Právo: Sdružení omezí černou likvidaci vraků
3.6.2008 | ČESKÉ BUDĚJOVICE | Právo | Vladimír Vácha |
Jihočeský kraj uvítal vznik občanského sdružení Autovrak Jih, jehož členy jsou pouze legální zpracovatelé autovraků. Chce tak podpořit boj s černými zpracovateli automobilových vraků.
„Podařilo se nám spojit konkurenty v oblasti zpracování autovraků. Vytvořili velmi silnou asociaci, která dokáže kromě zvyšování inovací a konkurence - schopnosti také jednotně bojovat s nepoctivci, kteří v tomto odvětví podnikají a legálním zpracovatelům ubírají práci. Kraj bude toto sdružení i nadále podporovat, protože špatně zlikvidovaný automobil působí velké potíže životnímu prostředí,“ informoval Právo krajský radní Jiří Netík (KDUČSL). Na jihu Čech bylo v roce 2006 zlikvidováno celkem 6031 autovraků. Z více než poloviny šlo o škodovky, stovku tvořily fordy, osmdesát pět bylo renaultů, pětašedesát opelů a pět desítek wartburgů. Členové nově vzniklé asociace uvádějí, že jsou schopni své zpracovatelské kapacity rozšířit o zhruba 16 tisíc vozidel ročně bez nutnosti zřizovat nové provozovny. Problém s autovrakem je v jeho ekologickém odstranění. Podle zákona jde o nebezpečný odpad a tomu podléhají velmi přísné podmínky pro likvidaci.
Legální zpracovatelé vynakládají nemalé peníze, aby tyto požadavky splnili, což se samozřejmě promítá do ceny, za niž majitel nechá automobil zlikvidovat. Nelegální zpracovatelé zákonné podmínky nedodržují, automobil mnohdy vůbec nezlikvidují a odstaví ho ve městech. Jejich „služba“ je pochopitelně levnější, čehož někteří motoristé využívají.
„V asociaci Autovrak-Jih vkládám velké naděje, protože její členové působící přímo v terénu dokážou velmi lehce rozpoznat a poukázat na černého zpracovatele autovraků. Mohou potom na něj naléhat, aby splnil veškeré podmínky k ekologickému odstranění a stal se také členem sdružení nebo aby v činnosti ohrožující okolní přírodu nepokračoval,“ dodal Netík.
***
Kraj bude sdružení i nadále podporovat, protože špatně zlikvidovaný automobil působí velké potíže životnímu prostředí Jiří Netík, krajský radní
reklama
Legální zpracovatelé vynakládají nemalé peníze, aby tyto požadavky splnili, což se samozřejmě promítá do ceny, za niž majitel nechá automobil zlikvidovat. Nelegální zpracovatelé zákonné podmínky nedodržují, automobil mnohdy vůbec nezlikvidují a odstaví ho ve městech. Jejich „služba“ je pochopitelně levnější, čehož někteří motoristé využívají.
„V asociaci Autovrak-Jih vkládám velké naděje, protože její členové působící přímo v terénu dokážou velmi lehce rozpoznat a poukázat na černého zpracovatele autovraků. Mohou potom na něj naléhat, aby splnil veškeré podmínky k ekologickému odstranění a stal se také členem sdružení nebo aby v činnosti ohrožující okolní přírodu nepokračoval,“ dodal Netík.
***
Kraj bude sdružení i nadále podporovat, protože špatně zlikvidovaný automobil působí velké potíže životnímu prostředí Jiří Netík, krajský radní
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




