Ižurnál: Silničáři otevřeli nový úsek D11 mezi Dobšicemi a Chýští
21.12.2005 | HRADEC KRÁLOVÉ | Ižurnál | Martin Hromádka, Zdeněk Novák |
Motoristům ode dneška slouží první část budované dálnice D11 mezi Poděbrady a Hradcem Králové. Silničáři otevřeli jeden pás osmnáctikilometrového úseku mezi Dobšicemi na Nymbursku a Chýští na Pardubicku. Celá dálnice má být dokončena za rok.
Nových 18 kilometrů dálnice D11 postavili dělníci v rekordním čase. "V říjnu 2004 bylo předáno staveniště a začaly stavební práce," řekl Petr Boukal ze Staveb silnic a železnic.
Provoz na dnes otevíraném úseku ale bude podle něj zatím jen omezený. "Bude to po jedné polovině obousměrným provozem," uvedl Boukal. Rychlost jízdy je v úseku snížena na 80 kilometrů v hodině a řidiči na něm nesmějí předjíždět.
Slavnostního otevření se dnes zároveň dočkala i nová silnice druhé třídy z Ovčár na Kolínsku do Jestřábí Lhoty. Obě stavby by měly výrazně zlepšit situaci v Chlumci nad Cidlinou a zjednodušit dostupnost Kolína a okolí včetně průmyslové zóny Kolín-Ovčáry, kde sídlí automobilka TPCA.
Starostové obcí se ale domnívají, že zatím klesne počet aut jen o pětinu. Tím, že úsek nenavazuje na dálnici už z Poděbrad, nebude řidiče kamionů k několikakilometrové jízdě obchvatem nic nutit a dál budou dál jezdit postaru přes Chlumec.
Problémy Chlumce s dopravní zátěží by měly zcela zmizet po úplném dokončení dálnice D11 z Poděbrad až k Hradci Králové, což by mělo být na konci roku 2006. Stavba přijde celkem asi na 15 miliard korun.
reklama
Provoz na dnes otevíraném úseku ale bude podle něj zatím jen omezený. "Bude to po jedné polovině obousměrným provozem," uvedl Boukal. Rychlost jízdy je v úseku snížena na 80 kilometrů v hodině a řidiči na něm nesmějí předjíždět.
Slavnostního otevření se dnes zároveň dočkala i nová silnice druhé třídy z Ovčár na Kolínsku do Jestřábí Lhoty. Obě stavby by měly výrazně zlepšit situaci v Chlumci nad Cidlinou a zjednodušit dostupnost Kolína a okolí včetně průmyslové zóny Kolín-Ovčáry, kde sídlí automobilka TPCA.
Starostové obcí se ale domnívají, že zatím klesne počet aut jen o pětinu. Tím, že úsek nenavazuje na dálnici už z Poděbrad, nebude řidiče kamionů k několikakilometrové jízdě obchvatem nic nutit a dál budou dál jezdit postaru přes Chlumec.
Problémy Chlumce s dopravní zátěží by měly zcela zmizet po úplném dokončení dálnice D11 z Poděbrad až k Hradci Králové, což by mělo být na konci roku 2006. Stavba přijde celkem asi na 15 miliard korun.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




