Právo: Silničáři v Krkonoších zatím limity pro solení nepřekročili
14.1.2005 | HARRACHOV | Právo | Vladislav Prouza |
Limity množství soli vysypané letošní zimu na krkonošské silnice, kde chemickou údržbu určuje výjimka ministerstva životního prostředí, silničáři doposud nepřekročili.
Výjimka dovoluje na letos prvně solených spojnicích z Vrchlabí do Špindlerova Mlýna a z Horního Maršova do Pece pod Sněžkou denně vysypat maximálně 60 gramů takzvané solanky na metr čtvereční.
„Lze říci, že stanovené limity nebyly doposud překročeny. Silničáři plní podmínky výjimky také v dalších bodech, např. solit pouze za kalamitní situace,“ konstatoval Josef Harčarik ze Správy Krkonošského národního parku.
Ochranáři zahájili tento týden pravidelný monitoring ostře sledovaných komunikací, na kterých stanovili několik míst opakovaného odběru vzorků. Silnice z Vrchlabí do Špindlu má pět takových míst, z Maršova do Pece pak tři. „Vzorky se budou odebírat podle aktuální situace v průměru tak dvakrát do měsíce také z okolí silnic, aby se zjistil objektivní vliv soli na životní prostředí,“ přiblížil Harčarik.
„Maximální možné dávky soli jsme letos v zimě na těchto úsecích zatím ani jednou nevyužili. Pohybujeme se pod danými limity,“ podotkl Vítězslav Janků ze Správy a údržby silnic v Trutnově. Indikátory koncentrace soli se spolehlivě staly i úpravny pitné vody v Maršově a Vrchlabí, kde každodenně odebírají vzorky z řek Úpy a Labe.
Možnost solit donedávna problematické úseky silnic, kde se dříve tvořily zledovatělé koleje, ulevila silničářům a výrazně snížila počet dopravních nehod. Efekt výjimky o kterou krkonošská města usilovala několik let se plně projevil o vánoční a silvestrovské invazi turistů.
„Díky tomu se podařilo dopravní špičky proti minulosti bez pohromy zvládnout,“ zkonstatoval starosta Špindlerova Mlýna Oldřich Šimek (US). Výjimka pro letošní zimu umožňuje silničářům za podobně přísných regulí ochranářů nadále solit silnice také v oblasti Harrachova.
reklama
„Lze říci, že stanovené limity nebyly doposud překročeny. Silničáři plní podmínky výjimky také v dalších bodech, např. solit pouze za kalamitní situace,“ konstatoval Josef Harčarik ze Správy Krkonošského národního parku.
Ochranáři zahájili tento týden pravidelný monitoring ostře sledovaných komunikací, na kterých stanovili několik míst opakovaného odběru vzorků. Silnice z Vrchlabí do Špindlu má pět takových míst, z Maršova do Pece pak tři. „Vzorky se budou odebírat podle aktuální situace v průměru tak dvakrát do měsíce také z okolí silnic, aby se zjistil objektivní vliv soli na životní prostředí,“ přiblížil Harčarik.
„Maximální možné dávky soli jsme letos v zimě na těchto úsecích zatím ani jednou nevyužili. Pohybujeme se pod danými limity,“ podotkl Vítězslav Janků ze Správy a údržby silnic v Trutnově. Indikátory koncentrace soli se spolehlivě staly i úpravny pitné vody v Maršově a Vrchlabí, kde každodenně odebírají vzorky z řek Úpy a Labe.
Možnost solit donedávna problematické úseky silnic, kde se dříve tvořily zledovatělé koleje, ulevila silničářům a výrazně snížila počet dopravních nehod. Efekt výjimky o kterou krkonošská města usilovala několik let se plně projevil o vánoční a silvestrovské invazi turistů.
„Díky tomu se podařilo dopravní špičky proti minulosti bez pohromy zvládnout,“ zkonstatoval starosta Špindlerova Mlýna Oldřich Šimek (US). Výjimka pro letošní zimu umožňuje silničářům za podobně přísných regulí ochranářů nadále solit silnice také v oblasti Harrachova.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




