Právo: Praha má první ekologický hotel
12.3.2007 | PRAHA | Právo | Karolina Kudynová |
Průkopníkem v oblasti ekologického ubytování v Česku je pražský hotel Adalbert v Břevnově. Jako první se rozhodl uspořit teplo, vodu, elektrickou energii a třeba i čisticí prostředky. Evropský certifikát získal v dubnu 2006.
„Zelený“ hotel musí splňovat náročná kritéria - alespoň 22 % energie čerpat z obnovitelných zdrojů, k vytápění by nemělo sloužit uhlí, chybět by neměly úsporné žárovky. Vedle břevnovské budovy se zelenou značkou chlubí i Residence Belgická v Praze 2. Celá ČR má taková ubytovací zařízení čtyři.
Tříhvězdičkový hotel Adalbert je unikátní i pro své umístění ve zrekonstruované barokní budově z roku 1737 v areálu zahrady Břevnovského kláštera. Třiadvacet luxusně zařízených pokojů pojme 40 hostů. Adalbert funguje od roku 2004, má jen šest zaměstnanců a ekologickou značku získal v dubnu loňského roku. S myšlenkou přeměnit provoz na ekologický přišel v roce 2005 jeho nový ředitel, sedmadvacetiletý Filip Kühnel.
„Výhodou bylo, že hotel je nově zrekonstruován, a použili jsme proto nové technologie,“ řekl Právu ředitel Kühnel, který má i cenu Asociace hotelů a restaurací - stal se Green managerem roku 2006.
Hosté ho inspirují
Ekologický hotel si oblíbili klienti z Česka, Slovenska, ale i Německa, Británie nebo Dánska. „Někteří hosté ze Skandinávie nás dokonce sami inspirovali, co můžeme ještě vylepšit,“ říká Kühnel a dodává:
„Do budoucna připravujeme vstupní dotazník, ze kterého bude zřejmé, jaká část hostů si nás vybrala proto, že jsme ekologický hotel.“ Kdo chce přísná kritéria splnit, musí šetřit třeba i s obaly: mýdlo a šampony jsou v hotelu v doplnitelných nádobách. V pokojích nechybějí koše na tříděný odpad, hosté pijí filtrovanou vodu.
To, že hotel dodržuje přísnější ekologické podmínky, nemá na cenu ubytování vliv. „Držíme standardní ceny, není důvod diskriminovat hosty, je to na nás, abychom zvládli udržet ceny i při nákladech spojených s používáním výrobků šetrnějších vůči přírodě,“ zdůrazňuje Kühnel.
Ekologická značka a prestiž s ní spojená není zadarmo. Za licenci na značku EU zaplatí hoteliéři 9000 korun, česká značka je ještě o tisícikorunu dražší. Každý rok pak musí hotel odvádět 5000 korun. Podle Adély Petrové z Agentury pro ekologicky šetrné výrobky značku ale čeká světlá budoucnost. „Tahle kategorie značení je v Evropě jedna z nejúspěšnějších,“ říká s tím, že agentura již eviduje další desítku zájemců z České republiky.
reklama
Tříhvězdičkový hotel Adalbert je unikátní i pro své umístění ve zrekonstruované barokní budově z roku 1737 v areálu zahrady Břevnovského kláštera. Třiadvacet luxusně zařízených pokojů pojme 40 hostů. Adalbert funguje od roku 2004, má jen šest zaměstnanců a ekologickou značku získal v dubnu loňského roku. S myšlenkou přeměnit provoz na ekologický přišel v roce 2005 jeho nový ředitel, sedmadvacetiletý Filip Kühnel.
„Výhodou bylo, že hotel je nově zrekonstruován, a použili jsme proto nové technologie,“ řekl Právu ředitel Kühnel, který má i cenu Asociace hotelů a restaurací - stal se Green managerem roku 2006.
Hosté ho inspirují
Ekologický hotel si oblíbili klienti z Česka, Slovenska, ale i Německa, Británie nebo Dánska. „Někteří hosté ze Skandinávie nás dokonce sami inspirovali, co můžeme ještě vylepšit,“ říká Kühnel a dodává:
„Do budoucna připravujeme vstupní dotazník, ze kterého bude zřejmé, jaká část hostů si nás vybrala proto, že jsme ekologický hotel.“ Kdo chce přísná kritéria splnit, musí šetřit třeba i s obaly: mýdlo a šampony jsou v hotelu v doplnitelných nádobách. V pokojích nechybějí koše na tříděný odpad, hosté pijí filtrovanou vodu.
To, že hotel dodržuje přísnější ekologické podmínky, nemá na cenu ubytování vliv. „Držíme standardní ceny, není důvod diskriminovat hosty, je to na nás, abychom zvládli udržet ceny i při nákladech spojených s používáním výrobků šetrnějších vůči přírodě,“ zdůrazňuje Kühnel.
Ekologická značka a prestiž s ní spojená není zadarmo. Za licenci na značku EU zaplatí hoteliéři 9000 korun, česká značka je ještě o tisícikorunu dražší. Každý rok pak musí hotel odvádět 5000 korun. Podle Adély Petrové z Agentury pro ekologicky šetrné výrobky značku ale čeká světlá budoucnost. „Tahle kategorie značení je v Evropě jedna z nejúspěšnějších,“ říká s tím, že agentura již eviduje další desítku zájemců z České republiky.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




