https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/podel-koridoru-vznika-protihlukova-stena
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Podél koridoru vzniká protihluková stěna

30.10.2006 | BŘECLAV | Právo
Přibližně patnáct miliónů korun představuje v nákladech na výstavbu koridoru z Břeclavi do Lanžhota protihluková stěna v místech, kde u obory Soutok na kraji Břeclavi není žádná obytná zástavba.
 
Obyvatelé Břeclavi smysl této investice nechápou. Železnice v místech protihlukové stěny sousedí s částí zahrádkářské kolonie, která není určena k trvalému bydlení. Skupina zahrádkářů se tam začala starat o půdu v době, kdy již po železniční trati dávno projely statisíce vlaků, a věděli, že budou zahradničit v sousedství kolejí. Jejich chatky nejsou určeny jako trvalá obydlí, takže nikdo nemůže argumentovat, že jej hluk vlaků v noci budí. „Paradoxně se protihluková stěna staví teď, kdy je jízda po nových kolejích opravdu znatelně méně hlučná. A most? Ten starý bylo opravdu slyšet, když po něm jel vlak. Po novém vlaky jezdí opravdu potichu, tak si myslím, že jsou to vyhozené peníze,“ řekl jeden z diváků, který se přišel podívat na práci stavbařů. Není sám, o zbytečnosti jsou přesvědčeni i mnozí další zvědavci, které láká do této okrajové části města nezvyklý stavební ruch. „Myslím, že bychom dokázali najít užitečnější místa pro protihlukovou zeď. Takovým je prostor mezi železniční stanicí a ulicí Mládežnická, kde by skutečně měla podstatný efekt, protože by lidi oddělila od hluku z nádraží,“ řekl dopravní náměstek břeclavské železniční stanice Zdeněk Krystián. Proč se zeď staví, netuší ani architekt města Petr Nešpor. „My jsme výstavbu protihlukové zdi nepožadovali. Z hlediska územního plánu města ani jeho plánovaného rozvoje zatím není potřebná,“ řekl Právu Nešpor. Tajenku rozlouskl až Emil Cendelín ze společnosti OHL - ŽS, která se nezanedbatelnou měrou podílí na budování koridoru. Právu sdělil, že požadavek na stavbu protihlukové stěny vzešel ze strany hygieniků. „My jsme od začátku poukazovali, že nejsme přesvědčeni o potřebě této stavby, musíme ale ctít projekt a tak stěna za patnáct miliónů korun skutečně vzniká,“ řekl Cendelín. Výstavba protihlukové zdi je tedy jako doprovodná akce, vyvolaná hygienickými požadavky, součástí výstavby železničního koridoru z Břeclavi do Bratislavy, respektive jeho části na našem území. Obě koleje rekonstruovaného spojení by měly sloužit v provozu od 7. prosince.
reklama

Milan Vojtek

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist