MF Dnes: Radnice vytlačují parkující kamiony z měst
26.5.2009 | VYSOKÉ MÝTO | MF Dnes
Ať jedou, nebo stojí, lidem jsou na obtíž. Kamiony. Těžká nákladní auta totiž nevadí obyvatelům obcí a měst pouze při průjezdu, ale také když parkují. Radnice v kraji se je proto snaží vytlačit z města.
Nejnověji se k tomu chystá Vysoké Mýto. Radnice chce nyní zrušit jediné legální parkoviště pro kamiony, které řidičům trucků před lety vyhradila, na sídlišti Družba. Proč? Z parkoviště se stala noclehárna řidičů kamionů, nechávají po sobě nepořádek, jejich auta blokují dopravu. „Není tam pro ně zázemí, třeba toalety. Občané z okolí si stěžují, že tam zůstává nepořádek. V blízkosti vznikl park, postavíme tam domov důchodců a centrum sociálních služeb. Proto je neúnosné, aby tam takové parkoviště nadále bylo,“ vysvětluje starosta Vysokého Mýta Martin Krejza.
Řidiči kamionů ale upozorňují, že jim zákon přikazuje povinné jedenáctihodinové přestávky. Kamion musí někam postavit a místa pro ně chybějí.
„Ukažte mi, kde mám tedy stát? Na benzínkách místo není. Když někde vznikne nová benzinka, je na ní plac pro deset kamionů a je tam stále plno,“ zlobí se řidič dopravní společnosti ze Svitav. Jméno nechce zveřejnit.
Krejza upozorňuje, že Vysoké Mýto svoje parkoviště kamionů původně zřídilo jen pro místní řidiče. Parkuje tam ale kde kdo.
„Parkoviště pro nákladní automobily nad 3,5 tuny jsme vyhradili v devadesátých letech, určili jsme tomu zpevněnou plochu po sovětské armádě na sídlišti Družba. Nechtěli jsme, aby kamiony parkovaly na sídlišti a rušily obyvatele, třeba ráno startováním,“ říká starostaMartin Krejza.
Parkoviště prý mělo sloužit řidičům, kteří žijí ve Vysokém Mýtě. Na place mohli nechat náklaďák přes noc, vyspat se doma a ráno opět vyrazit. „Postupem doby se nám z toho ale živelně stává parkoviště pro dálkovou kamionovou dopravu. Řidiči tam tráví bezpečnostní přestávky, přespávají,“ říká Krejza. Během několikaměsíců chce proto radnice stání kamionů na místě úplně zakázat. V celém městě dnes platí zákaz parkování vozidel nad 3,5 tuny, pouze na tomto jediném místě platila výjimka. Město ji teď zruší.
reklama
Řidiči kamionů ale upozorňují, že jim zákon přikazuje povinné jedenáctihodinové přestávky. Kamion musí někam postavit a místa pro ně chybějí.
„Ukažte mi, kde mám tedy stát? Na benzínkách místo není. Když někde vznikne nová benzinka, je na ní plac pro deset kamionů a je tam stále plno,“ zlobí se řidič dopravní společnosti ze Svitav. Jméno nechce zveřejnit.
Krejza upozorňuje, že Vysoké Mýto svoje parkoviště kamionů původně zřídilo jen pro místní řidiče. Parkuje tam ale kde kdo.
„Parkoviště pro nákladní automobily nad 3,5 tuny jsme vyhradili v devadesátých letech, určili jsme tomu zpevněnou plochu po sovětské armádě na sídlišti Družba. Nechtěli jsme, aby kamiony parkovaly na sídlišti a rušily obyvatele, třeba ráno startováním,“ říká starostaMartin Krejza.
Parkoviště prý mělo sloužit řidičům, kteří žijí ve Vysokém Mýtě. Na place mohli nechat náklaďák přes noc, vyspat se doma a ráno opět vyrazit. „Postupem doby se nám z toho ale živelně stává parkoviště pro dálkovou kamionovou dopravu. Řidiči tam tráví bezpečnostní přestávky, přespávají,“ říká Krejza. Během několikaměsíců chce proto radnice stání kamionů na místě úplně zakázat. V celém městě dnes platí zákaz parkování vozidel nad 3,5 tuny, pouze na tomto jediném místě platila výjimka. Město ji teď zruší.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




