https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/silnice-v-sumavskem-narodnim-parku-osetri-jen-pisek
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Silnice v šumavském národním parku ošetří jen písek

17.12.2004 | PLZEŇ | MF Dnes
Na silnicích v šumavském národním parku dál zůstane po většinu zimy ujetý sníh posypaný drobnými kamínky. O posolených silnicích si řidiči dál mohou nechat zdát.
 
Největší problémy mají motoristé každoročně na cestě z Javorné do Železné Rudy na hlavním silničním tahu od Klatov. Solit silnice se podle zákona v národních parcích a chráněných krajinných oblastech nesmí. Cestáři proto požádali o výjimku. Tu vláda neschválila. „Solit smíme jen při kalamitních situacích a při náledí,“ uvádí Michal Syřínek z Ředitelství silnic a dálnic v Plzni. Rozhodnutí vlády rozzlobilo mnohé obyvatelé regionu. „Naše celoroční práce je k ničemu. Snažili jsme se, aby se silnice mohla solit nepřetržitě. Souhlas dalo i ministerstvo životního prostředí,“ kritizuje vládní verdikt starosta Železné Rudy Jiří Vonásek. Proč vláda nakonec rozhodla jinak, nikdo netuší. „O novou výjimku požádáme hned na příští zimu,“ říká Michal Syřínek. Solit se nesmí ani úsek z Kašperských Hor ve směru na Vimperk. „Už teď jsou na silnici problémy a tvoří se tam zmrzlé koleje. Je to nebezpečný úsek,“ kritizuje zákaz kašperskohorská starostka Věra Balounová. Představitelé obcí chtějí, aby silničáři i přes postoj vlády cesty solili. Pokračování na straně C2 Pokračování ze strany C1 Ani jeden vzorek nafty a benzinu nevyhověl při zkouškách na zkapalňování. Buď se potřebné množství plynů tvořilo při nižší, nebo naopak až při vyšší teplotě než vyžaduje norma. To podle expertů naznačuje, že v palivu mohly být i nepovolené přísady. Jednatel firmy Tank Ono Petr Ondra upřesnil, že teď musí počkat na oficiální zprávy z rozborů paliv. Pak budou jednat se všemi dodavateli, kteří jim nekvalitní naftu a benzin prodali. „Máme s nimi podepsány smlouvy, že veškerá dodávaná paliva musí odpovídat všem normám,“ dodal Ondra. Protože neodpovídající paliva kupovali řidiči u jeho čerpacích stanic, postih od obchodní inspekce hrozí jemu. „Už na jaře jsme zjistili, že prodávané palivo neodpovídá normám. Tehdy byla pokuta 150 tisíc korun. Protože letos jsme u této firmy zjistili pochybení už podruhé, může být pokuta až dva miliony korun,“ upřesnil šéf obchodní inspekce Václav Havlík. Inspektoři mohou prodej paliv, které nevyhovují normě, zakázat jen ve výjimečných případech. Rozbory v laboratořích trvají několik dnů, a než jsou výsledky k dispozici, je palivo už většinou vyprodáno. „Pokud je původní palivo ještě v nádrži, zakazujeme jeho další prodej. U velkých pump to je problém. Než přijdou výsledky, mají několik dalších závozů“ dodal Václav Havlík.
reklama

Petr Ježek

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist