Právo: Primátora rozčílila liknavost firmy A. S. A.
5.2.2008 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Vladimír Vácha |
Českobudějovického primátora Juraje Thomu (ODS) rozčílila liknavost společnosti A. S. A., která má ve městě na starosti svoz a likvidaci komunálního odpadu. Firmě proto pohrozil, že buď dojde k okamžité nápravě, nebo Budějovice od smlouvy odstoupí.
„Panu generálnímu řediteli A. S. A. ČR Arnoštu Kastnerovi jsem jasně řekl, že situace v krajském městě je neudržitelná. Českobudějovickou dceřinou společnost na nedostatky v jejich službách opakovaně upozorňujeme od podzimu. K nápravě nedošlo ani po písemném upozornění v polovině ledna. Stížností občanů trvale přibývá, neboť svoz odpadu nefunguje, jak by měl, a náprava se nekoná,“ řekl Právu primátor.
Důvodů, které ho k tak razantnímu jednání vedly, není málo. Odpadkové koše v parcích přetékají nebo úplně chybí, svoz domovních popelnic a kontejnerů je často nepravidelný nebo neúplný. Velké problémy jsou se svozem separovaného odpadu, u něhož kromě toho, že je také nepravidelný a neúplný, zjistili pracovníci magistrátu, že firma si fakturuje odvoz nádob, které vyvezeny vůbec nebyly.
Termín k nápravě je do konce února
„Kromě toho každý vidí, že separační hnízda připomínají malé skládky, jak jsou zavalena nepořádkem. Společnost A. S. A. České Budějovice neplní své povinnosti, k nimž se smluvně zavázala, a naše trpělivost má své meze. Na osobní schůzce jsem zástupcům firmy a představitelům její mateřské společnosti dal jednoznačné ultimátum – buď urychleně provedou nápravu, nebo odstoupíme od smlouvy a svoz odpadu bude v Českých Budějovicích zajišťovat někdo jiný,“ zdůraznil Thoma. Připomněl, že město, a to nejen v případě společnosti A. S. A., bude hájit zájmy občanů, kteří za služby, ať již přímo či nepřímo v daních, vydávají nemalé peníze a mají nárok, aby byly vykonávány kvalitně a včas.
„Vzniklou situaci bereme velmi vážně. Město České Budějovice patří mezi naše nejvýznamnější zákazníky. I když náš subjektivní názor na kvalitu prováděných služeb může být odlišný, je na prvním místě a platí samozřejmě názor zákazníka. Uděláme tedy vše pro to, aby město České Budějovice mohlo být s našimi službami spokojeno stejně, jak tomu bylo po 10 let dosavadní spolupráce,“ reagoval na primátorovy výhrady Kastner. Dodal, že společnost okamžitě zavádí důslednější kontrolu prováděných služeb, než tomu bylo doposud, a posiluje i technické vybavení firmy.
Město jí dalo na nápravu čas do 29. února. Během tohoto období bude její činnost zvlášť důsledně kontrolována pracovníky magistrátu města a město v této souvislosti uvítá i podněty od občanů.
reklama
Důvodů, které ho k tak razantnímu jednání vedly, není málo. Odpadkové koše v parcích přetékají nebo úplně chybí, svoz domovních popelnic a kontejnerů je často nepravidelný nebo neúplný. Velké problémy jsou se svozem separovaného odpadu, u něhož kromě toho, že je také nepravidelný a neúplný, zjistili pracovníci magistrátu, že firma si fakturuje odvoz nádob, které vyvezeny vůbec nebyly.
Termín k nápravě je do konce února
„Kromě toho každý vidí, že separační hnízda připomínají malé skládky, jak jsou zavalena nepořádkem. Společnost A. S. A. České Budějovice neplní své povinnosti, k nimž se smluvně zavázala, a naše trpělivost má své meze. Na osobní schůzce jsem zástupcům firmy a představitelům její mateřské společnosti dal jednoznačné ultimátum – buď urychleně provedou nápravu, nebo odstoupíme od smlouvy a svoz odpadu bude v Českých Budějovicích zajišťovat někdo jiný,“ zdůraznil Thoma. Připomněl, že město, a to nejen v případě společnosti A. S. A., bude hájit zájmy občanů, kteří za služby, ať již přímo či nepřímo v daních, vydávají nemalé peníze a mají nárok, aby byly vykonávány kvalitně a včas.
„Vzniklou situaci bereme velmi vážně. Město České Budějovice patří mezi naše nejvýznamnější zákazníky. I když náš subjektivní názor na kvalitu prováděných služeb může být odlišný, je na prvním místě a platí samozřejmě názor zákazníka. Uděláme tedy vše pro to, aby město České Budějovice mohlo být s našimi službami spokojeno stejně, jak tomu bylo po 10 let dosavadní spolupráce,“ reagoval na primátorovy výhrady Kastner. Dodal, že společnost okamžitě zavádí důslednější kontrolu prováděných služeb, než tomu bylo doposud, a posiluje i technické vybavení firmy.
Město jí dalo na nápravu čas do 29. února. Během tohoto období bude její činnost zvlášť důsledně kontrolována pracovníky magistrátu města a město v této souvislosti uvítá i podněty od občanů.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




