Právo: Severní varianta R 35 je pro nás lepší
8.12.2006 | VYSOKÉ MÝTO | Právo | Zdeněk Seiner |
Rozhovor se starostou Vysokého Mýta, Martinem Krejzou.
* Jako většina měst spěcháte se schválením územního plánu dřív, než začne platit nový stavební zákon. Stane se tak zřejmě příští týden. Co je v něm nejdůležitější?
Řešení dopravní situace, především rychlostní komunikace R 35 a obchvat Vysokého Mýta. Zastupitelstvo Pardubického kraje bude schvalovat územní plán hned následující den, nicméně my jsme náš územní plán museli přizpůsobit takovému stavu, v jakém je územní plán Pardubického kraje.
* Co tedy pro vás plyne z pravděpodobného územního plánu kraje?
To znamená, že jižně od Vysokého Mýta nám nepůjde obchvat, který už je dneska ve stavu územního rozhodnutí a měl se připravovat projekt ke stavebnímu povolení. Bude tam zakreslena jižní varianta R 35, což má pro nás neblahé i blahé důsledky. Neblahé jsou ty, že plochy vyčleněné pro bydlení nebudeme moci použít, protože ve výsledku tady zřejmě půjde obchvat a kvůli hlukové a celkové zátěži to bude pro bydlení nevyužitelné.
* Vašim městem denně projede 16 tisíc aut, především kamiónů. Obchvat je věcí přežití.
Trasa R 35 je vedena přesně v trase obchvatu města po I/35, čili pochopitelně se nám tam nevejdou dvě komunikace, že bychom tam měli dvoupruhový obchvat a čtyřpruhovou rychlostní komunikaci. To nepřipadá v úvahu, takže funkce obchvatu by převzalo erko. Znamenalo by to, že I/35 zůstane průtahem městem a stále by jej rozdělovalo na dvě části.
* Co je pozitivní?
Pozitivní dopad je ten, že severní varianta, která původně šla okrajem Mýta údolní nivou Loučné, padla. Představa, že nám tudy přes Bučkův kopec povede dálnice byla naprosto šílená. Když nám kraj při jednání o nových variantách pustil dotčené pozemky, okamžitě jsme do našeho územního plánu napsali jako využití příměstskou zástavbu, aby nám případná severní varianta nemohla nikdy od města Bučkův kopec odříznout. Je to jediné rekreační místo města, jinam nemáme kam jít. Případná nová severní varianta by šla až za Bučkovým kopcem.
* Jižní varianta R 35 je na spadnutí, vy jste ale spíš pro severní.
Podporujeme severní variantu. R 35 je jeden silniční systém, I/35, ač to možná vypadá nelogicky, je druhý silniční systém a řeší se nezávisle na sobě. Dnes v podstatě začala stavba obchvatu Holic na I/35, ve výhledu jsou obchvaty Vysokého Mýta a Litomyšle, které by v horizontu tří let mohly být, pak by se s výjimkou několika set metrů u Moravské Třebové z Hradce Králové do Mohelnice projíždělo extravilánem bez větších potíží. Severní varianta je pro nás, pokud budou obchvaty, lepší.
reklama
Řešení dopravní situace, především rychlostní komunikace R 35 a obchvat Vysokého Mýta. Zastupitelstvo Pardubického kraje bude schvalovat územní plán hned následující den, nicméně my jsme náš územní plán museli přizpůsobit takovému stavu, v jakém je územní plán Pardubického kraje.
* Co tedy pro vás plyne z pravděpodobného územního plánu kraje?
To znamená, že jižně od Vysokého Mýta nám nepůjde obchvat, který už je dneska ve stavu územního rozhodnutí a měl se připravovat projekt ke stavebnímu povolení. Bude tam zakreslena jižní varianta R 35, což má pro nás neblahé i blahé důsledky. Neblahé jsou ty, že plochy vyčleněné pro bydlení nebudeme moci použít, protože ve výsledku tady zřejmě půjde obchvat a kvůli hlukové a celkové zátěži to bude pro bydlení nevyužitelné.
* Vašim městem denně projede 16 tisíc aut, především kamiónů. Obchvat je věcí přežití.
Trasa R 35 je vedena přesně v trase obchvatu města po I/35, čili pochopitelně se nám tam nevejdou dvě komunikace, že bychom tam měli dvoupruhový obchvat a čtyřpruhovou rychlostní komunikaci. To nepřipadá v úvahu, takže funkce obchvatu by převzalo erko. Znamenalo by to, že I/35 zůstane průtahem městem a stále by jej rozdělovalo na dvě části.
* Co je pozitivní?
Pozitivní dopad je ten, že severní varianta, která původně šla okrajem Mýta údolní nivou Loučné, padla. Představa, že nám tudy přes Bučkův kopec povede dálnice byla naprosto šílená. Když nám kraj při jednání o nových variantách pustil dotčené pozemky, okamžitě jsme do našeho územního plánu napsali jako využití příměstskou zástavbu, aby nám případná severní varianta nemohla nikdy od města Bučkův kopec odříznout. Je to jediné rekreační místo města, jinam nemáme kam jít. Případná nová severní varianta by šla až za Bučkovým kopcem.
* Jižní varianta R 35 je na spadnutí, vy jste ale spíš pro severní.
Podporujeme severní variantu. R 35 je jeden silniční systém, I/35, ač to možná vypadá nelogicky, je druhý silniční systém a řeší se nezávisle na sobě. Dnes v podstatě začala stavba obchvatu Holic na I/35, ve výhledu jsou obchvaty Vysokého Mýta a Litomyšle, které by v horizontu tří let mohly být, pak by se s výjimkou několika set metrů u Moravské Třebové z Hradce Králové do Mohelnice projíždělo extravilánem bez větších potíží. Severní varianta je pro nás, pokud budou obchvaty, lepší.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




