MF Dnes: První auta dnes projedou Valíkem
6.10.2006 | PLZEŇ | MF Dnes | Petr Ježek |
Celý dvacetikilometrový úsek dálnice kolem Plzně je hotov. Ekologičtí aktivisté stále tvrdí, že zvítězila horší varianta.
Konečně! Celý dvacetikilometrový dálniční obchvat Plzně začíná sloužit motoristům.
Politici včera slavnostně stříhali pásky v tunelu Valíkem a na mostě přes řeku Úhlavu. Dnes dopoledne už budou po 151 kilometrech dokončené dálnice D5 mezi Prahou a Rozvadovem jezdit auta. Devětadvacet let dělí okamžik zahájení prací na dálnici D5 a její dokončení.
„Dálniční obchvat Plzně je zářný příklad, jak se dají zneužít zákony v přípravném řízení před zahájením samotné stavby,“ řekl šéf Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman před slavnostním otevřením dálničního tunelu.
Dálniční obchvat Plzně měl být podle původních plánů otevřen už v roce 1997. Po několika změnách trasy a soudních sporech s obcemi na jihu Plzně, občanskými sdruženími a ekology, se pustili stavbaři do budování tunelu vrchem Valík až v roce 2003.
Někdejší šéf ekologického sdružení Děti Země Jan Rovenský včera řekl, že pro Plzeň i životní prostředí by byla výhodnější původní varianta dálnice, která vedla mezi městskými částmi Černice a Bručná. „Mrzí mě, že se otevírá právě varianta dálničního obchvatu přes Valík, dopravě ve městě příliš neulehčí. To, že se nám nepodařilo prosadit výhodnější variantu považuji za osobní prohru,“ řekl včera Rovenský.
Dálnice D5 je druhou dálnicí v republice, která je zcela dokončená. První byla dálnice D2 na Moravě.
Dnes po osmé hodině ráno začnou silničáři u Černic odstraňovat zábrany, které znemožňují autům od Prahy vjezd na dálnici k Valíku. Do desáté hodiny dopoledne by měl být celý obchvat v provozu.
reklama
Politici včera slavnostně stříhali pásky v tunelu Valíkem a na mostě přes řeku Úhlavu. Dnes dopoledne už budou po 151 kilometrech dokončené dálnice D5 mezi Prahou a Rozvadovem jezdit auta. Devětadvacet let dělí okamžik zahájení prací na dálnici D5 a její dokončení.
„Dálniční obchvat Plzně je zářný příklad, jak se dají zneužít zákony v přípravném řízení před zahájením samotné stavby,“ řekl šéf Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman před slavnostním otevřením dálničního tunelu.
Dálniční obchvat Plzně měl být podle původních plánů otevřen už v roce 1997. Po několika změnách trasy a soudních sporech s obcemi na jihu Plzně, občanskými sdruženími a ekology, se pustili stavbaři do budování tunelu vrchem Valík až v roce 2003.
Někdejší šéf ekologického sdružení Děti Země Jan Rovenský včera řekl, že pro Plzeň i životní prostředí by byla výhodnější původní varianta dálnice, která vedla mezi městskými částmi Černice a Bručná. „Mrzí mě, že se otevírá právě varianta dálničního obchvatu přes Valík, dopravě ve městě příliš neulehčí. To, že se nám nepodařilo prosadit výhodnější variantu považuji za osobní prohru,“ řekl včera Rovenský.
Dálnice D5 je druhou dálnicí v republice, která je zcela dokončená. První byla dálnice D2 na Moravě.
Dnes po osmé hodině ráno začnou silničáři u Černic odstraňovat zábrany, které znemožňují autům od Prahy vjezd na dálnici k Valíku. Do desáté hodiny dopoledne by měl být celý obchvat v provozu.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




