https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/rozbory-potvrdily-ze-pudu-v-miste-srazky-vlaku-zamorily-ropne-latky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Rozbory potvrdily, že půdu v místě srážky vlaků zamořily ropné látky

7.10.2005 | ÚSTÍ NAD LABEM | MF Dnes
Orientační výsledky rozborů vzorků zeminy a štěrku z kolejiště a okolí železniční trati u Želenic na Mostecku v místě sobotní srážky dvou vlaků potvrdily kontaminaci ropnými látkami.
 
„Z havarované zničené lokomotivy totiž po střetu vyteklo více než tisíc litrů nafty a asi sto litrů oleje. Vzorky ze vzdálenějších míst ale byly negativní,“ řekl včera mluvčí společnosti Chemopetrol Pavel Veselý. Nafta podle něj znečistila nejméně jednu studnu v nedaleké zahrádkářské kolonii, která ale neslouží jako zdroj pitné vody.

„Výsledky rozborů odebrané vody však budou k dispozici až ve čtvrtek. Voda ze studny se odčerpá, stěny se mechanicky a poté chemicky očistí, vysaje se písek ze dna, studna se napustí a znovu odeberou vzorky. V případě, že nebudou vyhovovat, budeme postup opakovat,“ uvedl Veselý.

Vzorky odebírají a vyhodnocují pracovníci chemické laboratoře. Zemina v místě havárie je vybagrována, nákladní vozy ji odvezly na skládku nebezpečných odpadů. „Chemici dnes odebrali vzorky po odtěžení zeminy. Pokud bude země i nadále kontaminovaná, budeme v těžbě pokračovat a zamořenou půdu nahradíme nezávadnou. Po ukončení prací postavíme novou silnici, bagry a těžké tatry se na ní pochopitelně neblaze podepsaly,“ doplnil Veselý.

Vlak společnosti Unipetrol Doprava patřící Chemopetrolu narazil v sobotu v noci do stojícího vlaku Českých drah. Dvaapadesátiletý strojvůdce soupravy Unipetrol Doprava při nehodě zahynul. Po nárazu vykolejilo 13 prázdných vagonů ČD na převoz uhlí a lokomotiva Unipetrolu Doprava. Po nehodě byl provoz na frekventované trati Ústí nad Labem - Chomutov na téměř 25 hodin přerušen. Železničářům se podařilo jednu ze tří kolejí zprovoznit v neděli. Od pondělí začaly vlaky jezdit i po prostřední koleji a provozní rychlost na první koleji se zvýšila z 20 na 50 kilometrů za hodinu. Zbývající kolej bude kvůli sanaci kontaminované půdy zatím uzavřena. Pondělní zkouška zabezpečovacího systému návěstidel na železniční trati mezi Mostem a Bílinou na Teplicku potvrdila, že v době srážky vlaků bylo zařízení funkční. Viníkemnehody je tak s největší pravděpodobností strojvedoucí, jenž nehodu nepřežil.
reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist