https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/spolek-obchvat-mestu-neulehci
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Spolek: Obchvat městu neulehčí

4.2.2008 | NÁCHOD | MF Dnes | Štěpánka Tůmová |
Lidé ze sdružení Zemědělská krajina pochybují, že chystaný obchvat Náchoda odpomůže městu od aut. Úředníky z ministerstva dopravy zatím nepřesvědčili, chtějí však ještě napadnout ekonomickou stránku stavby.
 
Proti obřímu obchvatu, který zasáhne i zatím nedotčené okolí Náchoda, je to jeden z mála protichůdných hlasů. Stavbu podporuje radnice, politikové i velká část obyvatel. „ Cítíme hlavně politický tlak, aby obchvat vznikl. Stavba má totiž řadu rozporů, budeme si případně stěžovat dál,“ uvedl Josef Pozděna ze sdružení Zemědělská krajina.

Náchodu pomůže jen dálnice, tvrdí kritici obchvatu Podle něj z dostupných údajů plyne, že i když Náchod získá obchvat, ubude v ulicích jen patnáct procent aut. Přitom kdyby se konečně postavila dálnice do Jaroměře a rychlostní silnice směrem na přechod Královec, skoro osmdesát procent nákladní dopravy by mířilo do Polska právě po ní.

Z lednové schůzky na ministerstvu dopravy, kde se sešli aktivisté, ministerští úředníci, zástupci radnice i Ředitelství silnic a dálnic, vyplynulo, že Náchod bude potřebovat obchvat tak jako tak. I když mu jednou od dopravy zčásti uleví silnice R11 do Královce, stejně kvůli hraničnímu přechodu bude Náchod významným uzlem. Proto prý nemá smysl převést peníze z obchvatu na stavbu R11.

Radnice navíc podotýká, že u rychlostní silnice od Jaroměře po Královec zatím nezačaly přípravné práce a že ani dálnice nedospěla ještě do Hradce Králové. „Obchvat nemá sloužit jen ke zprůjezdnění Náchoda. Potřebujeme odvést tranzit směrem do Polska a na Broumovsko a chceme taky, aby prach a hluk nepřekračovaly ve městě limity,“ řekl starosta Náchoda Oldřich Čtvrtečka. Obchvat, který má obcházet Náchod v délce sedmi kilometrů od Vysokova přes Kramolnu, Babí a Dolní Radechovou do Bělovse, předloni úspěšně prošel posuzováním vlivů na životní prostředí. Nyní se dokončuje dokumentace pro územní řízení. Cena nové silnice bude okolo jedné a tři čtvrtě miliardy korun.

Náchodská radbnice se nyní snaží vyjednat drobnější ústupky na trase. Například na Babí, kde lidé žádali tunel, prosazuje radnice alespoň zářez pro auta coby levnější kompromis.
reklama

 
Štěpánka Tůmová

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist