů

28.6.2003 | PRAHA | Právo
Petice občanského sdružení Oživení Město pro lidi, která se začala podepisovat loni před komunálními volbami, podepsalo více než 10 tisíc lidí. Odpověď na petici schválilo po diskusi i pražské zastupitelstvo a s některými návrhy nesouhlasí.
 
"Lidé v petici požadují zřízení Metropolitních linek Českých drah - obdoby německého S-bahnu, zachování pruhů pro autobusy na magistrále a jejich zřízení na víceproudých komunikacích vedoucích do města, uzavření Pražské památkové rezervace pro automobily s výjimkou parkování pro rezidenty a vjezdu zásobování přes noc, rozsáhlou výstavbu cyklostezek s rozpočtem ve výši alespoň jednoho procenta rozpočtu na dopravu, přeměnu magistrály na městský bulvár a instalaci zpomalovacích prahů a dalších bezpečnostních prvků u škol," popsal Petr Štěpánek, šéf Oživení. Zastupitelé diskutovali o jednotlivých návrzích. Nakonec schválili asi desetistránkovou odpověď ve stejné podobě jako městská rada. "Uzavřít památkovou rezervaci pro auta je nepřijatelný fundamentalismus. Ochromilo by to funkci Prahy jako hlavního města," řekl Právu Radovan Šteiner (ODS). Podle něj je nesmyslný i požadavek zastavit práce na budování městského a silničního okruhu a na radiálách, které je budou spojvat. "Je to potřeba dobudovat kvůli preferenci hromadné dopravy v centru města," vysvětlil Šteiner. Podle organizátorů petice je však budování okruhu, jako třeba tunelů Mrázovka, nesmyslné, protože bude mít za výsledek jen více tranzitní dopravy v ulicích metropole. "Víceproudé komunikace se stavějí i dovnitř městského okruhu v rozporu s deklaracemi odboru dopravy i politiků," uvedl však Štěpánek. Šteinerovi se nelíbí ani nápad vrátit na magistrálu autobusy jako po povodni. "Autobusy z magistrály vytlačila nejekologičtější dopravní prostředek: metro. Magistrála navíc kopíruje trasu C," uvedl radní. Zastupitelé i Šteiner naopak souhlasí s rozvojem železniční dopravy. Na výstavbu cyklostezek letos Praha dá 20 miliónů korun, ačkoli příznivci kol požadovali několikanásobek.
reklama

 
Petr Janiš

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist