Právo: Průzkum rozhodne, zda se bude stavět silnice z Cvikova
18.3.2008 | CVIKOV | Právo | Rudolf Voleman |
Německé spolkové ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v ČR má do konce května provést průzkum na obou stranách hranice, jaký by byl zájem motoristů o přímé silniční spojení mezi německým Cvikovem a Karlovými Vary přes hraniční přechod v Potůčkách.
„Až na základě těchto průzkumů vyplyne, jak by byla silnice vytížena a má-li vůbec smysl ji stavět,“ vysvětloval první náměstek karlovarského hejtmana Jan Zborník (ODS), podle kterého by zájem o nové silniční spojení měl vyplynout mimo jiné také ze statistik na stávajících sousedních hraničních přechodech v Kraslicích a na Božím Daru.
„Dejme tomu, že polovina vozidel z těchto přechodů, by využila novou silnici, plus nějaké nákladní vozidla z I/6 a další nákladní vozidla od Vojtanova,“ popisoval Zborník s tím, že při průzkumech se bude mimo jiné zjišťovat, odkud kam kamióny přes hranice v okolí směřují.
„Výsledek tohoto průzkumu lze snadno ovlivnit, takže jsme si u ŘSD vynutili účast při volbě metody průzkumu,“ podotkl Zborník.
Ten totiž není výstavbě kapacitní silnice mezi Cvikovem a Karlovými Vary příliš nakloněn.
„Spíše se chceme jako kraj orientovat na výstavbu malých hraničních silničních spojení,“ vysvětloval. Argumentoval rovněž tím, že náklady na výstavbu kapacitní silnice, jenž by byla sice pouze dvouproudá, ale v kopcích zřejmě tříproudá, by jenom na naší straně přinesly náklady ve výši osmi miliard korun. „Je z technického hlediska zřejmé, že v oblasti Pstruží a Merklína se neobejdeme při stavbě bez tunelu,“ poukázal na možné prodražení stavby Zborník.
Zatím se na schůzce obou stran nehovořilo o samotné podobě trasy. „Pouze jsme jasně německé straně řekli, že nelze v žádném případě uvažovat o vedení silnice přes Jelení, kde jsou přírodní rezervace. Už to myslím pochopili, takže hovořili o napojení na obchvat Ostrova,“ řekl Zborník.
„Jediný možný koridor je skutečně přes Potůčky, ale i tam bude mít německá strana problémy s ochranou přírody,“ dodal Jan Zborník.
reklama
„Dejme tomu, že polovina vozidel z těchto přechodů, by využila novou silnici, plus nějaké nákladní vozidla z I/6 a další nákladní vozidla od Vojtanova,“ popisoval Zborník s tím, že při průzkumech se bude mimo jiné zjišťovat, odkud kam kamióny přes hranice v okolí směřují.
„Výsledek tohoto průzkumu lze snadno ovlivnit, takže jsme si u ŘSD vynutili účast při volbě metody průzkumu,“ podotkl Zborník.
Ten totiž není výstavbě kapacitní silnice mezi Cvikovem a Karlovými Vary příliš nakloněn.
„Spíše se chceme jako kraj orientovat na výstavbu malých hraničních silničních spojení,“ vysvětloval. Argumentoval rovněž tím, že náklady na výstavbu kapacitní silnice, jenž by byla sice pouze dvouproudá, ale v kopcích zřejmě tříproudá, by jenom na naší straně přinesly náklady ve výši osmi miliard korun. „Je z technického hlediska zřejmé, že v oblasti Pstruží a Merklína se neobejdeme při stavbě bez tunelu,“ poukázal na možné prodražení stavby Zborník.
Zatím se na schůzce obou stran nehovořilo o samotné podobě trasy. „Pouze jsme jasně německé straně řekli, že nelze v žádném případě uvažovat o vedení silnice přes Jelení, kde jsou přírodní rezervace. Už to myslím pochopili, takže hovořili o napojení na obchvat Ostrova,“ řekl Zborník.
„Jediný možný koridor je skutečně přes Potůčky, ale i tam bude mít německá strana problémy s ochranou přírody,“ dodal Jan Zborník.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




