https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/prekladiste-v-ratbori-nechteji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Překladiště v Ratboři nechtějí

16.11.2004 | KOLÍN | MF Dnes | Vojtěch Blažek |
Radnice v Kolíně se nechce smířit s tím, že by u Ratboře mělo během příštího roku vyrůst obří překladiště pro automobily značky Toyota. Odtud by se auta vozila do východní a střední Evropy.
 
Město se totiž bojí, že by to znamenalo ještě větší zatížení Kolína dopravou, než je tomu nyní. Chce proto přesvědčit firmu Litra, která má terminál stavět, aby si pro svou investici vybrala volné pozemky v průmyslové zóně v Ovčárech.

"Budeme se snažit firmě Litra v tomto směru připravit nabídku," řekl místostarosta Jiří Buřič.
Překladiště má stát v sousedství Ratboře na osmatřiceti hektarech dnešních polí. Každou hodinu by odtud měly odjíždět dva až tři kamiony naložené novými toyotami, které budou z Ratboře směřovat za prodejci.

Kolínská radnice se nyní snaží investorovi nabídnout, aby terminál vybudoval raději v Ovčárech. Tady ostatně zbývá u automobilky Toyoty, Peugeotu a Citroenu (TPCA) ještě téměř 100 hektarů nezastavěných pozemků, které zatím čekají na využití. Vedení města se proto nedávno se zástupci Litry setkalo a svoje stanovisko jim tlumočilo. Zatím se ale nezdá, že by firma chtěla vyhlédnuté pozemky u Ratboře opustit. Přípravy na stavbu rozlehlého areálu jsou totiž velmi daleko a firma do nich investovala velké peníze. "O záměru postavit logistické centrum v Ratboři navíc podle něj musí kolínská radnice vědět minimálně šest měsíců, protože se vyjadřovala k územnímu plánu obce," řekl agentuře ČTK šéf firmy Pavel Kučera. Litra se přitom s žádostí o pozemky v zóně na radnici už jednou obrátila. Před dvěma lety ji ale tehdejší radní odmítli s tím, že by zabrala příliš velkou plochu a zaměstnala málo lidí. V zóně se jedno podobné překladiště dokončuje. Provozovat ho bude firma Gefco a bude zajišťovat odbyt vyrobených vozů Peugeot a Citroen.

Kolínská radnice se bojí, že provoz překladiště velmi zatíží dopravu ve městě. Kamiony sice nebudou jezdit přes centrum, ale po Polepské ulici a dál na Kutnou Horu. Jenže tudy budou od příštího roku směřovat do TPCA i kamiony naložené součástkami a už nyní tady bývá ve špičkách dopravní situace kritická.

Proti terminálu jsou také lidé ve Kbelu, od jejichž domů by byl terminál vzdálen je pár set metrů. Naopak v Ratboři se na investici těší - například proto, že přinese 200 pracovních míst a díky ní se zvýší provoz na trati do Ledečka. Obec si také slibuje příliv nových obyvatel.
Logistické centrum by sloužilo pouze pro vozy značky Toyota. Vedení TPCA tvrdí, že s projektem nemá nic společného - vše podle šéfa továrny Masatake Enomota zařizuje ústředí japonské automobilky.


reklama

 
Vojtěch Blažek

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist