Právo: Radní kraje odmítli Kubačku
18.2.2005 | ÚSTÍ NAD LABEM | Právo | Rudolf Prchal |
Radní Ústeckého kraje odmítli variantu změny výstavby dálniční trasy D 8, stavbu 0805 Lovosice-Řehlovice, tak, jak na ní trvají ekologové z hnutí Dětí Země.
Ti požadují vybudování 3,35 kilometru dlouhého tunelu Kubačka, rada kraje se však na svém jednání přiklonila k původní stabilizované trase s dvojicí 890 metrů dlouhých tunelů. Právu to ve čtvrtek potvrdil hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc (ODS).
„Původní trasa je předmětem pravomocného územního rozhodnutí a je zahrnuta v územních plánech velkých územních celků okresu Litoměřice a Severočeské hnědouhelné pánve. Souhlas s variantou navrhovanou ekology by přinesl nejen prodražení stavby o nejméně 3,5 miliardy korun, ale také prodloužení výstavby dálnice o pět let,“ upřesnil Právu hejtman.
Byly by třeba tři komíny
Podle něj by jen například průzkumná štola nutná pro zahájení výstavby tunelu Kubačka přišla na miliardu korun.
„Bylo by nutné také vybudovat tři komíny na nepřetržité odvětrávání tunelu, to by spotřebovalo pět procent kapacity elektrické energie dodávané kupříkladu elektrárnou Ledvice,“ konstatoval ve čtvrtek Šulc.
Podle radních by tunel Kubačka navíc nepřinesl ani žádný významný ekologický přínos, naopak by byl tento úsek navždy zatížen soustředěnými exhalacemi. Doprava z hraničního úseku 0807 dálnice D 8 by navíc musela být po dalších pět let vedena přes Teplice a zpět po původní silnici I/8 se všemi důsledky týkajících se častých dopravních nehod, ochrany zdraví obyvatel i přírody.
reklama
„Původní trasa je předmětem pravomocného územního rozhodnutí a je zahrnuta v územních plánech velkých územních celků okresu Litoměřice a Severočeské hnědouhelné pánve. Souhlas s variantou navrhovanou ekology by přinesl nejen prodražení stavby o nejméně 3,5 miliardy korun, ale také prodloužení výstavby dálnice o pět let,“ upřesnil Právu hejtman.
Byly by třeba tři komíny
Podle něj by jen například průzkumná štola nutná pro zahájení výstavby tunelu Kubačka přišla na miliardu korun.
„Bylo by nutné také vybudovat tři komíny na nepřetržité odvětrávání tunelu, to by spotřebovalo pět procent kapacity elektrické energie dodávané kupříkladu elektrárnou Ledvice,“ konstatoval ve čtvrtek Šulc.
Podle radních by tunel Kubačka navíc nepřinesl ani žádný významný ekologický přínos, naopak by byl tento úsek navždy zatížen soustředěnými exhalacemi. Doprava z hraničního úseku 0807 dálnice D 8 by navíc musela být po dalších pět let vedena přes Teplice a zpět po původní silnici I/8 se všemi důsledky týkajících se častých dopravních nehod, ochrany zdraví obyvatel i přírody.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




