MF Dnes: Rozbory potvrdily, že půdu v místě srážky vlaků zamořily ropné látky
7.10.2005 | ÚSTÍ NAD LABEM | MF Dnes
Orientační výsledky rozborů vzorků zeminy a štěrku z kolejiště a okolí železniční trati u Želenic na Mostecku v místě sobotní srážky dvou vlaků potvrdily kontaminaci ropnými látkami.
„Z havarované zničené lokomotivy totiž po střetu vyteklo více než tisíc litrů nafty a asi sto litrů oleje. Vzorky ze vzdálenějších míst ale byly negativní,“ řekl včera mluvčí společnosti Chemopetrol Pavel Veselý. Nafta podle něj znečistila nejméně jednu studnu v nedaleké zahrádkářské kolonii, která ale neslouží jako zdroj pitné vody.
„Výsledky rozborů odebrané vody však budou k dispozici až ve čtvrtek. Voda ze studny se odčerpá, stěny se mechanicky a poté chemicky očistí, vysaje se písek ze dna, studna se napustí a znovu odeberou vzorky. V případě, že nebudou vyhovovat, budeme postup opakovat,“ uvedl Veselý.
Vzorky odebírají a vyhodnocují pracovníci chemické laboratoře. Zemina v místě havárie je vybagrována, nákladní vozy ji odvezly na skládku nebezpečných odpadů. „Chemici dnes odebrali vzorky po odtěžení zeminy. Pokud bude země i nadále kontaminovaná, budeme v těžbě pokračovat a zamořenou půdu nahradíme nezávadnou. Po ukončení prací postavíme novou silnici, bagry a těžké tatry se na ní pochopitelně neblaze podepsaly,“ doplnil Veselý.
Vlak společnosti Unipetrol Doprava patřící Chemopetrolu narazil v sobotu v noci do stojícího vlaku Českých drah. Dvaapadesátiletý strojvůdce soupravy Unipetrol Doprava při nehodě zahynul. Po nárazu vykolejilo 13 prázdných vagonů ČD na převoz uhlí a lokomotiva Unipetrolu Doprava. Po nehodě byl provoz na frekventované trati Ústí nad Labem - Chomutov na téměř 25 hodin přerušen. Železničářům se podařilo jednu ze tří kolejí zprovoznit v neděli. Od pondělí začaly vlaky jezdit i po prostřední koleji a provozní rychlost na první koleji se zvýšila z 20 na 50 kilometrů za hodinu. Zbývající kolej bude kvůli sanaci kontaminované půdy zatím uzavřena. Pondělní zkouška zabezpečovacího systému návěstidel na železniční trati mezi Mostem a Bílinou na Teplicku potvrdila, že v době srážky vlaků bylo zařízení funkční. Viníkemnehody je tak s největší pravděpodobností strojvedoucí, jenž nehodu nepřežil.
reklama
„Výsledky rozborů odebrané vody však budou k dispozici až ve čtvrtek. Voda ze studny se odčerpá, stěny se mechanicky a poté chemicky očistí, vysaje se písek ze dna, studna se napustí a znovu odeberou vzorky. V případě, že nebudou vyhovovat, budeme postup opakovat,“ uvedl Veselý.
Vzorky odebírají a vyhodnocují pracovníci chemické laboratoře. Zemina v místě havárie je vybagrována, nákladní vozy ji odvezly na skládku nebezpečných odpadů. „Chemici dnes odebrali vzorky po odtěžení zeminy. Pokud bude země i nadále kontaminovaná, budeme v těžbě pokračovat a zamořenou půdu nahradíme nezávadnou. Po ukončení prací postavíme novou silnici, bagry a těžké tatry se na ní pochopitelně neblaze podepsaly,“ doplnil Veselý.
Vlak společnosti Unipetrol Doprava patřící Chemopetrolu narazil v sobotu v noci do stojícího vlaku Českých drah. Dvaapadesátiletý strojvůdce soupravy Unipetrol Doprava při nehodě zahynul. Po nárazu vykolejilo 13 prázdných vagonů ČD na převoz uhlí a lokomotiva Unipetrolu Doprava. Po nehodě byl provoz na frekventované trati Ústí nad Labem - Chomutov na téměř 25 hodin přerušen. Železničářům se podařilo jednu ze tří kolejí zprovoznit v neděli. Od pondělí začaly vlaky jezdit i po prostřední koleji a provozní rychlost na první koleji se zvýšila z 20 na 50 kilometrů za hodinu. Zbývající kolej bude kvůli sanaci kontaminované půdy zatím uzavřena. Pondělní zkouška zabezpečovacího systému návěstidel na železniční trati mezi Mostem a Bílinou na Teplicku potvrdila, že v době srážky vlaků bylo zařízení funkční. Viníkemnehody je tak s největší pravděpodobností strojvedoucí, jenž nehodu nepřežil.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




