Právo: Severojižní silnice před kolapsem
26.11.2007 | BRNO | Právo
Před velmi složitými problémy v dopravě, pokud se nezačnou včas budovat rychlostní komunikace R43 a R52, varují členové Rady hospodářské a sociální dohody Jihomoravského kraje (RHSD JMK).
Na své nedávné schůzi vydali stanovisko, které bude základem obsahu dopisu předsedovi vlády i členům obou komor parlamentu zastupujícím Jihomoravský kraj. Informoval o tom v pátek hejtman a předseda RHSD JMK Stanislav Juránek (KDU-ČSL).
Po 18 letech od roku 1989 se nepodařilo zprovoznit severojižní směr. Obě silnice jsou klíčové pro celou tripartitu, proto právě tam vzešlo uvedené usnesení. Hejtman rovněž připomněl, a v usnesení se o tom píše také, že Rakušané jasně deklarovali dokončení dálnice z Vídně k hraničnímu přechodu Mikulov/Drasenhofen do roku 2013, zatímco na moravské straně je výstavba R52 (Brno–Vídeň) pozastavena a R43 (Brno–Svitavy) nebyla vůbec zařazena do celostátních projektů.
Juránek důrazně varuje, že problémy nastanou již v roce 2009, kdy vozidla budou přijíždět z Rakouska po tamní dálnici – již z velké části dokončené. Pro nás to bude znamenat vysoký, až nezvládnutelný nárůst vozidel na tahu z Mikulova.
Do Rakouska jsme jediní bez dálnice
Zopakujme informaci ze začátku října, kdy se rada kraje postavila proti návrhu Agentury ochrany přírody a krajiny ČR na zařazení údajně ekologicky cenné lokality slanisko v sousedství Mikulova do národního seznamu evropsky významných lokalit soustavy Natura 2000. Přitom trasa R52 je součástí územního plánu Břeclavska, ke kterému neměla agentura připomínky. Ozvala se až dodatečně, což nejen první náměstek hejtmana Milan Venclík (ODS) hodnotí jako zjevnou snahu o zablokování stavby důležité komunikace.
„Jsme posledním rakouským sousedem, který nemá s touto zemí dálnici. Velmi nás tato situace znepokojuje, hrozí zpožďování vývoje celého Jihomoravského kraje,“ dodal hejtman.
reklama
Po 18 letech od roku 1989 se nepodařilo zprovoznit severojižní směr. Obě silnice jsou klíčové pro celou tripartitu, proto právě tam vzešlo uvedené usnesení. Hejtman rovněž připomněl, a v usnesení se o tom píše také, že Rakušané jasně deklarovali dokončení dálnice z Vídně k hraničnímu přechodu Mikulov/Drasenhofen do roku 2013, zatímco na moravské straně je výstavba R52 (Brno–Vídeň) pozastavena a R43 (Brno–Svitavy) nebyla vůbec zařazena do celostátních projektů.
Juránek důrazně varuje, že problémy nastanou již v roce 2009, kdy vozidla budou přijíždět z Rakouska po tamní dálnici – již z velké části dokončené. Pro nás to bude znamenat vysoký, až nezvládnutelný nárůst vozidel na tahu z Mikulova.
Do Rakouska jsme jediní bez dálnice
Zopakujme informaci ze začátku října, kdy se rada kraje postavila proti návrhu Agentury ochrany přírody a krajiny ČR na zařazení údajně ekologicky cenné lokality slanisko v sousedství Mikulova do národního seznamu evropsky významných lokalit soustavy Natura 2000. Přitom trasa R52 je součástí územního plánu Břeclavska, ke kterému neměla agentura připomínky. Ozvala se až dodatečně, což nejen první náměstek hejtmana Milan Venclík (ODS) hodnotí jako zjevnou snahu o zablokování stavby důležité komunikace.
„Jsme posledním rakouským sousedem, který nemá s touto zemí dálnici. Velmi nás tato situace znepokojuje, hrozí zpožďování vývoje celého Jihomoravského kraje,“ dodal hejtman.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk