https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/pri-projednavani-stavby-terminalu-cekaji-bouri-nevole
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Při projednávání stavby terminálu čekají bouři nevole

7.10.2008 | PARDUBICE | Právo | Zdeněk Seiner |
Za týden, v pondělí 13. října, se očekává v Pardubicích bouřlivé odpoledne. Bude se projednávat vliv rozšíření pardubického civilního letiště na životní prostředí.
 
V některých pardubických čtvrtích je letiště už půl století prokletím. Protože magistrát očekává davy rozhořčených, zajistil si k jednání velký sál v kulturním domě na Dukle.

„S posudkem vlivu výstavby odbavovacího terminálu s parkovacími a zpevněnými plochami na životní prostředí (EIA) se do konce září mohla veřejnost seznámit na odboru životního prostředí pardubického magistrátu nebo na internetových stránkách CENIA. Nyní čeká EIA veřejné projednání, během něhož se musí zpracovatel posudku vypořádat s případnými námitkami. Jednání na Dukle začne v 15.30,“ řekla Právu Nataša Hradní z oddělení vnějších vztahů pardubické radnice.

„Během veřejného projednání mohou lidé, kteří mají k posudku připomínky, diskutovat s jeho zpracovatelem. Pak už ministerstvo životního prostředí vydá závěrečné stanovisko, tedy řekne, zda projekt může být realizován, případně za jakých podmínek,“ vysvětlil smysl jednání, na kterém se očekává účast stovek lidí, vedoucí odboru životního prostředí pardubického magistrátu Miroslav Míča.
Prapříčinou nervózní atmosféry je záměr akciové společnosti East Bohemian Airport (EBA), provozovatele civilního letiště, postavit nový terminál. Současný sotva postačuje na dnešní provoz, kdy letiště za rok projde skoro sto tisíc pasažérů, většinou z charterových letů do středomořských destinací a z pravidelných linek Moskva–Pardubice. Nový terminál by umožnil větší provoz.

„Mohu ubezpečit spoluobčany, že hranice, za kterou nemíníme jít, je 250 tisíc cestujících ročně,“ upozornil už několikrát Jaroslav Deml (ODS), primátor Pardubic.

Takovou kapacitu by také podle Jana Andrlíka, ředitele EBA, měla mít i nová odbavovací hala, splňující všechny podmínky bezpečnosti a komfortu letiště v schengenském prostoru.

Pokud nebude projednání vlivu na životní prostředí spojeno s nepřekonatelnými překážkami a ministerstvo životního prostředí připojí pod projekt svůj podpis, měl by nový terminál sloužit v roce 2012.

***

Hranice, za kterou nemíníme jít, je 250 tisíc cestujících ročně Jaroslav Deml, primátor Pardubic


reklama

 
Zdeněk Seiner

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist