Právo: Severní varianta má v souboji navrch
14.6.2005 | PARDUBICE | Právo | Ladislav Schejbal |
Pomyslný boj o konečnou variantu trasy rychlostní silnice R35 v Pardubickém kraji vrcholí. Před jednáním krajského zastupitelstva, které rozhodne s konečnou platností, zda zůstane v platnosti již schválená severní varianta přes Orlickoústecko, nebo varianta jižní kopírující v podstatě stávající silnici I/35 přes Vysoké Mýto a Litomyšl, se zdá, že přednost dostane varianta severní.
Tu nakonec doporučil po svém pátečním zasedání ke schválení i výbor pro dopravu zastupitelstva Pardubického kraje.
Potvrdili dřívější rozhodnutí
„Výbor pro dopravu doporučuje zastupitelstvu Pardubického kraje schválit na svém jednání 16. června 2005 projednané Souborné stanovisko s pokyny pro dokončení návrhu Územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje včetně trasování rychlostní komunikace R35 v úseku Vysoké Mýto - Staré Město severní trasou. Potvrzuje tak rozhodnutí Zastupitelstva Pardubického kraje z prosince 2003 v této věci,“ řekl Ivo Toman (ODS), náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu.
Propočty se podstatně změnily
Jižní varianta je údajně podle posledních propočtů dražší. Prodražit by ji měl 3,7 kilometru dlouhý tunel, který by měl vést pod Mladějovským vrchem na Svitavsku. Jižní varianta by tak přišla na 13,7 miliardy korun, zatímco severní trasa na 10,2 miliardy. Zajímavostí je, že dosud se uvádělo, že jižní varianta bude o zhruba šest miliard levnější (ještě letos v lednu totiž odborníci tvrdili, že severní varianta bude stát 22,3 a jižní 16,1 miliardy korun) a že ji podle dostupných informací podporuje i ministerstvo dopravy. Pokud by tedy zastupitelé potvrdili severní trasu, čekalo by je další jednání právě s tímto ministerstvem.
Zastupitelé se mohou ve čtvrtek „těšit“ na další s velkých protestních akcí odpůrců severní trasy.
Ti již v neděli svedli za účasti zhruba 500 diváků symbolickou bitvu proti této variantě na Šuráňově kopci u Sloupnice na Litomyšlsku a uvažují o její repríze před budovou Pardubického kraje.
Odpůrci hrozí blokádou
Podle organizátora této akce Jiřího Černého nejsou zpracované posudky objektivní.
Pokud by nakonec krajské zastupitelstvo i přes veškeré protesty o severní variantě rozhodlo, jsou odpůrci, kterým vadí především to, že severní trasa vede nelogicky členitým terénem, připraveni stavbu zablokovat.
reklama
Potvrdili dřívější rozhodnutí
„Výbor pro dopravu doporučuje zastupitelstvu Pardubického kraje schválit na svém jednání 16. června 2005 projednané Souborné stanovisko s pokyny pro dokončení návrhu Územního plánu velkého územního celku Pardubického kraje včetně trasování rychlostní komunikace R35 v úseku Vysoké Mýto - Staré Město severní trasou. Potvrzuje tak rozhodnutí Zastupitelstva Pardubického kraje z prosince 2003 v této věci,“ řekl Ivo Toman (ODS), náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu.
Propočty se podstatně změnily
Jižní varianta je údajně podle posledních propočtů dražší. Prodražit by ji měl 3,7 kilometru dlouhý tunel, který by měl vést pod Mladějovským vrchem na Svitavsku. Jižní varianta by tak přišla na 13,7 miliardy korun, zatímco severní trasa na 10,2 miliardy. Zajímavostí je, že dosud se uvádělo, že jižní varianta bude o zhruba šest miliard levnější (ještě letos v lednu totiž odborníci tvrdili, že severní varianta bude stát 22,3 a jižní 16,1 miliardy korun) a že ji podle dostupných informací podporuje i ministerstvo dopravy. Pokud by tedy zastupitelé potvrdili severní trasu, čekalo by je další jednání právě s tímto ministerstvem.
Zastupitelé se mohou ve čtvrtek „těšit“ na další s velkých protestních akcí odpůrců severní trasy.
Ti již v neděli svedli za účasti zhruba 500 diváků symbolickou bitvu proti této variantě na Šuráňově kopci u Sloupnice na Litomyšlsku a uvažují o její repríze před budovou Pardubického kraje.
Odpůrci hrozí blokádou
Podle organizátora této akce Jiřího Černého nejsou zpracované posudky objektivní.
Pokud by nakonec krajské zastupitelstvo i přes veškeré protesty o severní variantě rozhodlo, jsou odpůrci, kterým vadí především to, že severní trasa vede nelogicky členitým terénem, připraveni stavbu zablokovat.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




