https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/praha-bude-mit-nove-cyklisticke-stezky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Praha bude mít nové cyklistické stezky

22.3.2004 | PRAHA | Právo | Tereza Čapková |
Dvě nové cyklistické stezky chystá pražský magistrát. Ještě v letošním roce by se měla prodloužit až do Černošic stezka, která vedla původně z přístavu v Lahovicích do Radotína, Další část jiné cyklistické trasy by měla obepínat vyšehradskou skálu.
 
"Chystáme cyklistickou stezku na vnější straně vyšehradské skály. Měla by být ve stejné výšce jako chodníky a silnice. Představujeme si ji zavěšenou a v retrostylu. Dlouhá by mohla být přibližně padesát metrů," přibližuje podobu nové cyklostezky koordinátor pražského cykloterénu pražského magistrátu Pavel Polák.
K nové stezce ovšem dodává, že magistrát ohledně trasy zatím jedná s památkáři. Černošická cyklistická trasa, kopírující břeh Vltavy, by měla být hotová už letos.
"Stezku upravíme novou metodou, která umožní rychlou a kvalitní stavbu. Trasa bude široká 2,5 metru a cyklisté ji budou sdílet i s chodci," řekl Právu Polák. Za stezku, která má v plánech délku přibližně tři kilometry, zaplatí město podle koordinátora 1,5 miliónu za kilometr.

Město se k cyklistům chová podivně

I přes plánování nových tras se občanským sdružením nelíbí přístup města k cyklistům. "V Praze cyklostezky skoro nejsou. Jedna je v Praze 4 u řeky a další, nedokončená, vede údolím Kunratického potoka," poznamenává zastupitel Prahy 4 a zároveň předseda sdružení Oživení Petr Štěpánek (Strana zelených).
Vadí mu také, že město po povodni v roce 2002 vypustilo z obnovy Karlína cyklistické stezky. "Cyklotrasy by se v Praze měly budovat podobně jako ve Vídni. Pokud by se stavěla komunikace, postavil by se kromě vozovky a chodníku také pruh pro cyklisty. Město ale cyklostezky nechce, stavějí se jen miliónové stavby," poznamenává Štěpánek. S tím ovšem nesouhlasí pražský cyklokoordinátor.
"Udělat stezku není problém. Problém jsou vlastníci pozemků, kterých může být na jednom kilometru třeba 150. Stačí, aby jeden nesouhlasil, a stavět se nemůže," brání magistrát Polák.
Další nová cyklistická stezka by měla obepínat pražský Vítkov. "Zatím tuto stezku nemáme v centrálním plánu. Je to stezka místní. Pokud vím, je polosportovní, zhruba kilometr dlouhá. Lidé už tam stejně jezdili, přidalo se tam jen značení," přibližuje vítkovskou trasu Polák.

Stezky moc nevyužívám

S prvním jarním sluncem do pražských ulic vyjeli i cyklisté. "Já jedu do práce. Když je hezky jezdím každý den. Jezdím z Letenského náměstí na Palackého náměstí, tak dvacetkrát do měsíce. Stezky moc nevyužívám, jen když jedu do Modřan. Myslím si ale, že je v Praze stezek málo, bylo by bezpečnější, kdyby jich bylo víc," míní pětadvacetiletý Karel Kudry, který pracuje v prodejně kol.

Rychlejší než automobil

Kolo jako rychlý dopravní prostředek využívá i Jan Vrzal z Prahy 4. "Potřeboval jsem něco převézt a kolo je určitě rychlejší než automobil," usmál se Vrzal s tím, že v Praze podle něj cyklostezek moc není. "Vedou divnými místy. Využívám ty, které se mi hodí. Jezdím tak dvakrát týdně z Vyšehradu do Holešovic a z Pankráce na Smíchov a do Hostivaře," dodává dvaatřicetiletý učitel.
reklama

 
Tereza Čapková

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist