https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/samospravy-v-prihranici-se-boji-kamionu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Samosprávy v příhraničí se bojí kamiónů

16.11.2004 | ROZVADOV | Právo | Jaroslav Veselý |
Rozvadov, Přimda a Stříbro hodlají zabránit tomu, aby přes jejich území jezdila nákladní doprava, které se před lety zbavily. V příhraničních obcích a městech Tachovska jsou nejen komunální úředníci, ale i běžní občané na nohou. Hrozí, že je znovu bude obtěžovat hustý provoz, imise, a hluk z projíždějících kamiónů.
 
"Mezivládní komise navrhuje, aby přes starý rozvadovský přechod, sloužící nyní jen pro regionální dopravu, mohly znovu jezdit kamióny," potvrdil Jaroslav Vejprava z odboru dopravy Krajského úřadu v Plzni.

Podle něj není vyloučeno, že se do budoucna vozy TIR objeví možná i na dalších regionálních přechodech, nejen na Tachovsku.

Lidé nechtějí hluk ani imise

"V praxi by to znamenalo, že část vozidel nenajede na dálnici, ale bude pokračovat na navazujících silnicích nižších tříd," obává se starosta Přimdy Jan Sopko (nez). Tam se neplatí žádné poplatky, na rozdíl od čím dál dražší dálnice.

Lidé v Rozvadově, Přimdě a všude na trase, která vede dále přes Bor a Stříbro, by prý museli čichat výfukové plyny a bát se, kdy skončí pod koly mnohatunových aut.

"Před sedmi lety jsme si oddechli, když nová dálnice D 5 z Plzně do Rozvadova svedla těžkou nákladní dopravu mimo katastry obcí. Nechceme, aby nám tiráci zase jezdili středem města," říká Sopko. "Už jsme to zažili jednou. Provoz tu byl tak hustý, že trvalo pět minut, než jsme přešli silnici," vzpomínají lidé v Holostřevech na situaci před postavením dálnice. Ani rozvadovský starosta Jindřich Červený (nez) nechce v obci těžkou dopravu.

Návrh: starý přechod nepoužívat ještě nejméně 4 roky

"Budeme se bránit," přidává se Červený k Sopkovi. Mluvčí ministerstva dopravy Marcela Švejnohová potvrdila, že ve dnech 14. až 16. září jednali čeští odborníci se zástupci Německé spolkové republiky. "Bylo dohodnuto zrušit regionální omezení nákladní dopravy na silničním hraničním přechodu Rozvadov/Waidhaus," tlumočila výsledek schůzky.

Starý rozvadovský přechod má prý odlehčit přetíženému dálničnímu hraničnímu přechodu, přes který od našeho vstupu do EU jezdí až o 40 procent náklaďáků více než dřív.

"Kraj navrhuje, aby se starý přechod nepoužíval pro kamióny ještě nejméně čtyři roky," říká Jaroslav Vejprava z krajského odboru dopravy. To samé si myslí i místostarosta Stříbra Miroslav Nenutil (nez).

"Rozhodně nesouhlasíme, aby naši už tak chatrnou síť silnic druhé a třetí třídy ještě více ničila těžká nákladní a mezinárodní doprava," řekl. Poslanec Václav Votava (ČSSD) ze Stříbra také nechce, aby paralelně oba přechody odbavovaly kamióny.

"Stačí přece posílit kapacity na dálničním přechodu, nabrat víc lidí a je po problému," myslí si.


reklama

 
Jaroslav Veselý

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist