https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/prelozka-krusnohorske-silnice-stavbou-roku
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Přeložka krušnohorské silnice stavbou roku

27.1.2009 | CHOMUTOV | Právo | Šárka Tonarová |
Přeložka silnice I/7 z Chomutova do Křimova v Krušných horách získala ocenění Stavba roku 2008.
 
Plaketa, připomínající úspěch projektantů i stavitelů, visí na jednom z pilířů unikátního mostu nad potokem Hačka. „Stavba byla technologicky náročná,“ připustil provozně-obchodní náměstek ředitele karlovarského závodu společnosti Stavby silnic a železnic (SSŽ) Josef Král.

Rychlostní silnice v náročném horském terénu získala cenu Státního fondu dopravní infrastruktury. Splňuje parametry moderní komunikace, a to zejména v oblasti bezpečnosti provozu a ekologie. Stavba zahrnuje několik významných objektů v oboru dopravního stavitelství. Unikátním činí silniční objekt 336 metrů dlouhý a 22,5 metru široký most na až 48,5 metru vysokých pilířích.

Náklady na výstavbu přeložky 6,8 km dlouhé činily 3,1 miliardy korun. Přeložka navázala na úsek Křimov–hraniční přechod s Německem v Hoře Svatého Šebestiána a z druhé strany na estakádu a jihozápadní obchvat Chomutova. Silnici, která odlehčila Chomutovu od kamiónů, řidiči začali využívat v červenci 2007.

Soubor tří silničních staveb z Chomutova do Hory Svatého Šebestiána v délce 13 kilometrů přišel na více než čtyři miliardy korun. Je součástí deseti staveb, které mají za úkol rozšířit rychlostní komunikaci R 7 a na ni navazující silnici I/7 spojující Prahu s Chomutovem a dále s Německem v úseku 47 kilometrů.
Rychlostní komunikace mezi Prahou a hraničním přechodem Hora Sv. Šebestiána se staví po částech. První peníze se našly na dopravní spojení Praha–Slaný. Další půl miliardy stál nejsložitější úsek obchvatu Chomutova, a to přemostění a mimoúrovňová křižovatka, zatím zprovozněná jen částečně.

Nová trasa Chomutov–Hora Sv. Šebestiána měla kromě rychlejšího spojení vnitrozemí s hranicemi ještě jeden cíl, a to vyvézt nákladní dopravu z centra Chomutova. Myšlenka zazněla poprvé před bezmála dvaceti lety.

Problém dopravou sužovaného města se ještě prohloubil v roce 1991 otevřením hraničního přechodu Hora Sv. Šebestiána pro regionální nákladní dopravu. Peníze se však našly až na konci tisíciletí.

***

Stavba byla technologicky náročná Josef Král, náměstek ředitele závodu SSŽ KV

reklama

 
Šárka Tonarová

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist