MF Dnes: Proti magistrále je už druhá petice
18.3.2005 | PLZEŇ | MF Dnes | Jaroslav Nedvěd |
Už druhou petici proti plánované výstavbě silniční magistrály napříč Plzní začali tento týden podepisovat obyvatelé města. S první podpisovou akcí zhruba před deseti dny přišli členové občanského sdružení Bezovka. Na začátku týdne začali podpisy sbírat aktivisté sdružení Děti Země.
Petice aktivistů brojí zejména proti plánu na rozsáhlé demolice bytových domů v Kalikově, Kotkově a Korandově ulici. „Severojižní silniční průtah by také zničil část Lochotínského parku a zvýšil provoz na Karlovarské třídě a Lidické ulici,“ upozorňuje Martin Marek.
Ekologičtí aktivisté připouštějí, že je pro ně mnohem přijatelnější projekt okružní komunikace kolem Křimic a Radčic. „Při rozhodování o novém silničním spojení Borských polí a severního předměstí bychom neměli zásadní námitky proti okruhu,“ sdělil Marek.
Výstavbu silnice napříč Plzní podporují někteří představitelé magistrátu. Zdůrazňují přitom, že by silnice mohla odvést podstatnou část aut z přetížené Klatovské třídy. Z té by se pak znovu mohl stát bulvár. „Okruh by dokázal z centra odvést poměrně malou část aut. Jezdilo by tam sice třeba deset tisíc aut denně, ale na Klatovské by se to prakticky nijak neprojevilo,“ říká například dopravní expert Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský.
Rozhodnutí, zda se v Plzni bude přednostně stavět silnice napříč městem nebo západní okruh, by mělo padnout letos. Klíčový bude verdikt, kterou ze dvou navržených silnic zaplatí stát, protože na výstavbu obou peníze nejsou. Největší vliv na rozhodnutí proto budou mít představitelé Státního fondu dopravní infrastruktury, který by vybudování vybrané silnice platil. Zástupci fondu ale budou brát v úvahu názory zástupců městského obvodu Plzeň-střed, města i vedení Plzeňského kraje.
Šéf Státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr před několika týdny prohlásil, že okruh lze postavit levněji a rychleji než silnici přes Plzeň. „Okružní komunikace by se mohla stavět už v letech 2006 až 2007. Silnice přes město by se mohla začít stavět v roce 2011, což je velmi optimistický odhad,“ konstatoval Pavel Švagr.
reklama
Ekologičtí aktivisté připouštějí, že je pro ně mnohem přijatelnější projekt okružní komunikace kolem Křimic a Radčic. „Při rozhodování o novém silničním spojení Borských polí a severního předměstí bychom neměli zásadní námitky proti okruhu,“ sdělil Marek.
Výstavbu silnice napříč Plzní podporují někteří představitelé magistrátu. Zdůrazňují přitom, že by silnice mohla odvést podstatnou část aut z přetížené Klatovské třídy. Z té by se pak znovu mohl stát bulvár. „Okruh by dokázal z centra odvést poměrně malou část aut. Jezdilo by tam sice třeba deset tisíc aut denně, ale na Klatovské by se to prakticky nijak neprojevilo,“ říká například dopravní expert Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský.
Rozhodnutí, zda se v Plzni bude přednostně stavět silnice napříč městem nebo západní okruh, by mělo padnout letos. Klíčový bude verdikt, kterou ze dvou navržených silnic zaplatí stát, protože na výstavbu obou peníze nejsou. Největší vliv na rozhodnutí proto budou mít představitelé Státního fondu dopravní infrastruktury, který by vybudování vybrané silnice platil. Zástupci fondu ale budou brát v úvahu názory zástupců městského obvodu Plzeň-střed, města i vedení Plzeňského kraje.
Šéf Státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr před několika týdny prohlásil, že okruh lze postavit levněji a rychleji než silnici přes Plzeň. „Okružní komunikace by se mohla stavět už v letech 2006 až 2007. Silnice přes město by se mohla začít stavět v roce 2011, což je velmi optimistický odhad,“ konstatoval Pavel Švagr.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




