MF Dnes: Staré tratě se mění na cyklostezky
2.3.2007 | OSTROV | MF Dnes
Možná již příští rok se budou moci lidé projet po zcela nové cyklostezce z Ostrova do Jáchymova. Trasa povede po bývalé železniční trati, která již na tomto úseku neslouží dlouhá desetiletí. O další podobné atraktivní cestě pro cyklisty uvažují v Horním Slavkově. Radnice by ráda získala nepoužívanou železnici vedoucí do Lokte. Pozadu nezůstává ani Cheb.
Po dalších takzvaných zelených stezkách mohou lidé v regionu jezdit od loňského roku. Přeshraniční Valdštejnova cyklostezka vede z Chebu do německého Marktrewitz a přes Waldsassen se lidé mohou dostat zpět.
„Nová cyklostezka povede až do dolní části Jáchymova. Na stavbě se budou podílet obě radnice. Ostrov by měl přispět čtyřmi a půl miliony korun a Jáchymov třemi miliony,“ upřesnil starosta Ostrova Jan Bureš.
„Budeme ovšem žádat i o peníze z Unie. Dotace by mohla tvořit až 85 procent všech nákladů,“ řekl.
Ostrov plánuje vybudovat cyklostezku i na bývalé vlečce. „Vlečka vede z vlakového nádraží do bývalé Škodovky. S vedením firmy intenzivně jednáme, aby nám ji prodalo. Máme již studii,“ dodal starosta Bureš.
O uzavřenou trať z Lokte do Horního Slavkova má zájem firma Stasis, Loketské místní dráhy a slavkovská radnice. Posledně jmenovaný zájemce požádal o bezúplatný převod železnice. Radnice plánuje koleje vytrhat a na trase v atraktivním prostředí vybudovat cyklostezku za 37,5 milionu korun.
O nevyužívané železnice mohou žádat obce a města regionu Správu železniční dopravní cesty (SŽDC).
„O převod drážního majetku do dnešního dne zareagovalo 48 obcí. Celá třetina z nich hodlá zaniklé tratě změnit na cyklostezky. Dvě nové by měly vzniknout i v Karlovarském kraji nebo v Chomutově. Konkrétně v kraji se jedná o další na Chebsku,“ uvedl Luboš Kala z Nadace Partnerství, která se zabývá budoucími zelenými stezkami v republice.
„Opuštěné tratě se přeměňují na atraktivní cyklostezky v řadě zemí a v mnoha případech se na jejich vzniku podílí stát. Díky nízkému převýšení jsou totiž vhodné pro každodenní dojíždění do školy nebo do práce. Zachování liniového charakteru pozemků pak umožňuje i opětovné obnovení trati,“ dodal.
reklama
„Nová cyklostezka povede až do dolní části Jáchymova. Na stavbě se budou podílet obě radnice. Ostrov by měl přispět čtyřmi a půl miliony korun a Jáchymov třemi miliony,“ upřesnil starosta Ostrova Jan Bureš.
„Budeme ovšem žádat i o peníze z Unie. Dotace by mohla tvořit až 85 procent všech nákladů,“ řekl.
Ostrov plánuje vybudovat cyklostezku i na bývalé vlečce. „Vlečka vede z vlakového nádraží do bývalé Škodovky. S vedením firmy intenzivně jednáme, aby nám ji prodalo. Máme již studii,“ dodal starosta Bureš.
O uzavřenou trať z Lokte do Horního Slavkova má zájem firma Stasis, Loketské místní dráhy a slavkovská radnice. Posledně jmenovaný zájemce požádal o bezúplatný převod železnice. Radnice plánuje koleje vytrhat a na trase v atraktivním prostředí vybudovat cyklostezku za 37,5 milionu korun.
O nevyužívané železnice mohou žádat obce a města regionu Správu železniční dopravní cesty (SŽDC).
„O převod drážního majetku do dnešního dne zareagovalo 48 obcí. Celá třetina z nich hodlá zaniklé tratě změnit na cyklostezky. Dvě nové by měly vzniknout i v Karlovarském kraji nebo v Chomutově. Konkrétně v kraji se jedná o další na Chebsku,“ uvedl Luboš Kala z Nadace Partnerství, která se zabývá budoucími zelenými stezkami v republice.
„Opuštěné tratě se přeměňují na atraktivní cyklostezky v řadě zemí a v mnoha případech se na jejich vzniku podílí stát. Díky nízkému převýšení jsou totiž vhodné pro každodenní dojíždění do školy nebo do práce. Zachování liniového charakteru pozemků pak umožňuje i opětovné obnovení trati,“ dodal.
reklama
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




