https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/radnice-ignoruje-pozadavky-cyklistu-tvrdi-ekologove
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Radnice ignoruje požadavky cyklistů, tvrdí ekologové

22.9.2005 | PRAHA | MF Dnes
Nebuduje dostatečné množství stezek, speciální semafory a chybějí zde například i stojany na kola. Tvrdí to ekologická iniciativa Auto-mat a opírá se přitom také o dopravní údaje vedené radnicí.
 
Oficiální statistiky se podle iniciativy cyklistickou a pěší dopravou vůbec nezabývají. „Fakt, že představitelé města nevyžadují ani čísla o počtu chodců a cyklistů, je jen odrazem toho, že jim na nich nezáleží,“ řekl Jan Bouchal. Podle radního Radovana Šteinera, který ve městě odpovídá za dopravu, to však není pravda. Podíl cyklistické dopravy podle něho ve statistikách zahrnut je a pohybuje se v desetinách procenta. Podíl pěší dopravy lze podle Šteinera pouze odhadnout. „Celosvětově se vykazuje poměr mezi hromadnou a automobilovou dopravou,“ uvedl radní s tím, že v Praze je tento poměr zhruba šest ku čtyřem ve prospěch hromadné dopravy. „Všechna západoevropská města mají poměr minimálně opačný,“ zdůraznil.

Iniciativa Auto-mat pokládá tyto údaje za poněkud zavádějící. „Například Kodaň vypadá podle pražské metodiky jako město aut, ačkoliv je ve skutečnosti jedním z nejekologičtějších měst, která byla hodnocena,“ podotkl Bouchal.

Podle Petra Štěpánka ze sdružení Oživení přitom tyto statistiky ovlivňují rozhodování radnice. Šteiner však říká, že pokud by tomu tak bylo, muselo by město dávat méně peněz do hromadné dopravy, více do automobilové dopravy a patrně by si pohoršila i cyklistická doprava. Bývalý ministr životního prostředí Martin Bursík prohlásil, že hlavní město cyklisty málo podporuje. „Radnice nepokládá kolo za dopravní prostředek. V Praze chybějí cyklotrasy, stojany na kola, speciální semafory pro cyklisty či systém půjčování kol,“ řekl.

„Cyklistika je druhem dopravy a jako takovou ji podporujeme,“ reagoval na tuto kritiku radní Šteiner s tím, že město má zájem, aby význam cyklistiky dál stoupal.

Auto-mat připravil své vlastní hodnocení, v němž srovnal poměr jednotlivých druhů dopravy v devíti evropských městech. A Praha příliš neuspěla. „Ve srovnání s Vídní, Mnichovem či Berlínem je Praha k cyklistům vyloženě nepřátelská,“ zhodnotil výsledky srovnání Martin Bursík.
reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist