MF Dnes: Pribina bude bez mostů a kamiony zamíří do vesnic
13.5.2010 | PŘIBYSLAV | MF Dnes | Martin Vokáč |
Lidé z Havlíčkobrodska zažijí složité dopravní léto. Oprava mostů odřízne velkou firmu Pribina. Nákladní auta budou po celou dobu jezdit po silnicích třetí třídy v ostrých zatáčkách. Toho se dost obávají obyvatelé vesnic.
Na velké problémy se začíná připravovat přibyslavská Pribina i její zaměstnanci. Kvůli opravě mostů bude už za pár dní uzavřena silnice z Přibyslavi do Hesova, kde tradiční výrobce sýrů a Pribináčků sídlí.
Do podniku se obvyklou cestou z Přibyslavi nedostanou kamiony a nákladní auta, kterých denně jezdí desítky. Vozem do práce nebudou moci dojíždět ani zaměstnanci. K Pribině se dostanou objížďkou přes Stříbrné Hory a Utín.
Zdejší úzké silnice třetí třídy ale rozhodně nejsou stavěny na těžkou nákladní dopravu. Komplikace se dají očekávat i v samotných Stříbrných Horách, kde se silnice na Utín napojuje v prudkém zlomu velice ostrou zatáčkou. Po silnici třetí třídy se přes Dlouhou Ves lze dostat i přímo do Havlíčkova Brodu.
„Vůbec z toho nemáme radost. Silnice jsou tu úzké a na nákladní dopravu nejsou dělané. Navíc nám tu vede hned vedle dětského hřiště,“ zoufá si Marie Šimanovská, členka osadního výboru v Utíně. „Ale chápeme, že je potřeba most u Hesova opravit. Při jeho uzavření se auta do Pribiny jinak než přes nás nedostanou. Pár měsíců to vydržíme,“ dodává.
„Bude to pro nás obrovský problém, logistika bude mnohem složitější. Ale věřím, že jedna uzavírka chod firmy ani expedici výrobků nikterak zásadně neovlivní,“ prohlásil jednatel Pribiny Václav Žatečka.
Jak dodal, oprava mostu je i v jejich zájmu. Těsně pod areálem společnosti je totiž ostrá zatáčka, která auta navádí na most přes Sázavu. A právě tady mají nákladní vozy největší problémy. „Těžko tudy projíždí, dva se vedle sebe nevyhnou, zatáčku vytočí jen s obtížemi. Komplikace tady nastávají hlavně v zimě,“ dodal Žatečka.
Rekonstrukci mostu připravuje kraj. Ten už předal dodavatelské firmě staveniště, uzavírka by měla začít během několika málo dní, jen co firma vyřídí povolení k objízdným trasám. Silnice by se mohla znovu otevřít na podzim, práce pak mají skončit v listopadu.
Silnice pod Hesovem po opravě změní svůj profil. „Nový most přes Sázavu bude vybudován v odsunuté poloze tak, aby zajišťoval průjezd těžké nákladní dopravy,“ konstatovala Strnadová. Dlouhý bude téměř 65 metrů.
Kromě něho budou vybudovány i další dva nové mosty, jeden přes Doberský potok, druhý nivelační, aby měla v případě záplav kam proudit velká voda. Hejtmanství prostaví u areálu Pribiny celkem 56 milionů korun.
Do otevření nového mostu se budou muset do práce dostávat jinak i zaměstnanci Pribiny. Vozem se z Přibyslavi nedostanou. „Pěší doprava bude provizorně řešena lávkou umístěnou po směru toku za nově budovaným mostem a provizorním panelovým chodníkem,“ informovala vedoucí krajského odboru dopravy Hana Strnadová.
Z toho však má přibyslavská radnice tak trochu strach.
„Chceme, aby co nejblíže lávky zajížděly autobusy, a bojíme se, že nám zaměstnanci Pribiny budou parkovat přímo na silnici z Přibyslavi a z Keřkova před uzavírkou a blokovat ji. Budeme to řešit společně s policií,“ plánuje starosta města Jan Štefáček. „Na celé silnici by mohlo být dočasnou značkou zakázáno stání,“ navrhl.
Stavbou nových mostů by rekonstrukce v této části Přibyslavska ale skončit nemusely. Je možné, že se pak práce přesunou právě na objížďku přes Utín.
„Požadujeme, aby nám pak město nebo kraj silnici na Stříbrné Hory opravily. Kamiony ji určitě pořádně rozbijí,“ prohlásila za utínský osadní výbor Marie Šimanovská. Podnik Pribina je tradičním výrobcem sýrů a smetanových specialit. S téměř čtyřmi stovkami zaměstnanců je jedním z největších zaměstnavatelů na Přibyslavsku. Od roku 1993 je součástí francouzské skupiny Bongrain. Přímo v Přibyslavi se vyrábí některé druhy Pribináčků, plísňové sýrové speciality, včetně Krále Sýrů, a předsmažené výrobky.
***
FAKTA
Kudy povedou objížďky
Uzavírka silnice Trasa z Přibyslavi do Hesova by měla být uzavřena od druhé poloviny května až do září. Objízdná trasa Po silnicích třetích tříd přes Utín a Stříbrné Hory, případně lze z Utína jet přes Dlouhou Ves rovnou do Havlíčkova Brodu.
reklama
Do podniku se obvyklou cestou z Přibyslavi nedostanou kamiony a nákladní auta, kterých denně jezdí desítky. Vozem do práce nebudou moci dojíždět ani zaměstnanci. K Pribině se dostanou objížďkou přes Stříbrné Hory a Utín.
Zdejší úzké silnice třetí třídy ale rozhodně nejsou stavěny na těžkou nákladní dopravu. Komplikace se dají očekávat i v samotných Stříbrných Horách, kde se silnice na Utín napojuje v prudkém zlomu velice ostrou zatáčkou. Po silnici třetí třídy se přes Dlouhou Ves lze dostat i přímo do Havlíčkova Brodu.
„Vůbec z toho nemáme radost. Silnice jsou tu úzké a na nákladní dopravu nejsou dělané. Navíc nám tu vede hned vedle dětského hřiště,“ zoufá si Marie Šimanovská, členka osadního výboru v Utíně. „Ale chápeme, že je potřeba most u Hesova opravit. Při jeho uzavření se auta do Pribiny jinak než přes nás nedostanou. Pár měsíců to vydržíme,“ dodává.
„Bude to pro nás obrovský problém, logistika bude mnohem složitější. Ale věřím, že jedna uzavírka chod firmy ani expedici výrobků nikterak zásadně neovlivní,“ prohlásil jednatel Pribiny Václav Žatečka.
Jak dodal, oprava mostu je i v jejich zájmu. Těsně pod areálem společnosti je totiž ostrá zatáčka, která auta navádí na most přes Sázavu. A právě tady mají nákladní vozy největší problémy. „Těžko tudy projíždí, dva se vedle sebe nevyhnou, zatáčku vytočí jen s obtížemi. Komplikace tady nastávají hlavně v zimě,“ dodal Žatečka.
Rekonstrukci mostu připravuje kraj. Ten už předal dodavatelské firmě staveniště, uzavírka by měla začít během několika málo dní, jen co firma vyřídí povolení k objízdným trasám. Silnice by se mohla znovu otevřít na podzim, práce pak mají skončit v listopadu.
Silnice pod Hesovem po opravě změní svůj profil. „Nový most přes Sázavu bude vybudován v odsunuté poloze tak, aby zajišťoval průjezd těžké nákladní dopravy,“ konstatovala Strnadová. Dlouhý bude téměř 65 metrů.
Kromě něho budou vybudovány i další dva nové mosty, jeden přes Doberský potok, druhý nivelační, aby měla v případě záplav kam proudit velká voda. Hejtmanství prostaví u areálu Pribiny celkem 56 milionů korun.
Do otevření nového mostu se budou muset do práce dostávat jinak i zaměstnanci Pribiny. Vozem se z Přibyslavi nedostanou. „Pěší doprava bude provizorně řešena lávkou umístěnou po směru toku za nově budovaným mostem a provizorním panelovým chodníkem,“ informovala vedoucí krajského odboru dopravy Hana Strnadová.
Z toho však má přibyslavská radnice tak trochu strach.
„Chceme, aby co nejblíže lávky zajížděly autobusy, a bojíme se, že nám zaměstnanci Pribiny budou parkovat přímo na silnici z Přibyslavi a z Keřkova před uzavírkou a blokovat ji. Budeme to řešit společně s policií,“ plánuje starosta města Jan Štefáček. „Na celé silnici by mohlo být dočasnou značkou zakázáno stání,“ navrhl.
Stavbou nových mostů by rekonstrukce v této části Přibyslavska ale skončit nemusely. Je možné, že se pak práce přesunou právě na objížďku přes Utín.
„Požadujeme, aby nám pak město nebo kraj silnici na Stříbrné Hory opravily. Kamiony ji určitě pořádně rozbijí,“ prohlásila za utínský osadní výbor Marie Šimanovská. Podnik Pribina je tradičním výrobcem sýrů a smetanových specialit. S téměř čtyřmi stovkami zaměstnanců je jedním z největších zaměstnavatelů na Přibyslavsku. Od roku 1993 je součástí francouzské skupiny Bongrain. Přímo v Přibyslavi se vyrábí některé druhy Pribináčků, plísňové sýrové speciality, včetně Krále Sýrů, a předsmažené výrobky.
***
FAKTA
Kudy povedou objížďky
Uzavírka silnice Trasa z Přibyslavi do Hesova by měla být uzavřena od druhé poloviny května až do září. Objízdná trasa Po silnicích třetích tříd přes Utín a Stříbrné Hory, případně lze z Utína jet přes Dlouhou Ves rovnou do Havlíčkova Brodu.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




