https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/stare-trate-se-meni-na-cyklostezky
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Staré tratě se mění na cyklostezky

2.3.2007 | OSTROV | MF Dnes
Možná již příští rok se budou moci lidé projet po zcela nové cyklostezce z Ostrova do Jáchymova. Trasa povede po bývalé železniční trati, která již na tomto úseku neslouží dlouhá desetiletí. O další podobné atraktivní cestě pro cyklisty uvažují v Horním Slavkově. Radnice by ráda získala nepoužívanou železnici vedoucí do Lokte. Pozadu nezůstává ani Cheb.
 
Po dalších takzvaných zelených stezkách mohou lidé v regionu jezdit od loňského roku. Přeshraniční Valdštejnova cyklostezka vede z Chebu do německého Marktrewitz a přes Waldsassen se lidé mohou dostat zpět.

„Nová cyklostezka povede až do dolní části Jáchymova. Na stavbě se budou podílet obě radnice. Ostrov by měl přispět čtyřmi a půl miliony korun a Jáchymov třemi miliony,“ upřesnil starosta Ostrova Jan Bureš.

„Budeme ovšem žádat i o peníze z Unie. Dotace by mohla tvořit až 85 procent všech nákladů,“ řekl.

Ostrov plánuje vybudovat cyklostezku i na bývalé vlečce. „Vlečka vede z vlakového nádraží do bývalé Škodovky. S vedením firmy intenzivně jednáme, aby nám ji prodalo. Máme již studii,“ dodal starosta Bureš.

O uzavřenou trať z Lokte do Horního Slavkova má zájem firma Stasis, Loketské místní dráhy a slavkovská radnice. Posledně jmenovaný zájemce požádal o bezúplatný převod železnice. Radnice plánuje koleje vytrhat a na trase v atraktivním prostředí vybudovat cyklostezku za 37,5 milionu korun.

O nevyužívané železnice mohou žádat obce a města regionu Správu železniční dopravní cesty (SŽDC).

„O převod drážního majetku do dnešního dne zareagovalo 48 obcí. Celá třetina z nich hodlá zaniklé tratě změnit na cyklostezky. Dvě nové by měly vzniknout i v Karlovarském kraji nebo v Chomutově. Konkrétně v kraji se jedná o další na Chebsku,“ uvedl Luboš Kala z Nadace Partnerství, která se zabývá budoucími zelenými stezkami v republice.

„Opuštěné tratě se přeměňují na atraktivní cyklostezky v řadě zemí a v mnoha případech se na jejich vzniku podílí stát. Díky nízkému převýšení jsou totiž vhodné pro každodenní dojíždění do školy nebo do práce. Zachování liniového charakteru pozemků pak umožňuje i opětovné obnovení trati,“ dodal.
reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist