Právo: S Horními Rakousy máme společné dopravní priority
5.12.2005 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Vladimír Vácha |
Rozhovor s hejtmanem Jihočeského kraje, Janem Zahradníkem (ODS).
* Ve čtvrtek proběhla v Linci již sedmá konference hejtmanů Jihočeského kraje a Horních Rakous. O čem jste se svým protějškem Josefem Pühringerem (ÖVP) jednali?
Šlo hlavně o problémy dopravy a potvrdilo se, že máme s Horními Rakousy společné priority. Čtvrteční debata zcela rozptýlila případné obavy, že dálnice D 3 a na ní navazující rychlostní komunikace R 3 nebude mít pokračování na rakouské straně. Hejtman Pühringer jednoznačně potvrdil, že výstavba rychlostní komunikace S 10, směřující ke společné státní hranici, je dopravní prioritou i pro rakouskou stranu a dokončena by měla být v rozmezí let 2012-2014. Ujištění, kterého se nám od hornorakouských sousedů dostalo, je pro nás významným argumentem při prosazování důležitosti stavby dálnice i rychlostní komunikace na území Jihočeského kraje, coby součásti Eurokoridoru sever-jih. Bohužel, naše vláda si neuvědomuje, že moderní komunikace evropských parametrů je pro rozvoj Jihočeského kraje nezbytná.
* Hovořili jste i o IV. Železničním tranzitním koridoru?
Samozřejmě, i když zde zatím máme o části trasy rozdílné představy. Zastáváme vizi dvojkolejné trati s maximální rychlostí 160 km za hodinu, zatímco rakouská spolková vláda počítá pro úsek Linec - Summerau se železničním provozem po zčásti zdvojené a zčásti jednokolejné trati s maximální rychlostí 120 km za hodinu. Původní termín dokončení stavby se však zavázala zkrátit o pět let. Méně nákladná modernizace tohoto úseku by měla být hotová do roku 2012. Rakousko počítá s tím, že na společný projekt modernizace železniční trati Linec-Summerau-Horní Dvořiště-České Budějovice se podaří získat dotaci od EU.
* Jihočeši, ale mají z částečného zúžení trati na jednokolejku obavy.
Ano. Snížením maximální možné rychlosti a hlavně nedodržením dvojkolejnosti na rakouské straně vznikne úzké hrdlo, omezující plynulost dopravy v evropském koridoru sever-jih. Je i na zváženou, zda rozhodnutí o pouhé modernizaci trati odpovídá cílům společné dopravní politiky EU. Chceme se proto s Horními Rakousy podílet na hledání kompromisního řešení.
reklama
Šlo hlavně o problémy dopravy a potvrdilo se, že máme s Horními Rakousy společné priority. Čtvrteční debata zcela rozptýlila případné obavy, že dálnice D 3 a na ní navazující rychlostní komunikace R 3 nebude mít pokračování na rakouské straně. Hejtman Pühringer jednoznačně potvrdil, že výstavba rychlostní komunikace S 10, směřující ke společné státní hranici, je dopravní prioritou i pro rakouskou stranu a dokončena by měla být v rozmezí let 2012-2014. Ujištění, kterého se nám od hornorakouských sousedů dostalo, je pro nás významným argumentem při prosazování důležitosti stavby dálnice i rychlostní komunikace na území Jihočeského kraje, coby součásti Eurokoridoru sever-jih. Bohužel, naše vláda si neuvědomuje, že moderní komunikace evropských parametrů je pro rozvoj Jihočeského kraje nezbytná.
* Hovořili jste i o IV. Železničním tranzitním koridoru?
Samozřejmě, i když zde zatím máme o části trasy rozdílné představy. Zastáváme vizi dvojkolejné trati s maximální rychlostí 160 km za hodinu, zatímco rakouská spolková vláda počítá pro úsek Linec - Summerau se železničním provozem po zčásti zdvojené a zčásti jednokolejné trati s maximální rychlostí 120 km za hodinu. Původní termín dokončení stavby se však zavázala zkrátit o pět let. Méně nákladná modernizace tohoto úseku by měla být hotová do roku 2012. Rakousko počítá s tím, že na společný projekt modernizace železniční trati Linec-Summerau-Horní Dvořiště-České Budějovice se podaří získat dotaci od EU.
* Jihočeši, ale mají z částečného zúžení trati na jednokolejku obavy.
Ano. Snížením maximální možné rychlosti a hlavně nedodržením dvojkolejnosti na rakouské straně vznikne úzké hrdlo, omezující plynulost dopravy v evropském koridoru sever-jih. Je i na zváženou, zda rozhodnutí o pouhé modernizaci trati odpovídá cílům společné dopravní politiky EU. Chceme se proto s Horními Rakousy podílet na hledání kompromisního řešení.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




