MF Dnes: Pro cyklisty: stezky a jednosměrky
25.1.2007 | PRAHA | MF Dnes
Dobrá zpráva pro pražské cyklisty! Na výstavbu stezek bude letos víc peněz než v uplynulých letech. Magistrát má totiž k dispozici 39 milionů korun, což je o pět milionů více než loni.
„Letos přibude 12 až 17 kilometrů stezek a přes 25 kilometrů tras pro cyklisty,“ řekl koordinátor městské komise pro cyklistickou dopravu Pavel Polák. Loni vzniklo 2,5 kilometru nových stezek, přes osm kilometrů vyznačených stezek a skoro 30 kilometrů tras.
Stavět se budou stezky mezi Trojou a Ďáblicemi, z Modřan přes Lhotku a Cholupice na hranice města, ve Zličíně, mezi Malou Chuchlí a Lahovicemi a mezi Modřany a mostem Závodu míru. Téměř jistě se začne budovat stezka mezi Staroměstským náměstím, Klárovem a Pohořelcem.
Kromě výstavby nových stezek se bude podle Poláka měnit dlažba na náplavkách od Železničního po Štefánikův most. Výměna dlažby se uskuteční i na nedávno opravených náplavkách. Zjistilo se, že velké kostky nejsou pro jízdu na kole vhodné. Náklady se odhadují do deseti milionů korun. Na nové stezky by tedy zbylo asi 29 milionů korun, kilometr stojí 2,5 až 3,5 milionu. „Takovou částku jsme ještě nikdy neprostavěli,“ poznamenal Polák.
Stejně jako v jiných městech by měli mít cyklisté i v Praze možnost jezdit v jednosměrných ulicích oběma směry. Pro úpravy je vybráno prvních pět desítek ulic, musí se tam umístit dopravní značky. Podle Poláka je jízda na kole v protisměru bezpečná. „Cyklista a motorista se vidí,“ poznamenal.
reklama
Stavět se budou stezky mezi Trojou a Ďáblicemi, z Modřan přes Lhotku a Cholupice na hranice města, ve Zličíně, mezi Malou Chuchlí a Lahovicemi a mezi Modřany a mostem Závodu míru. Téměř jistě se začne budovat stezka mezi Staroměstským náměstím, Klárovem a Pohořelcem.
Kromě výstavby nových stezek se bude podle Poláka měnit dlažba na náplavkách od Železničního po Štefánikův most. Výměna dlažby se uskuteční i na nedávno opravených náplavkách. Zjistilo se, že velké kostky nejsou pro jízdu na kole vhodné. Náklady se odhadují do deseti milionů korun. Na nové stezky by tedy zbylo asi 29 milionů korun, kilometr stojí 2,5 až 3,5 milionu. „Takovou částku jsme ještě nikdy neprostavěli,“ poznamenal Polák.
Stejně jako v jiných městech by měli mít cyklisté i v Praze možnost jezdit v jednosměrných ulicích oběma směry. Pro úpravy je vybráno prvních pět desítek ulic, musí se tam umístit dopravní značky. Podle Poláka je jízda na kole v protisměru bezpečná. „Cyklista a motorista se vidí,“ poznamenal.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




