MF Dnes: Sdružení bojuje proti kamionům
22.12.2006 | MĚLNÍK | MF Dnes | Jana Charvátová |
Městu Mělník hrozí velký dopravní kolaps. Ten by nastal, pokud by lidé z občanského sdružení Mělnický občan zablokovaly na dvě hodiny kruhový objezd na Pšovce.
Po kruhovém objezdu projede denně více než dvacet tisíc vozidel. Blokádou tohoto místa by tak naprosto zkolaboval provoz v celém městě.
„Nelíbí se nám, že město nadále neúnosnou situaci v této oblasti neřeší. Máme několik variant protestu a právě blokáda kruhového objezdu je jedna z nich,“ potvrdil Martin Pecina ze sdružení.
Problém v této oblasti má vyřešit nový sjezd do přístavu. Město už má na něj sice vypracovaný projekt, ale nic dalšího se zatím neděje. Lidé, kteří tu žijí, trpí kvůli husté kamionové dopravě zejména nadměrným hlukem. „Radnice chce co nejvíce urychlit tuto investici a je na ni připravena, její načasování a financování ale záleží na státu,“ uvedl již dříve vedoucí městského odboru a rozvoje Pavel Průcha.
Na nadměrnou hlučnost kamionové dopravy, která dnes projíždí cestou do přístavu místními komunikacemi v obytných čtvrtích, upozorňují lidé již dlouho.
Dopravu vyřeší nová křižovatka
Původně se navrhovala podstatně náročnější a dražší stavba, ale nyní se podle Průchy našlo jednodušší řešení s očekávanými náklady kolem 20 milionů korun. To počítá s novou kruhovou křižovatkou na silnici 1/16 u nového mostu přes Labe, ze kterého by kamiony mohly jet po novém sjezdu do Nůšařské ulice a dále do přístavu.
Podle Průchy je město na akci připraveno a nyní záleží na tom, kdy zařadí do plánu investic tuto akci Ředitelství silnic a dálnic jako investor stavby a Státní fond dopravní infrastruktury. Radnici se podařilo dostat tuto investici do územního plánu jako veřejně prospěšnou stavbu a navíc má pro stavbu připraveny i vlastní pozemky.
„Problém by ale definitivně vyřešil až velký obchvat Mělníka, který by odvedl auta rovnou za město. Toho se ale dočkáme asi až v roce 2030,“ řekl místostarosta Jaromír Kovářík. Podle něj má město v této záležitosti málo prostředků, jak celou věc urychlit. „Můžeme tu měřit rychlost, což také uděláme, a dále se chystáme zatlačit na firmu Maersk, která v přístavu podniká, aby se do řešení problému také zapojila. Většina nákladních aut totiž směřuje právě k ní,“ vysvětlil Kovářík.
Zlepšení příjezdu do přístavu je nutné také kvůli povodním, kdy je třeba přístav evakuovat. Vyřešit přepravu materiálu je pak velmi složité.
Po vybudování nového sjezdu by pak kamiony mohly sjíždět do přístavu přímo z hlavní komunikace.
reklama
„Nelíbí se nám, že město nadále neúnosnou situaci v této oblasti neřeší. Máme několik variant protestu a právě blokáda kruhového objezdu je jedna z nich,“ potvrdil Martin Pecina ze sdružení.
Problém v této oblasti má vyřešit nový sjezd do přístavu. Město už má na něj sice vypracovaný projekt, ale nic dalšího se zatím neděje. Lidé, kteří tu žijí, trpí kvůli husté kamionové dopravě zejména nadměrným hlukem. „Radnice chce co nejvíce urychlit tuto investici a je na ni připravena, její načasování a financování ale záleží na státu,“ uvedl již dříve vedoucí městského odboru a rozvoje Pavel Průcha.
Na nadměrnou hlučnost kamionové dopravy, která dnes projíždí cestou do přístavu místními komunikacemi v obytných čtvrtích, upozorňují lidé již dlouho.
Dopravu vyřeší nová křižovatka
Původně se navrhovala podstatně náročnější a dražší stavba, ale nyní se podle Průchy našlo jednodušší řešení s očekávanými náklady kolem 20 milionů korun. To počítá s novou kruhovou křižovatkou na silnici 1/16 u nového mostu přes Labe, ze kterého by kamiony mohly jet po novém sjezdu do Nůšařské ulice a dále do přístavu.
Podle Průchy je město na akci připraveno a nyní záleží na tom, kdy zařadí do plánu investic tuto akci Ředitelství silnic a dálnic jako investor stavby a Státní fond dopravní infrastruktury. Radnici se podařilo dostat tuto investici do územního plánu jako veřejně prospěšnou stavbu a navíc má pro stavbu připraveny i vlastní pozemky.
„Problém by ale definitivně vyřešil až velký obchvat Mělníka, který by odvedl auta rovnou za město. Toho se ale dočkáme asi až v roce 2030,“ řekl místostarosta Jaromír Kovářík. Podle něj má město v této záležitosti málo prostředků, jak celou věc urychlit. „Můžeme tu měřit rychlost, což také uděláme, a dále se chystáme zatlačit na firmu Maersk, která v přístavu podniká, aby se do řešení problému také zapojila. Většina nákladních aut totiž směřuje právě k ní,“ vysvětlil Kovářík.
Zlepšení příjezdu do přístavu je nutné také kvůli povodním, kdy je třeba přístav evakuovat. Vyřešit přepravu materiálu je pak velmi složité.
Po vybudování nového sjezdu by pak kamiony mohly sjíždět do přístavu přímo z hlavní komunikace.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




