https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/rakusane-zacnou-stavet-pristi-rok-dalnici-k-brnu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Rakušané začnou stavět příští rok dálnici k Brnu

4.2.2005 | MIKULOV | Právo | (miv) |
Stavbu dálnice, prodlužující trasu z Vídně až do Brna, začnou na své straně Rakušané stavět v roce 2006. Na moravské straně se začne stavět o rok později.
 
Informovali o tom ve středu večer náměstci ministrů dopravy České republiky a Rakouska, kteří se sešli ke konzultacím na radnici v Mikulově. Náměstek českého ministra dopravy Jiří Kubínek o termínu předání celého díla do provozu spekulovat nechtěl. "Stavby podobného rozsahu se budují obvykle tři až čtyři roky," řekl. Podle ministrů by mohlo být do konce roku vydáno územní rozhodnutí pro výstavbu moravského úseku.

Trasa přitom dosud není přesně stanovena. Ředitelství silnic a dálnic se přiklání k vedení nové cesty v souběhu se současnou trasou a k využití rychlostní komunikace z Brna do Pohořelic. Mezi Pohořelicemi a hranicí u Mikulova ale vozovka dálničního typu není, a tak bude nutné postavit dvaadvacet kilometrů dálnice.
Ze čtyř možných tras rakouská strana jednu zamítla. Další nepředpokládá překonání Dyje po hrázi mezi první a druhou nádrží vodního díla Nové Mlýny, ale obchází jezera z jihu.

Na rakouské straně čeká na stavitele 67 kilometrů silnice. "V první etapě začneme od vídeňského okruhu a budeme stavět pětapadesát kilometrů dálnice A 5 k Drasenhofenu. Předpokládáme i privátní financování," uvedl náměstek rakouského ministra dopravy Arnold Schiefer.

Pohledy na potřebu nové komunikace jsou různé. Část ekologů ji odmítá. Dopravu z Brna do Vídně má pokrýt dálnice D 2 a vozidla ji mají opustit u Břeclavi. Připomínky mají starostové z obcí pod Pálavou.

Varují před hlukem a smogem. Zejména Dolní Dunajovice v dolíku pod komunikací by prý měly problémy s kvalitou ovzduší. Podle odborníků je tedy možné předpokládat podobné problémy, které provázely stavbu dálničního obchvatu Plzně.

Naopak radnice v Mikulově dlouho bojovala za trasu kolem města. Jeden z plánů totiž předpokládal překročení hranice u obce Nový Přerov. Mikulov však stavěl průmyslovou zónu právě s vizí napojení na dálnici.
reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist