MF Dnes: Rychlodráha nebude. Kvůli politikům
17.9.2009 | PRAHA | MF Dnes | Martina Klapalová |
Rychlodráha mezi centrem metropole a letištěm Ruzyně hned tak nebude. Kvůli politikům ČSSD, kteří včera odsunuli termín voleb.
Všechno nasvědčuje tomu, že zemi i nadále povede kabinet Jana Fischera. V takovém případě se stavba odkládá na neurčito. Přitom první vlaky měly na trati vyjet už v roce 2013 nebo 2014.
Ministerstvo dopravy včera přiznalo, že za Fischerovy vlády stavba nesmí začít. „Kvůli napjaté situaci kolem rozpočtu nám vláda zakázala rozjíždět nové dopravní stavby. A rychlodráha z Prahy do Kladna má stát 30 až 35 miliard,“ potvrdil Jakub Ptačinský z ministerstva.
Rychlodráha mezi metropolí a největším středočeským městem, která počítá i s odbočkou na ruzyňské letiště,má smůlu. Projekt se připravuje už šestnáct let a celou tu dobu se diskutovalo o tom, kudy stavba povede a jak bude vypadat. Když se vloni všichni zúčastnění dohodli a podepsalo se vládní memorandum, přišla ekonomická krize.
Středočeský hejtman David Rath přišel tento týden s návrhem, jak vyřešit nedostatek peněz. Jestliže rychlodráha upustí od hloubené varianty, která povede pod územím Prahy 6, stavba zlevní minimálně o deset miliard. Chtějí o tom s ministerstvem dopravy jednat. Úředníci to však za spásu nepovažují. „Rath sice říká, že zná řešení, jak ušetřit, ale jestli taky umí obejít zákaz vlády,“ reagoval Ptačinský. Nadzemní variantu odmítá i radnice Prahy 6.
reklama
Ministerstvo dopravy včera přiznalo, že za Fischerovy vlády stavba nesmí začít. „Kvůli napjaté situaci kolem rozpočtu nám vláda zakázala rozjíždět nové dopravní stavby. A rychlodráha z Prahy do Kladna má stát 30 až 35 miliard,“ potvrdil Jakub Ptačinský z ministerstva.
Rychlodráha mezi metropolí a největším středočeským městem, která počítá i s odbočkou na ruzyňské letiště,má smůlu. Projekt se připravuje už šestnáct let a celou tu dobu se diskutovalo o tom, kudy stavba povede a jak bude vypadat. Když se vloni všichni zúčastnění dohodli a podepsalo se vládní memorandum, přišla ekonomická krize.
Středočeský hejtman David Rath přišel tento týden s návrhem, jak vyřešit nedostatek peněz. Jestliže rychlodráha upustí od hloubené varianty, která povede pod územím Prahy 6, stavba zlevní minimálně o deset miliard. Chtějí o tom s ministerstvem dopravy jednat. Úředníci to však za spásu nepovažují. „Rath sice říká, že zná řešení, jak ušetřit, ale jestli taky umí obejít zákaz vlády,“ reagoval Ptačinský. Nadzemní variantu odmítá i radnice Prahy 6.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




