Právo: Rohanský ostrov bude zelená oáza
25.6.2008 | PRAHA | Právo | Karolina Kudynová |
Víc než dva roky trvalo, než město našlo nového vlastníka lukrativních pozemků o celkové rozloze 200 tisíc metrů čtverečních poblíž městského centra na Rohanském ostrově.
Projekt má zanedbanou plochu zvelebit a najít nejlepší možné využití. Komise hlavního města vybrala nakonec ze sedmnácti uchazečů tři firmy. V posledním kole rozhodovala cena. Pozemky nakonec získalo za zhruba 1,68 miliardy korun Konsorcium Rohan realitní společnosti Sekyra Group.
Vítěze potvrdilo zastupitelstvo Prahy minulý čtvrtek a včera investor poprvé představil úplnou vizi revitalizace ostrova na Vltavě mezi Karlínem a Holešovicemi. Projekt si vyžádá investici ve výši 15 miliard korun. Revitalizace má být dokončena v roce 2018.
„Hlavním kriteriem města bylo, aby na Rohanu vznikla rekreační zóna a sportoviště, architektura staveb se přiblížila typickému urbanismu Karlína a parky se propojily se zelení na vrchu Vítkov,“ řekl Právu šéf Útvaru rozvoje hlavního města (ÚRM) Bořek Votava.
Architektura má volně navázat na přístup k řece. „Požadavkem města také bylo, aby budovy splňovaly výškové limity a zástavba nebyla nadměrně zahuštěná. Není cílem, aby na Rohanu u řeky vyrostla obdobná hradba, jaká je plánovaná na protějším břehu v Holešovicích v Marina City,“ zdůraznil Votava.
Na Rohanském ostrově má vyrůst do 10 let zelené centrum plné parků, plaveckých venkovních bazénů s výhledem na Pražský hrad. Na řece by také mělo být vybudováno plato, které by lákalo nabídkou vodních sportů, kde by v zimě mohli Pražané bruslit. Pro chodce a cyklisty jsou připraveny pískové cesty v přírodním rázu.
Na ploše 200 tisíc metrů čtverečních tu podle plánů najde bydlení 10 až 15 tisíc lidí, rezidenci doplní obchody, služby i komerční plochy.
„Administrativní budovy jsou projektovány k Pobřežní ulici. Neplánujeme zde stavět větší obchodní centrum. Pokud jde o využití plochy, více než polovina prostor bude ve prospěch bydlení, ostatní budou kanceláře a obchody,“ uvedl Leoš Anderle ze Sekyra Group.
Ostrov leží mimo užší centrum, musí ale proto nabídnout něco víc. Město v této lokalitě postrádá plochy pro rekreaci. Ojedinělou myšlenkou je vytvořit na Vltavě na menším ze dvou ostrovů přírodní rezervaci přístupnou veřejnosti. Jde o lokalitu, kde žije chráněné vodní ptactvo. „Rohanský ostrov se má stát rozsáhlejší rekreační zónou, kam by měli jezdit i lidé, kteří nebydlí přímo v metropoli. Práce na projektu by měly začít v horizontu čtyř až pěti let,“ uvedl předseda představenstva Sekyra Group Luděk Sekyra. „Chystáme doprovodnou sociologickou a demografickou studii, aby bylo jisté, o jaké typy služeb a obchodů mají lidé zájem, aby se ukázal případný deficit, kde lze projekt vylepšit. Neplánujeme tady žádné velké nákupní centrum, ale více menších obchodů, nákupních center už je v Praze dostatek,“ uvedl Radek Polák ze Sekyra Group.
Rohanský ostrov má ale i některé limity – zatím se sem dá dostat jen autem, chybí tu autobusová zastávka, MHD zajišťuje vzdálenější stanice metra trasy B Invalidovna.
„Když známe vítězný projekt, můžeme teď hledat možnost umístění zastávky autobusů nebo rozšíření tramvajové trati,“ uvedl Votava. Nábřeží Karlína a Libně bude s ostrovem spojovat několik mostů – zvlášť pro dopravu, chodce a pro cyklisty.
Požadavkem města bylo, aby budovy splňovaly výškové limity a zástavba nebyla nadměrně zahuštěná Bořek Votava, útvar rozvoje
reklama
Vítěze potvrdilo zastupitelstvo Prahy minulý čtvrtek a včera investor poprvé představil úplnou vizi revitalizace ostrova na Vltavě mezi Karlínem a Holešovicemi. Projekt si vyžádá investici ve výši 15 miliard korun. Revitalizace má být dokončena v roce 2018.
„Hlavním kriteriem města bylo, aby na Rohanu vznikla rekreační zóna a sportoviště, architektura staveb se přiblížila typickému urbanismu Karlína a parky se propojily se zelení na vrchu Vítkov,“ řekl Právu šéf Útvaru rozvoje hlavního města (ÚRM) Bořek Votava.
Architektura má volně navázat na přístup k řece. „Požadavkem města také bylo, aby budovy splňovaly výškové limity a zástavba nebyla nadměrně zahuštěná. Není cílem, aby na Rohanu u řeky vyrostla obdobná hradba, jaká je plánovaná na protějším břehu v Holešovicích v Marina City,“ zdůraznil Votava.
Na Rohanském ostrově má vyrůst do 10 let zelené centrum plné parků, plaveckých venkovních bazénů s výhledem na Pražský hrad. Na řece by také mělo být vybudováno plato, které by lákalo nabídkou vodních sportů, kde by v zimě mohli Pražané bruslit. Pro chodce a cyklisty jsou připraveny pískové cesty v přírodním rázu.
Na ploše 200 tisíc metrů čtverečních tu podle plánů najde bydlení 10 až 15 tisíc lidí, rezidenci doplní obchody, služby i komerční plochy.
„Administrativní budovy jsou projektovány k Pobřežní ulici. Neplánujeme zde stavět větší obchodní centrum. Pokud jde o využití plochy, více než polovina prostor bude ve prospěch bydlení, ostatní budou kanceláře a obchody,“ uvedl Leoš Anderle ze Sekyra Group.
Ostrov leží mimo užší centrum, musí ale proto nabídnout něco víc. Město v této lokalitě postrádá plochy pro rekreaci. Ojedinělou myšlenkou je vytvořit na Vltavě na menším ze dvou ostrovů přírodní rezervaci přístupnou veřejnosti. Jde o lokalitu, kde žije chráněné vodní ptactvo. „Rohanský ostrov se má stát rozsáhlejší rekreační zónou, kam by měli jezdit i lidé, kteří nebydlí přímo v metropoli. Práce na projektu by měly začít v horizontu čtyř až pěti let,“ uvedl předseda představenstva Sekyra Group Luděk Sekyra. „Chystáme doprovodnou sociologickou a demografickou studii, aby bylo jisté, o jaké typy služeb a obchodů mají lidé zájem, aby se ukázal případný deficit, kde lze projekt vylepšit. Neplánujeme tady žádné velké nákupní centrum, ale více menších obchodů, nákupních center už je v Praze dostatek,“ uvedl Radek Polák ze Sekyra Group.
Rohanský ostrov má ale i některé limity – zatím se sem dá dostat jen autem, chybí tu autobusová zastávka, MHD zajišťuje vzdálenější stanice metra trasy B Invalidovna.
„Když známe vítězný projekt, můžeme teď hledat možnost umístění zastávky autobusů nebo rozšíření tramvajové trati,“ uvedl Votava. Nábřeží Karlína a Libně bude s ostrovem spojovat několik mostů – zvlášť pro dopravu, chodce a pro cyklisty.
Požadavkem města bylo, aby budovy splňovaly výškové limity a zástavba nebyla nadměrně zahuštěná Bořek Votava, útvar rozvoje
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




