Právo: Přeložka krušnohorské silnice stavbou roku
27.1.2009 | CHOMUTOV | Právo | Šárka Tonarová |
Přeložka silnice I/7 z Chomutova do Křimova v Krušných horách získala ocenění Stavba roku 2008.
Plaketa, připomínající úspěch projektantů i stavitelů, visí na jednom z pilířů unikátního mostu nad potokem Hačka. „Stavba byla technologicky náročná,“ připustil provozně-obchodní náměstek ředitele karlovarského závodu společnosti Stavby silnic a železnic (SSŽ) Josef Král.
Rychlostní silnice v náročném horském terénu získala cenu Státního fondu dopravní infrastruktury. Splňuje parametry moderní komunikace, a to zejména v oblasti bezpečnosti provozu a ekologie. Stavba zahrnuje několik významných objektů v oboru dopravního stavitelství. Unikátním činí silniční objekt 336 metrů dlouhý a 22,5 metru široký most na až 48,5 metru vysokých pilířích.
Náklady na výstavbu přeložky 6,8 km dlouhé činily 3,1 miliardy korun. Přeložka navázala na úsek Křimov–hraniční přechod s Německem v Hoře Svatého Šebestiána a z druhé strany na estakádu a jihozápadní obchvat Chomutova. Silnici, která odlehčila Chomutovu od kamiónů, řidiči začali využívat v červenci 2007.
Soubor tří silničních staveb z Chomutova do Hory Svatého Šebestiána v délce 13 kilometrů přišel na více než čtyři miliardy korun. Je součástí deseti staveb, které mají za úkol rozšířit rychlostní komunikaci R 7 a na ni navazující silnici I/7 spojující Prahu s Chomutovem a dále s Německem v úseku 47 kilometrů.
Rychlostní komunikace mezi Prahou a hraničním přechodem Hora Sv. Šebestiána se staví po částech. První peníze se našly na dopravní spojení Praha–Slaný. Další půl miliardy stál nejsložitější úsek obchvatu Chomutova, a to přemostění a mimoúrovňová křižovatka, zatím zprovozněná jen částečně.
Nová trasa Chomutov–Hora Sv. Šebestiána měla kromě rychlejšího spojení vnitrozemí s hranicemi ještě jeden cíl, a to vyvézt nákladní dopravu z centra Chomutova. Myšlenka zazněla poprvé před bezmála dvaceti lety.
Problém dopravou sužovaného města se ještě prohloubil v roce 1991 otevřením hraničního přechodu Hora Sv. Šebestiána pro regionální nákladní dopravu. Peníze se však našly až na konci tisíciletí.
***
Stavba byla technologicky náročná Josef Král, náměstek ředitele závodu SSŽ KV
reklama
Rychlostní silnice v náročném horském terénu získala cenu Státního fondu dopravní infrastruktury. Splňuje parametry moderní komunikace, a to zejména v oblasti bezpečnosti provozu a ekologie. Stavba zahrnuje několik významných objektů v oboru dopravního stavitelství. Unikátním činí silniční objekt 336 metrů dlouhý a 22,5 metru široký most na až 48,5 metru vysokých pilířích.
Náklady na výstavbu přeložky 6,8 km dlouhé činily 3,1 miliardy korun. Přeložka navázala na úsek Křimov–hraniční přechod s Německem v Hoře Svatého Šebestiána a z druhé strany na estakádu a jihozápadní obchvat Chomutova. Silnici, která odlehčila Chomutovu od kamiónů, řidiči začali využívat v červenci 2007.
Soubor tří silničních staveb z Chomutova do Hory Svatého Šebestiána v délce 13 kilometrů přišel na více než čtyři miliardy korun. Je součástí deseti staveb, které mají za úkol rozšířit rychlostní komunikaci R 7 a na ni navazující silnici I/7 spojující Prahu s Chomutovem a dále s Německem v úseku 47 kilometrů.
Rychlostní komunikace mezi Prahou a hraničním přechodem Hora Sv. Šebestiána se staví po částech. První peníze se našly na dopravní spojení Praha–Slaný. Další půl miliardy stál nejsložitější úsek obchvatu Chomutova, a to přemostění a mimoúrovňová křižovatka, zatím zprovozněná jen částečně.
Nová trasa Chomutov–Hora Sv. Šebestiána měla kromě rychlejšího spojení vnitrozemí s hranicemi ještě jeden cíl, a to vyvézt nákladní dopravu z centra Chomutova. Myšlenka zazněla poprvé před bezmála dvaceti lety.
Problém dopravou sužovaného města se ještě prohloubil v roce 1991 otevřením hraničního přechodu Hora Sv. Šebestiána pro regionální nákladní dopravu. Peníze se však našly až na konci tisíciletí.
***
Stavba byla technologicky náročná Josef Král, náměstek ředitele závodu SSŽ KV
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




