https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/praha-chysta-metrobusy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Portál města Prahy: Praha chystá „metrobusy“

17.2.2008 | PRAHA | Portál města Prahy | Oskar Exner |
Budoucnost pražské autobusové dopravy tkví ve vytížených páteřních linkách - metrobusech.
 
Budoucnost pražské autobusové dopravy tkví ve vytížených páteřních linkách - metrobusech. Systém autobusové dopravy v Praze by se měl během několika let změnit. Město chce totiž zavést páteřní autobusové linky s kratšími intervaly, které by doplňovaly základní síť metra, tramvají a železnice. Pro novou koncepci provozu autobusových linek byly jako vzor vybrány autobusy některých německých měst (Mnichov, Berlín, Hamburk). Metropolitní autobusy neboli metrobusy by se měly stát základem autobusové sítě, vhodně doplněné o klasické autobusové linky. Na metrobusových linkách budou jezdit většinou velkokapacitní kloubové autobusy, vedeny budou v atraktivních směrech silné poptávky, například tam, kde dosud chybí kapacitní kolejová doprava. Ze zahraničních zkušeností jednoznačně vyplývá, že jednoduchý a přehledný systém páteřních linek s krátkým intervalem je atraktivnější pro cestující a úspornější pro objednatele dopravy, neboť provozování nepřehledně velkého množství linek s různou trasou a dlouhými intervaly s sebou přináší nízkou efektivitu využití vozidel i nutnost často zbytečných souběhů různých druhů veřejné dopravy, zdůvodnil novou koncepci vedoucí odboru plánování ROPID Pavel Procházka. Spolu se zaváděním metrobusů je nutné maximálně preferovat tyto páteřní trasy před individuální dopravou, ať už pomocí vyhrazených jízdních pruhů, úpravou světelné signalizace na křižovatkách či jízdou autobusů po tramvajových pásech včetně společných zastávek a jednodušších přestupů. Příkladem takové úpravy je provoz linky 176 po rekonstrukci tramvajové křižovatky na Palackého náměstí v létě 2007, kde došlo převedením autobusů na tramvajové koleje k výraznému snížení nepravidelností vlivem osobní dopravy. Pokus v Letňanech V současné době připravujeme model nové koncepce linkového vedení, nicméně v duchu nového systému se již připravují změny v návazné povrchové dopravě v souvislosti s otevřením nového úseku metra C do Letňan v květnu 2008. V těchto dnech dokončujeme projednávání návrhu květnových změn s jednotlivými městskými částmi a dopravci, definitivní podoba linkového vedení v severní části Prahy by měla být známa již příští týden, řekl Pavel Procházka. Květnové úpravy provozu autobusových linek PID v návaznosti na prodloužení metra do Letňan budou jakousi nultou zkušební etapou projektu Metrobusy, jehož cílem je efektivnější a atraktivnější veřejná doprava na území Prahy.
reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist