Právo: Rakušané chtějí na cyklostezku auty
11.12.2008 | MIKULOV | Právo
Stejný zájem má i Mikulov, překážkou je podmínka programu, z něhož byl projekt financován.
Zejména Rakušané z pohraniční obce Ottenthal usilují, aby spojnice jejich obce s pohraničním Mikulovem dostala širší možnost využití. Rádi by, aby byla dnešní cyklostezka povolena pro osobní auta.
„Máme velký zájem na tom, abychom mohli cestu z Ottenthalu do Mikulova plně využívat. Tato místa jsou od sebe vzdálena šest kilometrů, nyní ale musíme ujet šestnáct,“ řekl starosta Ottenthalu Albert Graf.
„Podle nás není v pořádku, že jsme v Schengenu a nemůžeme cestu využívat. Šedesát let jsme byli odděleni, teď máme konečně možnost to definitivně změnit a nejde to,“ připomněl skutečnost, že až do zavedení železné opony v letech po druhé světové válce existovala přímá spojnice obou míst, kterou na dlouhá desetiletí nahradila nutnost objížďky přes hraniční přechod mezi Mikulovem a Drasenhofenem.
Věci se začaly měnit až v roce 2006 kdy byla cesta obnovena a otevřena jako přechod pro malý pohraniční styk pro pěší, cyklisty, jezdce na koních a maloobjemové motocykly do 50 ccm. Teď by Rakušané rádi jezdili do Mikulova po cestě i osobními auty. Mají podporu města pod Pálavou. „Samozřejmě máme také zájem na tom, aby silnice byla otevřena,“ říká starosta Mikulova Rostislav Koštial (ODS). Mikulov chystá projekt úpravy silnice, je ovšem vázán dokončením pozemkových úprav, které řeší koridor pro cestu.
Navíc musí vyřešit vedení silnice ve vztahu k trase chystané rychlostní komunikace R 52 do Vídně.
Využití cesty pro jízdu osobních aut ale brání podmínka programu INTERREG IIIA. Stanoví pětiletou lhůtu, kdy musí být programem financovaný projekt využíván k původnímu záměru. „Cesta nevyhovuje potřebám dopravy, pro kterou by měla být v budoucnu otevřena. Počítáme s tím, že celou cyklostezku přebudujeme na silnici se zachováním cyklotrasy, tím dodržíme danou lhůtu. V pozemkových úpravách jsme si vygenerovali dostatečně široký koridor, aby tam mohla být cyklotrasa i silnice pro malá motorová vozidla,“ tvrdí Koštial.
Starosta Mikulova chce vyřešit i vlastnické vztahy a možnosti financování nové komunikace.
***
Šedesát let jsme byli odděleni, teď máme konečně možnost to definitivně změnit Albert Graf, starosta rakouského Ottenthalu
reklama
„Máme velký zájem na tom, abychom mohli cestu z Ottenthalu do Mikulova plně využívat. Tato místa jsou od sebe vzdálena šest kilometrů, nyní ale musíme ujet šestnáct,“ řekl starosta Ottenthalu Albert Graf.
„Podle nás není v pořádku, že jsme v Schengenu a nemůžeme cestu využívat. Šedesát let jsme byli odděleni, teď máme konečně možnost to definitivně změnit a nejde to,“ připomněl skutečnost, že až do zavedení železné opony v letech po druhé světové válce existovala přímá spojnice obou míst, kterou na dlouhá desetiletí nahradila nutnost objížďky přes hraniční přechod mezi Mikulovem a Drasenhofenem.
Věci se začaly měnit až v roce 2006 kdy byla cesta obnovena a otevřena jako přechod pro malý pohraniční styk pro pěší, cyklisty, jezdce na koních a maloobjemové motocykly do 50 ccm. Teď by Rakušané rádi jezdili do Mikulova po cestě i osobními auty. Mají podporu města pod Pálavou. „Samozřejmě máme také zájem na tom, aby silnice byla otevřena,“ říká starosta Mikulova Rostislav Koštial (ODS). Mikulov chystá projekt úpravy silnice, je ovšem vázán dokončením pozemkových úprav, které řeší koridor pro cestu.
Navíc musí vyřešit vedení silnice ve vztahu k trase chystané rychlostní komunikace R 52 do Vídně.
Využití cesty pro jízdu osobních aut ale brání podmínka programu INTERREG IIIA. Stanoví pětiletou lhůtu, kdy musí být programem financovaný projekt využíván k původnímu záměru. „Cesta nevyhovuje potřebám dopravy, pro kterou by měla být v budoucnu otevřena. Počítáme s tím, že celou cyklostezku přebudujeme na silnici se zachováním cyklotrasy, tím dodržíme danou lhůtu. V pozemkových úpravách jsme si vygenerovali dostatečně široký koridor, aby tam mohla být cyklotrasa i silnice pro malá motorová vozidla,“ tvrdí Koštial.
Starosta Mikulova chce vyřešit i vlastnické vztahy a možnosti financování nové komunikace.
***
Šedesát let jsme byli odděleni, teď máme konečně možnost to definitivně změnit Albert Graf, starosta rakouského Ottenthalu
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk