https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/s-kolem-letos-do-vice-tramvajovych-spoju
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: S kolem letos do více tramvajových spojů

30.3.2009 | PRAHA | Právo | Jana Šprunková |
V letošní sezóně mají cyklisté v hlavním městě o něco více možností než loni, jak s koly zdolávat pražské kopce prostřednictvím tramvají.
 
K již od loňska užívaným úsekům na Barrandov, do Modřan či Divoké Šárky a Kobylis letos přibyly nové. S koly se cyklisté dostanou například od Anděla do Řep, ze střešovické vozovny na Petřiny a z Palmovky přes Krejcárek na Ohradu a Spojovací. Za kolo se neplatí.

„I přes pokračující budování sítě cyklistických tras je v Praze stále mnoho míst, kterým je radno se na kole vyhnout. Ucelený systém Pražské integrované dopravy pomáhá i těm méně zdatným cyklistům nebo rodinám s dětmi překonat překážky a dostat se do míst, kam by se normálně dostávali jen obtížně,“ řekl Pavel Procházka, pověřený vedením organizace Ropid.

Do tramvají lze s koly nastupovat pouze ve směru z centra. Ve všední dny je ale tato možnost jen od osmi večer do šesti ráno, což asi mnoho rodin již na výletě není. O víkendech ale žádné omezení neplatí. Kola však nesmějí do spojů označených v jízdním řádu symbolem invalidního vozíku. V metru je možné přepravovat kola neomezeně, ale pouze na zadní plošině každého vozu soupravy, a to maximálně po dvou.

Od dnešního dne mají cyklisté možnost využívat o víkendech speciální cyklovlaky vyjíždějící z Masarykova nádraží a jedoucí přes Hostivice, Noutonice a Zákolany do Slaného. Cyklovlaky budou jezdit až do konce října. Vloni se s nimi svezlo přes šest tisíc lidí a přepravily přes sedm stovek kol. Cyklovlakem je například možné vyjet na výlet na hrad Okoř či k románské rotundě Budeč.

„Pro cyklisty je vždy určen druhý vůz, který je vybaven speciálními prostory pro jízdní kola,“ uvedl Jiří Nálevka z Českých drah. Výhodou je, že cyklista s kolem manipuluje sám a má ho stále na očích.
Příští víkend zahájí provoz již tradiční Cyklobus. Každý nepracovní den pojede pětkrát v obou směrech od dobřichovického nádraží až k brdským vrcholkům do Kytína.

Pro lepší informování veřejnosti vydá Ropid začátkem dubna informační brožuru o možnostech cestování s jízdním kolem.

***

Systém PID pomáhá i méně zdatným cyklistům nebo rodinám s dětmi Pavel Procházka, pověřený vedením organizace Ropid

reklama

 
Jana Šprunková

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist