MF Dnes: Propojí trasy podél řek
29.10.2009 | PLZEŇ | MF Dnes | Jaroslav Nedvěd |
Síť zelených cest vylepší dvě lávky. Nejvíc využívaná stezka podél Radbuzy se rozšíří.
Třináct kilometrů upravených tras pro cyklisty a pěší - včetně sedmi lávek - už tvoří v Plzni systém sportovně rekreačních tras Greenways. V dalších letech se navíc síť rozšíří například podél Úslavy v oblasti čtvrti Božkov a překoná bariéry mezi čtvrtí Roudnou a oblastí U Jiřího ve čtvrti Doubravka.
Projekt zelených cest už přinesl městu uznání na mezinárodní úrovni, když získal druhé místo v kategorii Mobility v soutěží The European Greenways.
Při budování systému zelených cest se snaží město využít výhodné polohy na soutoku čtyř řek. Jejich údolí totiž tvoří zelené koridory, spojující jednotlivé části města. Vybudované části tras by se měly nyní propojovat. O budované cesty je velký zájem, což dokládá skutečnost, že pod papírnou na břehu Radbuzy ve čtvrti Slovany denně projede na sedm stovek cyklistů a kolem pěti set lidí na kolečkových bruslích.
Námětek primátora pro životní prostředí Petr Náhlík (KDU-ČSL) připomíná, že zelené cesty jsou významné i tím, že se jedná o bezpečné a bezbariérové trasy.
Město se pokusí na vybudování vytipovaných důležitých částí tras získat peníze z evropských dotací. „Využívané úseky je třeba propojit do ucelené sítě. Proto se například připravuje vybudování dvou větších lávek přes řeky a několik nových úseků. Jedna lávka se postaví přes Mži za zoologickou zahradou. Pokud vyjde financování z evropských fondů, nemělo by akci stát nic v cestě,“ sdělil Petr Raška z Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně. Trasa by se tak napojila na síť cest podél Skvrňan, Radčic a Malesic. Další plánovaná lávka bude stát v oblasti U Jiřího. „Spojí cestu údolím Úslavy s cestou k boleveckým rybníkům,“ konstatoval Petr Raška. Ten upozornil, že se už připravuje trasa od lobezského mostu až k božkovskému ostrovu.
„Také se chystá rozšíření trasy podél Radbuzy od Malostranské ulice k centru Plzně. Ta cesta je velmi využívaná a kapacitně už nestačí. Chceme také vylepšit trasu z Hradiště do Radobyčic, kde by měla vést asfaltová trasa,“ řekl Petr Raška.
Pavla Dyntarová ze správy veřejného statku uvedla, že citelné vylepšení trasy přinese také vybudování nové cesty kolem sportovního areálu Lopatárna.
Dyntarová upozornila, že bude zřejmě problematické prodloužit trasy ze soutoku Mže a Radbuzy na Bílou Horu. „Od stadionu Viktorie se dostanete do ulice Na Roudné, ale pak následuje kus, který bude obtížně řešitelný technicky i kvůli potížím s vlastnictvím pozemků,“ sdělila Dyntarová.
***
Město se snaží využít výhodné polohy na soutoku čtyř řek. Jejich údolí totiž tvoří zelené koridory, spojující jednotlivé části Plzně.
reklama
Projekt zelených cest už přinesl městu uznání na mezinárodní úrovni, když získal druhé místo v kategorii Mobility v soutěží The European Greenways.
Při budování systému zelených cest se snaží město využít výhodné polohy na soutoku čtyř řek. Jejich údolí totiž tvoří zelené koridory, spojující jednotlivé části města. Vybudované části tras by se měly nyní propojovat. O budované cesty je velký zájem, což dokládá skutečnost, že pod papírnou na břehu Radbuzy ve čtvrti Slovany denně projede na sedm stovek cyklistů a kolem pěti set lidí na kolečkových bruslích.
Námětek primátora pro životní prostředí Petr Náhlík (KDU-ČSL) připomíná, že zelené cesty jsou významné i tím, že se jedná o bezpečné a bezbariérové trasy.
Město se pokusí na vybudování vytipovaných důležitých částí tras získat peníze z evropských dotací. „Využívané úseky je třeba propojit do ucelené sítě. Proto se například připravuje vybudování dvou větších lávek přes řeky a několik nových úseků. Jedna lávka se postaví přes Mži za zoologickou zahradou. Pokud vyjde financování z evropských fondů, nemělo by akci stát nic v cestě,“ sdělil Petr Raška z Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně. Trasa by se tak napojila na síť cest podél Skvrňan, Radčic a Malesic. Další plánovaná lávka bude stát v oblasti U Jiřího. „Spojí cestu údolím Úslavy s cestou k boleveckým rybníkům,“ konstatoval Petr Raška. Ten upozornil, že se už připravuje trasa od lobezského mostu až k božkovskému ostrovu.
„Také se chystá rozšíření trasy podél Radbuzy od Malostranské ulice k centru Plzně. Ta cesta je velmi využívaná a kapacitně už nestačí. Chceme také vylepšit trasu z Hradiště do Radobyčic, kde by měla vést asfaltová trasa,“ řekl Petr Raška.
Pavla Dyntarová ze správy veřejného statku uvedla, že citelné vylepšení trasy přinese také vybudování nové cesty kolem sportovního areálu Lopatárna.
Dyntarová upozornila, že bude zřejmě problematické prodloužit trasy ze soutoku Mže a Radbuzy na Bílou Horu. „Od stadionu Viktorie se dostanete do ulice Na Roudné, ale pak následuje kus, který bude obtížně řešitelný technicky i kvůli potížím s vlastnictvím pozemků,“ sdělila Dyntarová.
***
Město se snaží využít výhodné polohy na soutoku čtyř řek. Jejich údolí totiž tvoří zelené koridory, spojující jednotlivé části Plzně.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




