https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/radni-v-brne-vratili-analyzu-nadrazi
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Radní v Brně vrátili analýzu nádraží

6.8.2007 | BRNO | Právo | Jan Chmelíček |
Ani po pátečním mimořádném zasedání Rady města Brna není k dispozici nic, co by naznačovalo příklon vedení města k některé ze dvou variant rekonstrukce brněnského železničního uzlu.
 
Pro nádraží v samém centru města, nebo v tzv. odsunuté poloze, zhruba o kilometr jižněji.

Radní se seznámili s připomínkami odborných pracovišť magistrátu k analýze společnosti CityPlan a Stavební fakulty Českého vysokého učení technického a uložili odboru územního plánování zaslat soupis „zřejmých vad a nedodělků“ zhotovitelům této analýzy.

Do čtvrtka mají být tyto připomínky doplněny stanovisky všech politických klubů v zastupitelstvu i občanské koalice Nádraží v centru a odeslány zpracovatelům analýzy. Ti je mají do 27. srpna včlenit do opraveného dokumentu.

„Připomínky upozorňují na řadu vad, jež zkreslují celkový pohled na jednotlivé varianty,“ řekl Právu primátor Roman Onderka (ČSSD). Například při úvahách o tom, zda je varianta v centru, nebo v tzv. odsunuté poloze levnější, zahrnuli autoři analýzy do nákladů na odsunutou polohu vedení tratě městské hromadné dopravy k novému nádraží, ale i řešení dopravy mezi letištěm a novým nádražím. To je však samostatná kapitola, která s novým nádražím přímo nesouvisí. Tramvajové spojení na jih od centra bude podle magistrátu nutno stejně vybudovat.

Prodlení by přineslo zdražení

Pokud by se město rozhodlo pro stavbu nádraží poblíž toho dnešního, pak by příprava dokumentace zpozdila stavbu nejméně o šest let. To by znamenalo, kromě ohrožení financování rekonstrukce železničního uzlu z fondů EU, také zdražení stavby minimálně o inflaci. Ani s tím analýza nepočítá. Nezabývá se ani technickými problémy, které souvisejí s tzv. přisunutou variantou. Její kolejiště pod dnešní úrovní dna řeky Svratky je ohroženo povodněmi, její napojení na vysokorychlostní tratě není v souladu s koncepcí ministerstva dopravy – není možné bez tunelu pod centrem Brna.

„Není možné vytrhávat části analýzy z celkového kontextu. Proto je předčasné mluvit o tom, ke které variantě se rada města přikloní,“ řekl Právu primátor. Jediným z vedení města, kdo zveřejnil svůj názor, je radní Jiří Zlatuška (Brno 2006). Podle něho z ní jednoznačně vyplývá výhodnost nádraží v centru.
reklama

 
Jan Chmelíček

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist