https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/soud-tato-cesta-k-mrakodrapum-neni-mozna
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Soud: Tato cesta k mrakodrapům není možná

8.9.2008 | PRAHA | Právo | Jakub Mračno |
Byly uznány námitky aktivistů, ministerstvo má znovu řešit rozšíření silnic na Pankráci.
 
Rozhodnutí ministerstva pro místní rozvoj, které dalo zelenou k rozšíření silnic v okolí nových mrakodrapů na Pankráci, včera zrušil pražský městský soud.

Tento verdikt, který už v roce 2005 potvrdilo územní rozhodnutí pražského magistrátu, byl podle rozsudku nezákonný, navíc došlo i k chybám ve správním řízení. Podle sdružení Arnika, které proti mrakodrapům na pankrácké pláni dlouhodobě bojuje, jde o průlomové rozhodnutí.

Soud ve včerejším rozsudku uvádí například nutnost komplexního posouzení dopravního řešení Pankráce z hlediska vlivu na životní prostředí.

Právě k němu opakovaně vyzývali developera, společnost ECM, aktivisté Arniky i Občanské iniciativy Pankráce.

„Soud konstatoval, že úřad nemůže odsouhlasit novou dopravní stavbu v území, které je nadlimitně zatíženo hlukem a znečišťujícími látkami v ovzduší, bez kompenzačních opatření. Potvrzuje se tak, že celý proces dostavby Pankrácké pláně je fakticky nezákonný,“ řekl Ondřej Tošner.

Tento advokát žalobu proti územnímu rozhodnutí magistrátu sestavil. Jediným řešením je podle Arniky podpora využívání pěší, cyklistické a městské hromadné dopravy.

Rozhodnutí soudu komplikuje situaci zejména z pohledu developera, který plánuje stavbu dalších dvou výškových budov na Pankráci. Podle Arniky bude muset nyní obslužnost staveb, které mají sloužit jako hotel a bytový dům, vyřešit bez zvýšení kapacity pro auta.

Problematická bude možná i stavba nového sjezdu ze severojižní magistrály.

Některé části nového dopravního řešení Pankráce se přitom už začaly budovat. Hotovy jsou kruhové objezdy v ulicích Milevská a Hvězdova, rozestavěné jsou nájezdy na magistrálu.

Podle Marie Janouškové z Občanské iniciativy Pankráce budou muset investoři své projekty přepracovat nebo se jich vzdát. „Mrakodrapy a další stavby plánované na Pankráci nemohou získat územní rozhodnutí ani stavební povolení. Bez vyřešené dopravní obsluhy totiž není podle stavebního zákona možné povolit stavbu žádné budovy,“ řekla ČTK Janoušková.

V souvislosti s Pankrácí čelí žalobě také ministerstvo dopravy, a to kvůli rozhodnutí o rozšíření magistrály v této oblasti. O povolení taktéž požádala společnost ECM. Proti tomu se staví také sdružení Občané postižení severojižní magistrálou.

Bez vyřešené dopravní obsluhy totiž není možné povolit stavbu žádné budovy Marie Janoušková, Občanská iniciativa Pankráce

reklama

 
Jakub Mračno

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist