Právo: Region mají protkat čtyři cyklistické cesty
6.5.2008 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Petr Pokorný |
Nadace Jihočeské cyklostezky intenzivně pokračuje v realizaci projektu výstavby čtyř hlavních páteřních tras cykloturistických cest, které by měly protkat celé území regionu.
Hlavní stezky jsou ve třech případech vedeny podél hlavních jihočeských toků a v jednom případě podél linie státní hranice s Německem a Rakouskem.
Klíčovou kostrou projektu je podle Vladimíra Votřela z Nadace Jihočeské cyklostezky Otavská cyklistická cesta, Vltavská cyklistická cesta, Cyklistická cesta Lužnice–Nežárka a Příhraniční cyklistická cesta.
„Pojem cyklistická cesta je zvolen proto, že uvedené trasy budou částečně tvořeny stávajícími cyklotrasami, značenými pěšinami i různými stávajícími i budoucími komunikacemi,“ zdůraznil Votřel a poznamenal, že nadace hlavním koordinátorem projektu, realizátory a žadateli o dotační tituly jsou v daných úsecích města, obce či jejich sdružení.
Otavská cesta měří 151 kilometrů
Nejdále je zatím vybudování cest podél Otavy a Vltavy. Otavská cyklistická cesta začíná v obci Modrava, kde se rodí soutokem Modravského a Roklanského potoka řeka Vydra, podél níž a následně podél řeky Otavy směřuje až do Zvíkovského Podhradí, tedy k soutoku Otavy s Vltavou. Otavská cyklistická cesta měří celkem 151 km, z toho 68 kilometrů prochází územím Plzeňského kraje a 83 kilometrů Jihočeským krajem.
„Projekt Vltavská cyklistická stezka – dovolená na kole v Povltaví byl zahájen v roce 2006 a je spolufinancován ze Společného regionálního operačního programu. Základní filozofie je shodná s projektem předchozím, jeho cílem je mimo jiné navržení trasy cyklistické cesty podél Vltavy od pramene až po soutok s Labem,“ poznamenal Votřel.
V současné době je v terénu zdokumentována část od Modravy přes Novou Pec až po Rožmberk nad Vltavou a v tomto úseku je již navržena linie průběhu budoucí vltavské cyklistické cesty a záměr je průběžně projednáván s obcemi a dotčenými orgány státní správy.
V části od Rožmberku do Zlaté Koruny probíhá terénní dokumentace a vyhledávání vhodného řešení. Konečný návrh linie je připraven rovněž v úseku Zlatá Koruna–České Budějovice–Týn nad Vltavou.
V současné době je v terénu zpracováván úsek Týn n. Vltavou–Orlík nad Vltavou a byly zahájeny práce na závěrečném úseku Orlík nad Vltavou.
„Jednáme také o napojení jihočeských cyklistických cest na obdobné systémy v sousedních krajích,“ doplnil Votřel.
Hlavním partnerem a zakladatelem nadace je Jihočeský kraj.
reklama
Klíčovou kostrou projektu je podle Vladimíra Votřela z Nadace Jihočeské cyklostezky Otavská cyklistická cesta, Vltavská cyklistická cesta, Cyklistická cesta Lužnice–Nežárka a Příhraniční cyklistická cesta.
„Pojem cyklistická cesta je zvolen proto, že uvedené trasy budou částečně tvořeny stávajícími cyklotrasami, značenými pěšinami i různými stávajícími i budoucími komunikacemi,“ zdůraznil Votřel a poznamenal, že nadace hlavním koordinátorem projektu, realizátory a žadateli o dotační tituly jsou v daných úsecích města, obce či jejich sdružení.
Otavská cesta měří 151 kilometrů
Nejdále je zatím vybudování cest podél Otavy a Vltavy. Otavská cyklistická cesta začíná v obci Modrava, kde se rodí soutokem Modravského a Roklanského potoka řeka Vydra, podél níž a následně podél řeky Otavy směřuje až do Zvíkovského Podhradí, tedy k soutoku Otavy s Vltavou. Otavská cyklistická cesta měří celkem 151 km, z toho 68 kilometrů prochází územím Plzeňského kraje a 83 kilometrů Jihočeským krajem.
„Projekt Vltavská cyklistická stezka – dovolená na kole v Povltaví byl zahájen v roce 2006 a je spolufinancován ze Společného regionálního operačního programu. Základní filozofie je shodná s projektem předchozím, jeho cílem je mimo jiné navržení trasy cyklistické cesty podél Vltavy od pramene až po soutok s Labem,“ poznamenal Votřel.
V současné době je v terénu zdokumentována část od Modravy přes Novou Pec až po Rožmberk nad Vltavou a v tomto úseku je již navržena linie průběhu budoucí vltavské cyklistické cesty a záměr je průběžně projednáván s obcemi a dotčenými orgány státní správy.
V části od Rožmberku do Zlaté Koruny probíhá terénní dokumentace a vyhledávání vhodného řešení. Konečný návrh linie je připraven rovněž v úseku Zlatá Koruna–České Budějovice–Týn nad Vltavou.
V současné době je v terénu zpracováván úsek Týn n. Vltavou–Orlík nad Vltavou a byly zahájeny práce na závěrečném úseku Orlík nad Vltavou.
„Jednáme také o napojení jihočeských cyklistických cest na obdobné systémy v sousedních krajích,“ doplnil Votřel.
Hlavním partnerem a zakladatelem nadace je Jihočeský kraj.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




