https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/s-hornimi-rakousy-mame-spolecne-dopravni-priority
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: S Horními Rakousy máme společné dopravní priority

5.12.2005 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Vladimír Vácha |
Rozhovor s hejtmanem Jihočeského kraje, Janem Zahradníkem (ODS).
 
* Ve čtvrtek proběhla v Linci již sedmá konference hejtmanů Jihočeského kraje a Horních Rakous. O čem jste se svým protějškem Josefem Pühringerem (ÖVP) jednali?

Šlo hlavně o problémy dopravy a potvrdilo se, že máme s Horními Rakousy společné priority. Čtvrteční debata zcela rozptýlila případné obavy, že dálnice D 3 a na ní navazující rychlostní komunikace R 3 nebude mít pokračování na rakouské straně. Hejtman Pühringer jednoznačně potvrdil, že výstavba rychlostní komunikace S 10, směřující ke společné státní hranici, je dopravní prioritou i pro rakouskou stranu a dokončena by měla být v rozmezí let 2012-2014. Ujištění, kterého se nám od hornorakouských sousedů dostalo, je pro nás významným argumentem při prosazování důležitosti stavby dálnice i rychlostní komunikace na území Jihočeského kraje, coby součásti Eurokoridoru sever-jih. Bohužel, naše vláda si neuvědomuje, že moderní komunikace evropských parametrů je pro rozvoj Jihočeského kraje nezbytná.

* Hovořili jste i o IV. Železničním tranzitním koridoru?

Samozřejmě, i když zde zatím máme o části trasy rozdílné představy. Zastáváme vizi dvojkolejné trati s maximální rychlostí 160 km za hodinu, zatímco rakouská spolková vláda počítá pro úsek Linec - Summerau se železničním provozem po zčásti zdvojené a zčásti jednokolejné trati s maximální rychlostí 120 km za hodinu. Původní termín dokončení stavby se však zavázala zkrátit o pět let. Méně nákladná modernizace tohoto úseku by měla být hotová do roku 2012. Rakousko počítá s tím, že na společný projekt modernizace železniční trati Linec-Summerau-Horní Dvořiště-České Budějovice se podaří získat dotaci od EU.

* Jihočeši, ale mají z částečného zúžení trati na jednokolejku obavy.

Ano. Snížením maximální možné rychlosti a hlavně nedodržením dvojkolejnosti na rakouské straně vznikne úzké hrdlo, omezující plynulost dopravy v evropském koridoru sever-jih. Je i na zváženou, zda rozhodnutí o pouhé modernizaci trati odpovídá cílům společné dopravní politiky EU. Chceme se proto s Horními Rakousy podílet na hledání kompromisního řešení.
reklama

 
Vladimír Vácha

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist