Právo: S jízdním kolem už do 3500 vlaků
14.4.2009 | PRAHA | Právo | Jiří Novotný |
České dráhy (ČD) vypravují denně v průměru 7187 vlaků. V téměř 3500 z nich už jde po celé republice i do zahraničí přepravovat jízdní kola.
„Spojů, které lze označit díky větší kapacitě pro přepravu kol za cyklovlaky, letos opět přibylo. Na rozdíl od autobusů nabízejí přepravu kol nejen v sezóně či o víkendech, ale celoročně každý den,“ uvedl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Jak informoval, loni přepravily ČD přes 350 tisíc jízdních kol a letos by to mělo být ještě více.
Nejjednodušší a mezi cyklisty nejoblíbenější je přeprava jízdního kola jako spoluzavazadla. Při cestě jen jedním vlakem za to cyklista zaplatí 25 korun.
Pokud musí s kolem přestupovat, může si v nádražní pokladně nebo bez přirážky u průvodčího koupit celodenní doklad, jenž stojí 50 korun, uvedl mluvčí.
S jízdním kolem jako spoluzavazadlem lze ovšem vždy cestovat pouze ve vlacích označených symbolem bicyklu. V dalších osobních spojích a rychlících to lze jen omezeně.
Kapacita je totiž nanejvýš dvě jízdní kola v jednom nástupním prostoru vozu.
Druhou možností je úschova během přepravy. „Cestující předá do služebního vozu ČD své jízdní kolo a následně si ho odtud v cílové stanici vyzvedne. Za tuto přepravu zaplatí cyklista v jednom vlaku 30 korun nebo si může koupit celodenní doklad za 60 Kč,“ sdělil ředitel odboru koncepce a obchodu osobní dopravy ČD Jiří Nálevka.
Místo si lze razervovat
Místo pro jízdní kolo ve vlaku si lze i předem rezervovat. Ve většině vlaků SuperCity, EuroCity a InterCity je tato rezervace dokonce povinná.
Například ve vlaku SuperCity stojí místenka s rezervací pro kolo 200 korun a se slevou Rail plus 100 Kč.
V ostatních vlacích za ni bez slevy zaplatí cyklista 70 Kč.
„Povinná rezervace chrání naše zákazníky před rizikem, že kapacita spoje bude vyčerpána a oni neodcestují podle svého plánu,“ vysvětluje Nálevka.
***
Přeprava kola jako spoluzavazadla v jednom vlaku stojí 25 Kč, celodenní doklad pro přestup 50 Kč Petr Šťáhlavský, mluvčí ČD
reklama
Jak informoval, loni přepravily ČD přes 350 tisíc jízdních kol a letos by to mělo být ještě více.
Nejjednodušší a mezi cyklisty nejoblíbenější je přeprava jízdního kola jako spoluzavazadla. Při cestě jen jedním vlakem za to cyklista zaplatí 25 korun.
Pokud musí s kolem přestupovat, může si v nádražní pokladně nebo bez přirážky u průvodčího koupit celodenní doklad, jenž stojí 50 korun, uvedl mluvčí.
S jízdním kolem jako spoluzavazadlem lze ovšem vždy cestovat pouze ve vlacích označených symbolem bicyklu. V dalších osobních spojích a rychlících to lze jen omezeně.
Kapacita je totiž nanejvýš dvě jízdní kola v jednom nástupním prostoru vozu.
Druhou možností je úschova během přepravy. „Cestující předá do služebního vozu ČD své jízdní kolo a následně si ho odtud v cílové stanici vyzvedne. Za tuto přepravu zaplatí cyklista v jednom vlaku 30 korun nebo si může koupit celodenní doklad za 60 Kč,“ sdělil ředitel odboru koncepce a obchodu osobní dopravy ČD Jiří Nálevka.
Místo si lze razervovat
Místo pro jízdní kolo ve vlaku si lze i předem rezervovat. Ve většině vlaků SuperCity, EuroCity a InterCity je tato rezervace dokonce povinná.
Například ve vlaku SuperCity stojí místenka s rezervací pro kolo 200 korun a se slevou Rail plus 100 Kč.
V ostatních vlacích za ni bez slevy zaplatí cyklista 70 Kč.
„Povinná rezervace chrání naše zákazníky před rizikem, že kapacita spoje bude vyčerpána a oni neodcestují podle svého plánu,“ vysvětluje Nálevka.
***
Přeprava kola jako spoluzavazadla v jednom vlaku stojí 25 Kč, celodenní doklad pro přestup 50 Kč Petr Šťáhlavský, mluvčí ČD
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
350 000 ? - 14. 4. 2009 - M.Z.tedy tisic kol denne? To by bylo jako plivnuti (do more cestujicich jinym zpusobem) spis tipuju radovou chybu v tom udaji |




